TRX-tråden

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Ort
King-älv
Hoj
R6 02
Nu när solen skiner och shoppinglusten återkommit undrar jag om det är någon som sitter på ett par orginalljuddämpare, som de vill bli av med BILLIGT ?

Bakgrunden är att mina är "jättefina" och det är ett rent h****te att få rent dem efter bankörningar då de är fulla av små svarta jä**a rester av knäpuckar o gummi.

//Peter
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
sprängskiss

Ngn som sitter på en sprängskiss över trx-motorn?
 

Ben Pool

Kärring
Gick med
8 Apr 2003
Ort
Har flyttat
Hoj
Min TRX gick sönder
TRX-joCCe skrev:
Ngn som sitter på en sprängskiss över trx-motorn?
Har en 3 cm tjock tysk bok med sprängskisser över det mesta verkar det som, har inte orkat kolla så noga.....
Vad är du ute efter?
Hela motorn?

Kan scanna och maila vad du behöver...
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Jepp. Hela motorn.

Scanna så mycket du orkar :)

Ben Pool skrev:
Har en 3 cm tjock tysk bok med sprängskisser över det mesta verkar det som, har inte orkat kolla så noga.....
Vad är du ute efter?
Hela motorn?

Kan scanna och maila vad du behöver...
 

one4fun

Snart börjar bankalaset :-)
Gick med
31 Oct 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Honda CB 600F Hornet 2008a
Elstrul

Har i helgen färdigställt XR.n elsystem....inte helt lätt då den är ett mellanting mellan en cross och enlandsvägs mc....inte många färger på kablarna som stämde.... :kocko men nu funkar allt.....

TRX.n så är det säkringen till blinkersen om går som popkorn, jag monterade ett motstånd för att få blinkersen att blinka långsammare, har mina aningar att det är det som strular...nåja man vet vad man skall göra i helgen....
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Bandag för 850!!

Vad tror ni nu då om en bandag eller hel helg (det blir billigt!) för TRX/TDM i Dalarna!

Saker och ting har fallit på plats, är det nån som är intresserad av att komma upp i juli? Vore ballt att bränna runt bara twinnar, men det tror jag inte är möjligt. Går det att väjla en dag där så många som möjligt har möjlighet/intresse av att åka med, sen får man väl fylla på med vanliga hojar...

Förslag på datum mottages tacksamt, har inte koll på kalendern just nu men början på juli vore kanske lämpligt?

Att komma dit på invigningsdagen tillsammans med pressen tror jag inte är ett alternativ :D

Annonser är på g i tidningar och hemsidan har jag börjat snickra på så nu har ni lite förtur här i tråden...
 
Last edited:

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Ort
King-älv
Hoj
R6 02
Jåke skrev:
Vad tror ni nu då om en bandag eller hel helg (det blir billigt!) för TRX/TDM i Dalarna!

Det låter ju riktigt kul. Är det någon skillnad i pris vardagar/helger ?

För min del känns det bäst första helgen i Juli, dvs 1/7. (5/7 har Laila namnsdag, skriv upp det Jåke).

Otacksam som jag är skulle jag vilja ha en uppskattning på kostnad för banhyran och för boende, det blir lite lättare att planera och ta ställning till det hela då.

//Peter
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Jåke skrev:
Vad tror ni nu då om en bandag eller hel helg (det blir billigt!) för TRX/TDM i Dalarna!

...
Jag gömmer mig för isbjörnar 30/6-14/7, vandrar på Svalbard då... Annars låter det kul som sagt!
 
Last edited:

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Då ska vi se....

@Froven: Uppskattningsvis då, säg mellan 300 till 500,- i banhyra per person och dag. Till det kommer hotellboende (plats i dubbel/fyrbäddsrum inkl frukost) för 300,- per person och natt. Lunch och fika på banan kan ordnas om man inte fixar det själv, vanliga priser typ "Dagens".
Det andra är noterat nu... :hihi

@Hasse: Felprioriterat :rofl Intresserad av att komma upp nån gång i maj om det blir nånting då?

@Gustav O: Älvdalen :) www.r2d2.se/monzta

Lite sugen på 1-2/7 själv, men måste kolla vad som är ledigt när jag fått lite respons. Ett alternativ kan vara mitt i en semestervecka, 16-17/7 eller början på augusti. Tror det är lite tomt på körningar då.
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Gustav O skrev:
Hehe. Spännande. Ok med racehoj? Det är ju en twin, och en Yamaha samt att min förra hoj var en TRX. :rolleyes: :brinnerup
Du kan ju alltid få en egen grupp :rofl

Det är inte avspärrat område, endast bom för infarten så jag är lite tveksam på juridiken om nåt skulle hända när du "brummar" runt oreggat. Annars ser jag inga problem :)
 

Ripnilpor

wrooom
Gick med
14 Jun 2004
Ort
Kungsbacka
Hoj
Yamaha TRX 8,5 dl
@Froven: Uppskattningsvis då, säg mellan 300 till 500,- i banhyra per person och dag. Till det kommer hotellboende (plats i dubbel/fyrbäddsrum inkl frukost) för 300,- per person och natt. Lunch och fika på banan kan ordnas om man inte fixar det själv, vanliga priser typ "Dagens".
Det andra är noterat nu... :hihi

@Hasse: Felprioriterat :rofl Intresserad av att komma upp nån gång i maj om det blir nånting då?

