Chrille skrev:Dogma??
Valen skrev:Håhåjaja, så var det återigen dags att slå ner på de som tror på något. Tror inte själv på gud men tycker det är förbannat dåligt av t.ex. Chrille & Berggren att använda ord som "jävla". Jag skulle kunna säga "jävla sossar & kommunistsvin" för de som tror på det men varför provocera på så låg nivå? Kan inte folk få tro på vad de vill utan att man använder en femårings vokabulär för att slå ner på deras tro?
Chrille skrev:Vad gäller tro är det så enkelt som så:
Hade jag trott på Gud hade jag blivit tvungen att leta reda på den jäveln och ge honom en fet omgång med stryk. För som min gamle vän Spindemannen säger "Med stora krafter följer stort ansvar" och där har alla alternativ till goda gudar uppenbarligen bränt all sina krafter på representation och luder.
Skulle jag nu bli tvungen att tro på en guddom så måste det ju bli Satan själv. Med tanke på hur världen ser ut så har han ju gjort ett fantastiskt jobb.
Där fick människan ta över ansvaret för jorden och allt på den. Adam är alltså herre över jorden, och han har ansvar över den. Gud har givit honom auktoriteten på ett villkor, för att det ska kunna vara en frivillighet. Kan man inte förlora auktoriteten så finns den inte. Villkoret är att inte äta av ett speciellt fruktträd. Inget speciellt med det fruktträdet, men det var villkoret. Enkelt. Käka inte de där plommonen (varför tror alla att det är äpplen?), så är du mäktigare än Bill Gates och Bush tillsammans.1:a Moseboken kapitel 1 vers 26
De [människorna] skall råda över fiskarna i havet, över fåglarna under himlen, över boskapsdjuren och över hela jorden och över alla kräldjur som rör sig på jorden.
Valen skrev:Håhåjaja, så var det återigen dags att slå ner på de som tror på något. Tror inte själv på gud men tycker det är förbannat dåligt av t.ex. Chrille & Berggren att använda ord som "jävla". Jag skulle kunna säga "jävla sossar & kommunistsvin" för de som tror på det men varför provocera på så låg nivå? Kan inte folk få tro på vad de vill utan att man använder en femårings vokabulär för att slå ner på deras tro?
John skrev:....
Så Chrille. Du har helt rätt. Om man ser på hur världen ser ut så har han gjort ett alldeles otroligt jobb. Synd bara att så många tillåter honom att forsätta jobba.
Gud välsigne dig.
John skrev:Min utgångspunkt: Bibeln.
Freppa skrev:Gud finns - Oh yeah!
Måste hoppa lite på min favvo-Jenny
Chrille skrev:Min vredgade ton är helt uppriktig för jag vet att om jag går i klinch med de "riktigt troende" så kommer jag förr eller senare få höra att man måste förtjäna Guds nåd, godhet och sån där skit och DÅ tar det fyr för farbror Chrille. ALLA sådana uttalande innebär att, om de är sanningsenliga, det finns en självutnämt god Gud som ignorerar all den nöd som råder i världen. Att säga "Tryggare kan ingen vara" till en god kristen förälder som just sett sitt barn dö i leukemi är ett hån utan dess like. Än värre blir det med de religiösa idioter som hävdar att all motgång är ett straff som följd av ett ogudaaktigt leverne....
Macho Woman skrev:Det där tycker jag är mycket intressant. Vad är det som skiljer Bibeln från alla andra påhittade böcker i världen?
Jag tycker faktiskt lite synd om dig. Måste vara vansinnigt svårt att leva efter Bibeln som innehåller så mycket motsägelser. Hur reder man ut det?
Macho Woman skrev:Jaså är det sådan man blir av att vara kristen! Hoppa på stackars (obs! utan definitionen hårt) arbetande kommunister. Kom och hoppa med mig på krogen då, så kan vi fortsätta diskussionen. Kanske finns det ett kommunistiskt paradis någonstans i skyn!
John skrev:.....
Vet du vad villkoret är för att du ska bli räddad från skiten?
TRO på Jesus som Guds son!
Thats it. Det räcker.
Chrille skrev:DU får en son som du ser dö som femåring pga sjukdom.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|