TRX 850 turbo mm.

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Jo på samma sätt är de trist att gömma ramen bakom kåpor också, kan du inte låna lite R6 kåpor från samma årsmodell som tailen och testa o se hur de blir? :hetsa

Jo så är det ju.

Känner ingen häromkring med r6 06-> tyvär. Fast kåpa blir nog aktuellt först när turbon kommer på.

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Så lätt kommer du inte undan :D Bilder?

ankan_sanberg

Medlem
Gick med
14 Sep 2015
Hoj
Yamaha TRX850 97a ombyggd till streetfighter med plan på turbo
Väldigt rolig och lärorik läsning!
Har du fått igång den?
Tänker själv bygga Turbo på min TRX i vinter :)
Tänker köra bensin, t16 agg, separat oljedel med kylare och pump. Sen får man väl ta det som det kommer. Dvs vad man får tag på mm

Har du några tips och trix?
Tänkte sno din typ av plenum rakt av..om jag får? :)
Kompsänkte du?

Vad bör man tänka på?

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Hoj
KTM sm990
Har du fått igång den?
Tänker köra bensin, t16 agg, separat oljedel med kylare och pump. Sen får man väl ta det som det kommer. Dvs vad man får tag på mm

Kompsänkte du?

Vad bör man tänka på?

De lät roligt om du bygger på denna hoj!!

Starta en tråd i turboforumet så får du bra byggtips. Jag hör redan en onödig grej med separat oljebehållare och pump bara för turbo. Oljan värms inte upp så mycket av själva turbon för den belastas så lite på hojar jämför med bilsidan. Du behöver inte ens mont extra olkjekylare. När jag turboriserade min xr650r så mätte jag upp oljetempen före turbon monterades och efter. Oljetempen steg endast 10 grader under alla körförhållanden från snigelkörning till hare. Men de va snarare att motorn lämnade över 50% mer effekt som gav den högre tempen.

Vattenkylningen av turbon brukar pluggas av många turbobyggare ink mig själv av samma orsak som tidigare.

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tjena! Svårt att komma på ngt direkt vad det gäller turboinstalationen. Det är ngr år sedan jag höll på med turbon på den. Den har fortfarande ingen alltså :)
Jag tänkte inte kompsänka, utan köra med lågt tryck och e85.
Minns inte om det fanns ritning på plenumet i tråden? Ska kolla lite i lådorna här annars. Bara att kopiara det som är intressant.
Var också inne på separat oljesystem för turbon. Mest för att det var dåligt fall för oljan efter turbon. Olja till turbon går ju att ta från pumpen till oljebehållaren tror jag.
Och lycka till!
Har du fått igång den?

Kompsänkte du?

Vad bör man tänka på?

ankan_sanberg

Medlem
Gick med
14 Sep 2015
Hoj
Yamaha TRX850 97a ombyggd till streetfighter med plan på turbo
Tjena! Svårt att komma på ngt direkt vad det gäller turboinstalationen. Det är ngr år sedan jag höll på med turbon på den. Den har fortfarande ingen alltså :)
Jag tänkte inte kompsänka, utan köra med lågt tryck och e85.
Minns inte om det fanns ritning på plenumet i tråden? Ska kolla lite i lådorna här annars. Bara att kopiara det som är intressant.
Var också inne på separat oljesystem för turbon. Mest för att det var dåligt fall för oljan efter turbon. Olja till turbon går ju att ta från pumpen till oljebehållaren tror jag.
Och lycka till!

Okej :)
Ja precis..känns ju inte som turbon kommer få smörjning..sen vill jag inte ta olja från motorn då jag vill kunna plocka bort det lätt inför besiktning..plus att jag vill inte utsätta motorn för mer risk för ras än nödvändigt..
hur tänkte du göra med vatten? Plugga?

Gjorde du som med r1-beskrivningen, tätningen av fuggarna?

Tänkte försöka ladda ca 1 bar...men man får väl smyga upp till det för att se vad som händer..det kommer aldrig bli en race-hoj, mest en åka-runt-och-dumpa-hoj ;)

Hoppas mitt projekt kommer ge dig ny motivation då :)

Har startat en byggtråd under Turbo som Boost 3 föreslog :)

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jepp, plugga vattnet.
Kom aldrig så långt att jag tätade fuggarna, men ja jag skulle gjort som R1'an.
Okej :)
Ja precis..känns ju inte som turbon kommer få smörjning..sen vill jag inte ta olja från motorn då jag vill kunna plocka bort det lätt inför besiktning..plus att jag vill inte utsätta motorn för mer risk för ras än nödvändigt..
hur tänkte du göra med vatten? Plugga?

Gjorde du som med r1-beskrivningen, tätningen av fuggarna?

Tänkte försöka ladda ca 1 bar...men man får väl smyga upp till det för att se vad som händer..det kommer aldrig bli en race-hoj, mest en åka-runt-och-dumpa-hoj ;)

Hoppas mitt projekt kommer ge dig ny motivation då :)

Har startat en byggtråd under Turbo som Boost 3 föreslog :)

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC