Du quotade mig och skrev:
Det ligger en gnutta ironi men även en hel del sanning i det jag säger men konkreta exempel på folk som faktiskt visst har fått jobb efter sin utbildning (no shit...) klarar jag mig utan tack.
Vad är det du kan klara dig utan? Folk som får jobb efter högskoleutbildning? Fokk som får jobb efter gymnasieutbildning?
Folk i öht.?
Det har aldrig slagit dig att du ser det hela på ett aningen vridet sätt?
Nu kan jag iof bara tala för mig själv, men jag tror att många andra ser likadant på det med att arbeta.
Jag jobbar för att jag vill åstakomma något och visa att jag faktiskt kan något. Inte fan sliter jag häcken av mig för att min chef vill det!
När man är klar med ett projekt, det är tillverkat och satt i produktion och fungerar över förväntan så blir, iaf jag, jävligt glad/nöjd med mig själv!
Men visst, sen finns det såklart människor som kopplar bort hjärnan, åker till Atlas Copco och skruvar ihop luftmaskiner med tre olika moment, åker hem och kopplar på hjärnan och gör det dom vill.
Jag skulle hellre hoppa ut i ett järnvägsspår än att bli en sådan person..
Poängen är att man själv bestämmer det man vill och inte vill göra. Visst, vill du glassa omkring tills du avlider och tycker det är givande för dig ska då absolut göra det också.
Men, relativt sett, tror jag att det är ett fåtal människor som tänker som du gör.