John skrev:JA, jag tror på Gud.
Jag har daglig gemenskap med min skapare!
Jag tror att alla innerst inne vet att Gud finns, även fast man sedan länge tryckt ner det och/eller förnekat detta.
Varför skulle det annars vara en så känslig fråga...
En människa består av tre delar. Ande, själ och kropp.NoicE skrev:Vi är kött och ben.
Vi tänker självständigt och naturen styrs av fysikens, biologins och matematikens lagar.
Ursäkte om jag tycker du är knäpp, men du måste förstå
John skrev:En människa består av tre delar. Ande, själ och kropp.
Som du säger, naturen styrs av fysikens, biologins och matematikens lagar. Dock finns en verklighet bortom de naturvetenskapliga delen.
Jonne_boy skrev:Mattias Är Gud!!
KickAss_Prod´s skrev:Får man tro lite på gud? Själv e jag inte kristen men varenda gång man vart ute o svinat riktigt duktigt me hojen så man får dödsångest efteråt, då måste jag ha ngt större o tro på.
E jag den enda som känt så??
Wiseguy skrev:"Religion has actually convinced people that there is an invisible man living in the sky, and he has a special list of ten things he does not want you to do. And if you do any of these things he will send you to a place full of fire, and smoke, and burn and torture forever and ever 'till the end of time.... but he LOVES you. And he needs money."
"Heaven, as conventionally conceived, is a place so inane, so dull, so useless, so miserable that nobody has ever ventured to describe a whole day in heaven, though plenty of people have described a day at the seaside."
"The idea of God is the sole wrong for which I cannot forgive mankind."
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |