Snyggt. Något liknande har jag funderat på att göra i flera år.
Det där såg riktigt bra ut. Jag ska göra något liknande. Jag fick min nya skylt på posten häromdagen. 90kr. Ganska billigt. Trodde det kostade ett par tre hundra minst.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Tackar är faktiskt ganska nöjd och jag är nog lite småkänslig för detaljer. Mitt tips är att hålla reflexen innanför regplåten då blir den lite diskretare.
Nu ska original blinker på fram för jag klara inte 24 cm mellan dom som led-blinkerarna sitter nu, dock ska jag hämta distanser till framblinkers på vägen hem så dom kommer ut 11 mm på varje sida och då har jag nog 5 mm över det lagliga måttet. Känns dumt att chansa om dom skulle få för sig att mäta avståndet.
Jaja, det blir nog skit av alltihopa...
Ja, troligtvis!!
Skickat från min ZUK Z2131 via Tapatalk
Japp, det blev det...
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vad blev skit?
Jag har fått nån idé att Lucas baklyse och blinkers kan funka om man kapar ner längden på blinkersarnas rör så de kommer tätare och inte långt ut fån varandra. Vet dock inte om det går att göra så på nåt enkelt sätt.
Vad jag har hört så var Triumph inte intresserade av att göra twinnarna, men amerikanska marknaden drev på. Resultatet blev ett ihopaplock av befintliga delar och inte helt genomarbetade lösningar. Jag skulle tro att ingenjörerna var medvetna om det hela, men det är inte konstruktören som har sista ordet och de flesta, även tekniktunga, organisationer styrs av ekonomer idag.Jag har inte sett Lucas blinkers i modern tid vad jag i alla fall kommer ihåg, dock får man känslan att blinkers överhuvudtaget från set 60-tal och 70-tal är stora. Kan tänka mig att det var annat då och blinkers måste ju ha varit otroligt modernt så det gjorde nog inget att dom var stora då utan fick nog gärna synas.
Fattar inte varför man inte satt Lucas baklyse och blinkers på Bonneville och Thruxton redan från början, Triumph borde ju ha möjlighet att lösa det med praktiska med vad som krävs med E-märkningar och linkande. Nya 1200:an verkar ju i alla fall ha ett baklyse inspirerat av Lucas.
Dom går varma och mår nog bra av luftflöde även på baksidan. Min första regulator la av efter 4500 mil ifall jag minns någorlunda rätt, men det kan bero på att jag körde med lite trött batteri ett tag.Nån som vet varför voltregulatorn är distanserad från blinkersfästet så dess baksida endast ligger mot distanserna? Kylning?
Har fått distanser svarvade men funderar på att montera dom på baksidan av det nya smäckrare fästet och voltregulatorn mot fästet för att öka på avståndet till dom där skyddsgrejerna för gaffelrören då gaffen fjädrar ihop.
Jag har min typ vid oljekylaren. När den lägger av så byter jag till en typ av BJT-regulator som har bättre reglering och inte blir så varm.Okej, då sätter jag distanserna som på original fästet så regulatorn blir liggande på distanserna med luftspalt på baksidan.
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |