Starstriker
Som man googlar får man svar
Vilka fina bilder! Jag kanske får EN hel sammanhängande vecka hojåkning denna sommar om jag sköter mina kort rätt, så jag funderar på att dåna upp dit på en snabbis.
Vilka fina bilder! Jag kanske får EN hel sammanhängande vecka hojåkning denna sommar om jag sköter mina kort rätt, så jag funderar på att dåna upp dit på en snabbis.
Regnställ är ett måste iaf,
Kan vara bra att köra kusten upp till Luleå och sen upp via Kiruna till Narvik //J
Yes! Finalemente! Där fick du till det till slut...
Man behöver inte påminna en Boråsare om regnställ
Fick idag köpt en packrulle på 60l. Blev Biltemas model.
Fäster du den med några gummistroppar sen på hojen eller hur är det tänkt att fungera?
Fäster du den med några gummistroppar sen på hojen eller hur är det tänkt att fungera?
Fäster du den med några gummistroppar sen på hojen eller hur är det tänkt att fungera?
Nu efter många försök har jag förstått! Lägger till foton till andra som får samma problem.
1. Håll ihop den mjuka delen mot den förstärkta, hårda.
2. Rulla ihop delarna tills säcken har den storlek som krävs.
3. Tryck ner mitten och sätt ihop klipsen så de bildar en båge.
Måste säga att det känns väldigt smidigt nu när man vet hur det ska vara
Gott jobb och hjärligt välkommen ut i friluftslevernet. Med den korta lärtiden så klarar du en kanot utför en fors till midsommar
Skulle vilja modifiera din lista - ursäktas säkert inte - men i egenskap av examinerad naturguide och mycket blygsam med en del längre paddelaktiviteter genom åren tror jag att alla vill veta att:
1. Sträck läpparna sidledes innan du rullar så din rullning är homogen och slät.
2. Sträck med ett ryck sidledes men en knyck inför varje varv.
Varför?, Jo, om ett kanotlås på en packpåse ska hålla väta ute så måste varje lindat varv vara helt fritt från luftbubblor.
Vrid ett "övervarv" (vräng låset åt andra hållet) när du låser, så håller säcken bra tryck mot kanten av påsen och är därmed tät även om det skumpar.
Tre lagom trasiga plastsäckar/plastpåsar håller vattentätt i NTP (normala friska luften). 100+ km/h kräver i utsatt läge kanske ett halvtrasigt lager till. Allt detta p g a att "normalhålen" aldrig intill varann på två olika påsar. (Om man inte gjort skärskador rakt igenom på samma ställe. Vänd kassarna om växelvis i så fall så är det tätt igen även om det blivit hål rakt igenom.)
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |