Triumph Thruxton-tråden

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Går inte ens att byta blinkers? Tur att jag inte läste det innan jag bytte blinkers på min R, då hade det blivit jobbigt. :gnissla Inga som helst problem där annat än man var tvungen att lägga ner 10 sekunder extra på att gå in i en meny och justera blinkfrekvensen. Fördelen var att man dessutom inte behövde byta relä eller använda motstånd för att byta till LED-blinkers.

Om det nu hade varit på det viset att det inte gick, så hade det bara varit en tidsfråga innan någon hade löst det. :cool:
 

nagge01

Medlem
Gick med
13 Jul 2015
Ort
Uppsala
Hoj
R1
En liten tur från Leksand till Uppsala nu på morgonkvisten med klarblå himmel och lite trafik var ren och skär motorcykelpropaganda. Knixade i Amsberg igår, riktigt rolig bana och Thruxtonen passade perfekt.
 

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Ang. Vättern Runt..vädret ser ju ut att bli riktigt bra hela helgen så jag räknar med att ni kör! Jag dyker upp i Gränna för lite trevlig samvaro någon timme..förra året anlände ni ungefär vid 17-tiden om jag minns rätt..blir det ungefär samma tid TMax500??

Det får inte bli "för sent" eftersom jag måste hem för att äta sill o potatis och ta en nubbe eller två innan läggdags, he he!!
 

~Tobbe~

Ny medlem
Gick med
14 May 2015
Ort
Skåneland
Hoj
Triumph Thruxton 1200 R
Någon som vet var/hur man justerar tomgången på dom nya thruxton?

Tycker att 1000 rpm är för lågt då det känns som att den ska dö mest hela tiden:gnissla

Tack på förhand.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Någon som vet var/hur man justerar tomgången på dom nya thruxton?

Tycker att 1000 rpm är för lågt då det känns som att den ska dö mest hela tiden:gnissla

Tack på förhand.
Ptjaa, har fortfarande inte sett någon verkstadshandbok men är tämligen säker på att det, liksom på många andra moderna Trajjor, är en mjukvaruinställning som måste göras via verkstadshandboken. Tidigare var det en piece of cake med Tuneboy och senare TuneECU.
 

nagge01

Medlem
Gick med
13 Jul 2015
Ort
Uppsala
Hoj
R1
Äntligen tvättad efter ett gäng regnturer.
441484435c2aecf9c1ec354b3998f801.png
 

nagge01

Medlem
Gick med
13 Jul 2015
Ort
Uppsala
Hoj
R1
Precis när jag stör mig på den fula stänkskärmen så får jag ett sms att mitt fender removal kit finns att hämta :banana
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
På en riktig Thruxton så sitter det en skruv på vänster spjällhus. ;)
På en snabb Thruxton sitter som sagt skruven i ECU någonstans. Typ Pokemon Go. Ungefär :rolleyes::krama

Men i ärlighetens namn kan jag inte förstå den marknadsstrateg som valde att INTE släppa Thruxtton R utan BRG som färgval :huvet
 
Last edited:

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Men i ärlighetens namn kan jag inte förstå den marknadsstrateg som valde att INTE släppa Thruxtton R utan BRG som färgval :huvet

De kände sig väl tvungna att ha en möjlig uppdatering i sin pipeline? :p Jag har för mig att 2013 var första året med Brooklands Green för Thruxton 900.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
De kände sig väl tvungna att ha en möjlig uppdatering i sin pipeline? :p Jag har för mig att 2013 var första året med Brooklands Green för Thruxton 900.
Mmm, men att släppa "Competition Green" för standardThruxton 1200 men neka oss R-spekulanter denna godbit är ju snudd på tjänstefel:3freak Jaja, vi kör ju inte med ögonen och hela modellprogrammet är ju egentligen fantastiskt genomtänkt numera. Jag glädjer mig dessutom åt att det vad jag kunnat se inte klotats särskilt mycket än så länge, vilket borgar för fortsatt låga premier :)
 

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Jag glädjer mig dessutom åt att det vad jag kunnat se inte klotats särskilt mycket än så länge, vilket borgar för fortsatt låga premier :)

Jag känner inte er som har köpt 1200:eek:rna, men av oss som har 900:eek:rna så kan man väl inte påstå att någon utövar "extremt beteende"; de innebar nog alldeles för många kompromisser för att locka det segmentet. Jag antar dock att även ni är ute efter mysig hojkörning med en vacker motorcykel och inte att bomba järnet. :)
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Jag känner inte er som har köpt 1200:eek:rna, men av oss som har 900:eek:rna så kan man väl inte påstå att någon utövar "extremt beteende"; de innebar nog alldeles för många kompromisser för att locka det segmentet. Jag antar dock att även ni är ute efter mysig hojkörning med en vacker motorcykel och inte att bomba järnet. :)
Njae, vi är nog några stycken som kommer från bandagsträsket, lärt oss uppskatta ett fint chassi och att leva med lite mindre effekt som gjort ett aktivt val och skaffat R. Den funkar kalas på "Knix", karvar landsvägskurvor som en kung men utan att locka till farter mycket över 120 km/h och går dessutom att försäkra på ett rimligt vis. En sporthoj för landsväg helt enkelt!

Stuntgossarna med hoddtröjor hoppas vi väljer nakenhojar i stället (blinkar åt thruxtonerich) :D

Mycket spännande! Ska läsa på lite mer, mest spännande är ju att någon tydligen lyckats komma åt att kommunicera med hojarna! Det ska vi läsa på om - bra fynd :tummenupp
 
Last edited:

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Njae, vi är nog några stycken som kommer från bandagsträsket, lärt oss uppskatta ett fint chassi och att leva med lite mindre effekt som gjort ett aktivt val och skaffat R. Den funkar kalas på "Knix", karvar landsvägskurvor som en kung men utan att locka till farter mycket över 120 km/h och dessutom går att försäkra på ett rimligt vis. En sporthoj för landsväg helt enkelt!

Stuntgossarna med hoddtröjor hoppas vi väljer nakenhojar i stället (blinkar åt thruxtonerich) :D

Ha ha, jag har nog vuxit ifrån hoddtröjor för länge sen..fyllda 70 år men uppskattar ändå lite sportighet och den gamla thruxen, trots alla moddar jag gjorde och 10 års ägande, kvalade inte riktigt in..streeten tog mig med storm vid 1:a provkörningen och likadant med speeden som jag provade härom veckan. Den nya thrux 1200 R gillar jag skarpt och kan tänka mig äga en. Vi får se nästa år!
 

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
streeten tog mig med storm vid 1:a provkörningen och likadant med speeden som jag provade härom veckan.

Det är därför som jag inte vågar att provköra en Street/Speed Triple. ;) Jag klättrade ganska mycket på en Striple på mc-mässan i vintras och jag sitter som gjuten på den; till skillnad från en ny eller gammal Thruxton... Men en Thruxton är bra mycket sexigare! :fakta
 
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

Top