nlx567 skrev:
Tack så jättemycket hjälpen, precis vad jag sökte.
Jag har kikat på din r2d2 sida och kan se att "Dino" har IXIL och och "Den Gröne" har Sebrings som ljuddämpare.
Varsågod
När det gäller dämparna var det så att Laila var rätt missnöjd med det något "fesiga" ljudet när Dino köptes, hon körde GS500 Twin med Laser helsystem innan...
Därför inhandlades ett par burkar med kriteriet att de skulle vara billiga. Just då var IXIL avsevärt billigare än annat vi hittade, så det blev ett par såna. Dessa kördes det med till i höstas, en period på drygt 3 år.
När jag köpte min gröna TRX satt det Sebring på redan, vilket väl inte var en nackdel
Eftersom jag hade ett komplett Akrapovic-system "över" från min TDM modifierade jag det och det sitter numera på Gröne, samtidigt har Sebring-burkarna flyttat till Dino. De flesta bilderna är m.a.o lite "out of date"...
Det märks att det är prisskillnad mellan de två märkena, Sebringburkarna är lättare och smidigare än vad IXIL var. Dessutom ger de märkbart annan effektkurva, jämför man med IXIL har Sebring bättre drag på mellanvarv men planar ut lite på topp. Fenomenet märktes oavsett vilken av hojarna vi hade dem på... Bägge märkena har dock potential att ge ett märkbart effekttillskott med rätt bestyckning, så det är inte bara ljudet.
Visst går det att få muller i en 850. Tyckte nog att alla burkarna gav helt OK ljud, det hörs definitivt att det är en TRX som kommer. Låter mer som en Ducce än japan-twin men ändå lite eget. Maffigast ljud tror jag man får ur ett par riktiga kolfiberburkar. Mest udda är det med 2-1 som jag har
Om du kommer upp den 1:a juli får du möjlighet att höra bägge live