@Gustav O: Älvdalen :) www.r2d2.se/monzta

@Ripnilpor: är detta den officiella intresselistan?

Lite sugen på 1-2/7 själv, men måste kolla vad som är ledigt när jag fått lite respons. Ett alternativ kan vara mitt i en semestervecka, 16-17/7 eller början på augusti. Tror det är lite tomt på körningar då.[/QUOTE]
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Ripnilpor skrev:
@Ripnilpor: är detta den officiella intresselistan?
Nej, jag gör en ny tråd i banåkningsforumet när jag bestämt en helg. Beroende på önskemål härifrån... Hetast just nu är 1-2/juli eller 8-9/juli.
 
Last edited:

BBE

Habbiak me naggen
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Uppsala
Hoj
XB12Ss
Hade ingen aning.
Har haft min TRX i 6 år nu och visste inte att det fanns ett forum på nätet.
Trevligt värre verkar det vara här också.
Då kanske jag kan passa på att ställa en fråga nu när jag har hittat er. Köpte min 98a ny via actionsports.se
Den har gått som en klocka i 5000 mil nu och gör så fortfarande. Har aldrig behövt skruva på den förutom vanlig service och byte av slitdelar som däck o drivpaket.
Men nu ser jag med fasa i serviceboken att ventilerna ska justeras vid 4200 mil. Ringde till MC-varuhuset i Stockholm som vill ha 5600:- för jobbet inkl vanlig service. Lite för mycket för en snåljåp med en hoj som är värd runt 30 papp. Har någon här fixat ventiljusteringen själv. Att det är chims och mycket pill har jag begripit efter att ha skaffat Heynes mekbok, och många verkar de vara också...ventilerna. Någon kanske vet en bra MC verkstad i Stockholm som man kan lita på?
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
BBE skrev:
Hade ingen aning.
Har haft min TRX i 6 år nu och visste inte att det fanns ett forum på nätet.
Trevligt värre verkar det vara här också.
Då kanske jag kan passa på att ställa en fråga nu när jag har hittat er. Köpte min 98a ny via actionsports.se
Den har gått som en klocka i 5000 mil nu och gör så fortfarande. Har aldrig behövt skruva på den förutom vanlig service och byte av slitdelar som däck o drivpaket.
Men nu ser jag med fasa i serviceboken att ventilerna ska justeras vid 4200 mil. Ringde till MC-varuhuset i Stockholm som vill ha 5600:- för jobbet inkl vanlig service. Lite för mycket för en snåljåp med en hoj som är värd runt 30 papp. Har någon här fixat ventiljusteringen själv. Att det är chims och mycket pill har jag begripit efter att ha skaffat Heynes mekbok, och många verkar de vara också...ventilerna. Någon kanske vet en bra MC verkstad i Stockholm som man kan lita på?
Inga problem att åtminstone mäta spelet själv, har du tur så behöver du inte justera (då måste du lyfta kammar och byta shims, och det blir lite mer avancerat) Har du inte tummen helt mitt i näven så är det lugnt att byta shims också. Du behöver bara vara noggrann med att smörja kamaxlarna, och att inte dra kamöverfallen för hårt (jag har momentnyckel om du behöver låna). Och att få kedjan rätt timad, men det står ju om det i manualen.

Jag har använt mig av MC-varuhuset tidigare, bl.a. för bänkning och förgasarjustering. Har hittills varit nöjd med dem. Har bara erfarenhet av en annan verkstad, och det är dessvärre sämre erfarenheter. Bättre att någon annan med bra erfarenheter får berätta om de verkstäderna i stället. Men själv är bäste dräng! Då vet man vad som är gjort.
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
BBE skrev:
Hade ingen aning....
...Har någon här fixat ventiljusteringen själv.
Du är inte den enda som inte vet... Själv tycker jag det verkar som endast de mest "hardcore" TRX-åkarna hittar hit :hihi
Kul att "se" dig nu då iallafall.

Jag tror att de flesta här justerar sina ventiler själv. Med en handbok till hands är det egentligen ingen krånglig manöver om man bara är lite van att skruva. Det är lite trångt att komma åt om man som jag har rätt stora händer bara. :rolleyes:

Edit: Jääädrans vad sen jag var nu då... :tomten
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Jåke skrev:
Då ska vi se....
...
@Hasse: Felprioriterat :rofl Intresserad av att komma upp nån gång i maj om det blir nånting då?
...
Jo, inte jag som bestämde datumen, får skylla på polaren. Trist att missa TRXbandag, om det nu blir under den tiden, men ansikte mot ansikte med en isbjörn är väl ungefär samma adrenalinkick som att nypa i slutet på rakan, och komma underfund med att man för en gångs skull bromsat sent :död
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top