Tror du på gud?

Tror du på gud?


  • Antal röstningar
    0

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Tja

Tänkte ta reda på hur många som är krista av sig här... Kunde ju va trevligt o se...

Motivera gärna varför du tror/inte tror...



Jag röstar NEJ! Absolut inte, men varför då?

Ta dethär med hur jorden kom till, för mig låter det inte troligt att gud skapade jorden, ungefär som han sitter som en trollkar... Då får man höra tillbaks att "tror du på nån stor smäll elelr???" Nej, det gör jag inte...

Jag tror att det är såhär, vi vet ingen förklaring till hur den kom till, och många vill ha en förklaring, så då hittar man på en, och tror på den, just för att det inte finns någon annan förklaring... Det låter ju bra, visst, men jag tycker mest det låter som fantasi för att amn ska ha nått o tro på, istället för att gå o fundera... Men men, en dag kanske vi hittar ett svar, lr så bevisar de kristna att dom har rätt? Vem vet...

Vill inte påverka nån, bara förstå hur ni som tror på gud tänker... Och se om marijoteten är kristna eller ej...
 

Jarle

Kör alltid för fort!
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Sv 650s -02 (vill ha en Hayabusa)
N E J om det finns EN gud varfør alla dessa religioner?:va
 

Dziobek

Staten Litar På Mig
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hillerstorp
Hoj
korvmojsrääser
Jag är ateist o kommer antagligen gå ur svenska kyrkan när jag är 18 år..

tror inte på något...tror ungefär som MRX_Martin sa...menmen får väl se när man dör vad som händer men har inte så stora förhoppningar! :banana :tuttar :öl :Bugar :Bugar :Bugar
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
ateist

jag är ateist :hej gick ur den förbannade kyrkan för 4 år sedan.tror på stjärnor och sånt istället.
 

Gilgo

MES
Gick med
6 Mar 2003
Ort
...
Hoj
...
Vem är gud? Är det någon såndära ny seriefigur? Man borde gå ur svenska kyrkan helt klart, har inte gjort det bara. Det är på tiden att jag gör det nu!

twinner666 skrev:
jag är ateist :hej gick ur den förbannade kyrkan för 4 år sedan.tror på stjärnor och sånt istället.

Hur/vart gjorde du det? Finns det nån käck blankett eller måste man prata med chefshjärntvättaren i församlingen eller nåt sådant trams?
 
Last edited:

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Jag tror inte på gud men jag har ändå en väldig respekt för "honom", lika bra att ha det som backup om han nu skulle finnas, man vill ju inte hamna i HD fabriken ju..
 

Buster

Speedking
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
cbr600rr, cbr1000rr, RSVR
MRX_Martin skrev:
Tja

Tänkte ta reda på hur många som är krista av sig här... Kunde ju va trevligt o se...

.. Och se om marijoteten är kristna eller ej...
Varför tror du att de som tror på gud är kristna. Det finns väldigt många muslimer i världen.

Allah akbar!
 

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Malmø
Hoj
Firestorm
Hur får ni detta till MC-relaterat kackel? Skärpning!
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
BigKay skrev:
Hur får ni detta till MC-relaterat kackel? Skärpning!

FÖRLÅT!!! :rodnar

FAN jag posta fel :mad: , USCH, skärpning på mig... GRRR ska bita hål i tungan o slå mig själv, HÅRT :crash ...(eller be till gud om förlåtelse?)...jaja, hursomhelst, kan nån admin va vänlig o flytta denna tråden om det går???

hur kunde jag missa det, åååh, brukar va så noga med sånt...jaja, jag är väll inte mkt mer en en människa, hehe...
 

Smurfer

Filosofie kandidat
Gick med
24 Sep 2003
Ort
Short Valley
Hoj
KTM
Får man tro lite på gud? Själv e jag inte kristen men varenda gång man vart ute o svinat riktigt duktigt me hojen så man får dödsångest efteråt, då måste jag ha ngt större o tro på.
E jag den enda som känt så??
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Hedningar borde fråntas sin rösträtt i kyrko-, kommunal- och riksdagsval, mista sina medborgeliga rättigheter samt stötas ut ur socialförsäkringssystemen och folkgemenskapen. Oh boy, kommer ni att brinna :7peta
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Med så många här som svarar Nej på frågan, är det väl inte så konstigt Sporthojare åkare som dem gör. :rock
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Gilgo skrev:
Vem är gud? Är det någon såndära ny seriefigur? Man borde gå ur svenska kyrkan helt klart, har inte gjort det bara. Det är på tiden att jag gör det nu!



Hur/vart gjorde du det? Finns det nån käck blankett eller måste man prata med chefshjärntvättaren i församlingen eller nåt sådant trams?

ring den församling/pastoriat du tillhör..säg att du vill gå ur så skickar dom en blanket att fylla i :hej
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top