Tror du på Gud...

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Jag önskar jag hade ett bra svar på det. Men det har jag inte. Agnostiker passar nog bäst in på mig.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
superdupermongo skrev:
Gör du det?

Det gör jag...

Finns det några kristna racers ute på SH elle?

Nope, inte det minsta. Konfirmationen eliminerade minsta lilla tvivel! :tummenupp

...men jag låter gärna folk tro om det hjälper dem i livet så länge det nite urartar.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Halogen skrev:
Jag önskar jag hade ett bra svar på det. Men det har jag inte. Agnostiker passar nog bäst in på mig.

....Gud å grabbarna var ju rätt fiffiga då de bestämde sig för att "gud övergår allt mänskligt förstånd!"
Det innebär ju per definition att ingen som bara besitter ett mänskligt förstånd kan säga at han inte finns . Alltså är agnostiker det enda som återstår och jag antar att jag får placera mig i den kategorin...
 

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Gsx-R600
Jag kan inte säga att jag är troende, däremot anser jag att religion i alla dess former är det värsta som någonsin drabbat mänskligheten!
 

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Ort
Holmsund
Hoj
Kawasaki kz440
kajlyl skrev:
Jag kan inte säga att jag är troende, däremot anser jag att religion i alla dess former är det värsta som någonsin drabbat mänskligheten!

WORD! religion har använts sedan urminnes tider av "diktatorer" för att tygla människor, helt enkelt ett tragiskt maktverktyg... se bara på USA för ett lysande exempel! jag respekterar att människor är religiösa men har noll förståelse för det.... patetiskt helt enkelt i dagens upplysta värld.

i mina ögon religiösa människor dom ondaste, farligaste å mest trångsynta människorna... förr eller senare kommer dom ta död på oss allihopa :4skrika
 

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Hojlös =/
Vore det upp till mig så skulle vi montera ner allt som har med svenska kyrkan att göra och förbjuda moskéer och annat otyg, enda tillåtna religionen i det här landet ska vara "sveriges rikes lag", för det är egentligen det en religion är; lagar och regler för hur vi ska leva tillsammans.


cobb_jesus.gif
 

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Gsx-R600
madmagnus skrev:
WORD! religion har använts sedan urminnes tider av "diktatorer" för att tygla människor, helt enkelt ett tragiskt maktverktyg... se bara på USA för ett lysande exempel! jag respekterar att människor är religiösa men har noll förståelse för det.... patetiskt helt enkelt i dagens upplysta värld.

i mina ögon religiösa människor dom ondaste, farligaste å mest trångsynta människorna... förr eller senare kommer dom ta död på oss allihopa :4skrika
Precis, inget har startat fler krig, dödad eller förtryckt fler människor än religion och kristendomen är en av de värre!

Sen kan man ju undra var vi hade varit idag om inte kyrkan hade hämmat vår utveckling.. jag gissar att vi ligger iaf 2-300år back :(
 

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Höga kusten
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Jag tror på mig själv, jag styr och ställer över mig själv.
Behöver ingen verklighetsflykt då jag talar i tungor eller som pingstvännerna i allmänhet här i stan syndar och begår skattefiffel och bidragsfiffel sen på söndagar då raderar man alla synder och börjar på ny kula.
Värsta kleptot på vårat jobb är en pingstvän.
Min vilja är min lag.
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
problemet med den kristna guden är ju bibeln. Det är guds ord och därför ofelbart på alla sätt. Med alla motsägelser så är det uppenbart fel. Därför kan inte den kristna guden finnas. Ifall man ska vara kristen så anser jag att man ska tro 100% på allting som står i bibeln.
 

Boffen

Thank you very much
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Daytona 675
John skrev:
Alla gör nog inte det, men jag gör det. :pannkyss

Finns det inte en del påstående i bibeln som visat sig helt fel med hjälp av vetenskapen?

Har aldrig själv läst bibeln så det är bara en undran...
 

Boffen

Thank you very much
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Daytona 675
honkiie skrev:
Ifall man ska vara kristen så anser jag att man ska tro 100% på allting som står i bibeln.

Precis, det är sånna personer som man blir lite fundersam på. De väljer ut de delar de tycker låter vettiga. Men då har man ju skapat sig sin egen lilla religion.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top