Starstriker
Som man googlar får man svar
Vilka fina bilder! Jag kanske får EN hel sammanhängande vecka hojåkning denna sommar om jag sköter mina kort rätt, så jag funderar på att dåna upp dit på en snabbis.
Vilka fina bilder! Jag kanske får EN hel sammanhängande vecka hojåkning denna sommar om jag sköter mina kort rätt, så jag funderar på att dåna upp dit på en snabbis.
Regnställ är ett måste iaf,
Kan vara bra att köra kusten upp till Luleå och sen upp via Kiruna till Narvik //J
Yes! Finalemente! Där fick du till det till slut...![]()
Man behöver inte påminna en Boråsare om regnställ![]()
Fick idag köpt en packrulle på 60l. Blev Biltemas model.
Fäster du den med några gummistroppar sen på hojen eller hur är det tänkt att fungera?
Fäster du den med några gummistroppar sen på hojen eller hur är det tänkt att fungera?
Fäster du den med några gummistroppar sen på hojen eller hur är det tänkt att fungera?
Nu efter många försök har jag förstått! Lägger till foton till andra som får samma problem.
1. Håll ihop den mjuka delen mot den förstärkta, hårda.
2. Rulla ihop delarna tills säcken har den storlek som krävs.
3. Tryck ner mitten och sätt ihop klipsen så de bildar en båge.
Måste säga att det känns väldigt smidigt nu när man vet hur det ska vara![]()
Gott jobb och hjärligt välkommen ut i friluftslevernet. Med den korta lärtiden så klarar du en kanot utför en fors till midsommar
Skulle vilja modifiera din lista - ursäktas säkert inte - men i egenskap av examinerad naturguide och mycket blygsam med en del längre paddelaktiviteter genom åren tror jag att alla vill veta att:
1. Sträck läpparna sidledes innan du rullar så din rullning är homogen och slät.
2. Sträck med ett ryck sidledes men en knyck inför varje varv.
Varför?, Jo, om ett kanotlås på en packpåse ska hålla väta ute så måste varje lindat varv vara helt fritt från luftbubblor.
Vrid ett "övervarv" (vräng låset åt andra hållet) när du låser, så håller säcken bra tryck mot kanten av påsen och är därmed tät även om det skumpar.
Tre lagom trasiga plastsäckar/plastpåsar håller vattentätt i NTP (normala friska luften). 100+ km/h kräver i utsatt läge kanske ett halvtrasigt lager till. Allt detta p g a att "normalhålen" aldrig intill varann på två olika påsar. (Om man inte gjort skärskador rakt igenom på samma ställe. Vänd kassarna om växelvis i så fall så är det tätt igen även om det blivit hål rakt igenom.)
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
![]() |
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |