Triumph Thruxton-tråden

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Njae, vi är nog några stycken som kommer från bandagsträsket /../

Jaha, ni är såna dära. ;) Jag skulle gärna köra mer bana, men det kräver lite planering (och det får jag nog av på jobbet) och jag låter för mycket för att få köra något annat än Knix. Jag provade en halvdag med SMC på ATT när Ryath bara var en vecka gammal; det var riktigt kul och det var bra för att komma igång i sadeln efter studieuppehåll och dylikt i typ åtta säsonger.

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Det är därför som jag inte vågar att provköra en Street/Speed Triple. ;) Jag klättrade ganska mycket på en Striple på mc-mässan i vintras och jag sitter som gjuten på den; till skillnad från en ny eller gammal Thruxton... Men en Thruxton är bra mycket sexigare! :fakta

På den nya Speeden 1050 2016 sitter man väldigt likt Streeten och körkänslan är nästan samma fast med lite mer oomph i motorn och mycket fina bromsar. Och jag vill ha med upplagda ljuddämpare så den nya Streeten gillar jag inte..tappar lite särprägel tycker jag. Nog snackat om andra hojar, det här är ju ett Thruxtonforum!!

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Jaha, ni är såna dära. ;) Jag skulle gärna köra mer bana, men det kräver lite planering (och det får jag nog av på jobbet) och jag låter för mycket för att få köra något annat än Knix...
Japp, sådana är vi :) Kör själv som instruktör för SMC både på KNIX och storbana så visst är det kul när det svänger, dessutom har ju Thruxton en oöverträffad stil för oss med gråa tinningar!

Seriöst talat så upplever jag att dagens hypermoderna Sporthojar har blivit alltför bra för gata, de känns döda i landsvägshastighet och vaknar inte till liv förrän det i praktiken går alltför fort för att vara vettigt, samma omdöme gäller även sporttouringsegmentet.

Och det är där Thrux R kommer in, i alla fall för mig personligen. "A distinguished gentlemans sportbike", det räcker gott för mig :)

nagge01

Medlem
Gick med
13 Jul 2015
Hoj
R1
Fender removal kit och korta led-blinkers monterade. Fick modifiera tail tidyn lite för att få den tight upp mot baklampan. Ska montera skylten utan skylthållare när jag skaffat lämpliga skruvar.
04afb7574dbe2b9f9c948756f845a121.jpg

183672dcf2134ab2f19948ca82139a6c.jpg

5b877c08c329f6bec61d4db23e6f402d.jpg

Last edited:

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Hoj
Ska montera skylten utan skylthållare när jag skaffat lämpliga skruvar.

Du kanske redan har haft det så tidigare, men jag har det så och tycker att det är lite lätt värdelöst: Skyltarna är så mjuka att de lätt blir deformerade (min ser "förjävlig" ut sedan jag hade bort bakhjulet). Jag funderar på att skaffa en tunn platta att fästa emellan.

nagge01

Medlem
Gick med
13 Jul 2015
Hoj
R1
Körde med bara skylten på min Street Triple utan problem, tycker det ser mycket nättare ut utan den svarta plastramen. Får se om jag lyckas hitta skruvar bara.

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Två dagar kvar till The Triumph Thruxton Lake Vättern Tour 2016 23-24 juli!

Testpackat väskan på hojen? Kedjan smord? Luft och olja checkade? Solskyddsfaktorn framtagen? (Man blir rödbränd på snoken även med hjälm på... och det ska bli varmt och soligt.) :)

Se senaste deltagarstatusen nedan.

...klipp....

Från Göteborg/Västkusten reser:
TMax500
stevie
Twintorsk
Avresa från Mariaplan kl 7.30.

Från Dalarna kommer:
Ahoff
McThrux

Från Stockholm/Mälardalen kommer:
Alikzus
Kanske Ballistic?

Från Vaggeryd till Gränna på lördag em:
thruxtonerich

Thruxton 2014?
Kea?
Christian?

...klipp.....

nagge01

Medlem
Gick med
13 Jul 2015
Hoj
R1
Var ute efter vita plastskruvar som jag nu lyckats hitta och beställa, ser bättre ut än metallfärgade skruvskallar :)

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Hoj
Två dagar kvar till The Triumph Thruxton Lake Vättern Tour 2016 23-24 juli!

Testpackat väskan på hojen? Kedjan smord? Luft och olja checkade? Solskyddsfaktorn framtagen? (Man blir rödbränd på snoken även med hjälm på... och det ska bli varmt och soligt.) :)

:banana

Packlistan är fixad och Ryath är i toppform. Luftfilterna är rengjorda och skall monteras tillbaka under dagen.

Jag har aldrig använt solskydd på mc-turer, men sedan så har jag också fått ganska schysta brännor från solbrillorna. :cool:

Jockewictorsson

Only dead fish follow the stream
Gick med
1 Mar 2011
Hoj
Tiger 1050 -08
Roffe_S. En riktigt bra beskrivning. Har en Tiger just nu och den är död i normal hastighet. Mina favoriter av de hojar jag ägt är Yamaha SR500 och Thruxton. Där känner man att man lever redan i 100 knyck! Och visst är det känslan man är ute efter?

Last edited:

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Hoj
Roffe_S. En riktigt bra beskrivning. Har en Tiger just nu och den är död i normal hastighet. Mina favoriter av de hojar jag ägt är Yamaha SR500 och Thruxton. Där känner man att man lever redan i 100 knyck! Och visst är det känslan man är ute efter?

Är en Tiger också så? Det hade jag inte trott. Hmm, jag får nog hålla mig kvar vid Thruxton. Stackars mig. :p

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Hoj
På Aktuellts väderkarta igår så dök det upp regnmoln på söndag över Vättern, men vi kör väl ändå? Det borde inte bli värre än förra året och om ett lågtryck kommer in så kan det ju vara än sämre nästa helg.

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Tycker också att vi kör. Bättre än så här kan vi inte räkna med. Blir det som YR säger - bortåt +28 - så är det nästan lite väl bra... ;)

Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha