TRX-tråden

Ripnilpor

wrooom
Gick med
14 Jun 2004
Ort
Kungsbacka
Hoj
Yamaha TRX 8,5 dl
Jag är intresserad men behöver info om vart det ligger, vad det kostar och om resekamrat kan få köra samtidigt på banan? om plats finnes om TRX/TDM-åkare blir färre än 20 st. O.S.V.
Kan man köra mer än en dag irad? typ TRX/TDM-åkare på lördagen och lite friare/blandad Brand på söndag, eller hur kan man göra?

Jag kan säkert hitta adressen någonstans om jag letar.
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Ripnilpor skrev:
Jag är intresserad men behöver info om vart det ligger, vad det kostar och om resekamrat kan få köra samtidigt på banan? om plats finnes om TRX/TDM-åkare blir färre än 20 st. O.S.V.
Kan man köra mer än en dag irad? typ TRX/TDM-åkare på lördagen och lite friare/blandad Brand på söndag, eller hur kan man göra?

Jag kan säkert hitta adressen någonstans om jag letar.
Då ska jag fylla på med den info jag har så länge...
  • Banan ligger i Älvdalen, ca 4 mil nordöst från Mora. www.r2d2.se/monzta
  • Eftersom jag räknar med få deltagare per dag, ca 400,- per dag inkl fika.
  • Blir det platser över på VIP-dagen/arna går det bra att ta med polare
  • Japp, det går att köra flera dagar i rad. Hade faktiskt tänkt just som du sade med en lite öppnare söndag. Om jag inte får till nåt speciellt arrangemang på fredagen kan du köra tre dagar. Eventuellt till rabatterat pris.
Eftersom jag var lite osäker på om jag skulle få banan har jag inte planerat så mycket längre än att det bara måste bli minst en Yamaha 850-dag.

Ska försöka rådda ihop med nån slags sjukvård om jag kan, måste kolla fika och mat till banan osv osv. Boende fixar man själv, så mycket är iaf klart. Det finns några alternativ på banans hemsida.
 

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Ort
King-älv
Hoj
R6 02
Jåke skrev:
Inte så här långt, men å andra sidan är ni bara 3 som ens kommenterat helgen :3freak

Nu fick man ju inte alls dåligt samvete :död

Planerar in den helgen :tummenupp

Klen som jag är lär jag inte åka TRX dit upp :rolleyes:

Om någon har plats på släp/skåpbil/traktor/skrinda över från Gbg och upp så hojta.

//Peter
 

Laila

ser snabb ut
Gick med
19 Feb 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Gixxer - Rakel
Jåke skrev:
Inte så här långt, men å andra sidan är ni bara 3 som ens kommenterat helgen :3freak

Vet inte om min sambo förväntar sig att jag ska anmäla mig här men det är väl bäst att jag gör det :lol

Att jag är där lördag-söndag är skrivet i marmor, men fredagen är fortfarande sand-skrift eftersom jag inte vet om jag är ledig.

Tältar inte, bor på hotellet i Älvdalen :tungan



@Jåke: chip håller på att sälja tdm:en
 

one4fun

Snart börjar bankalaset :-)
Gick med
31 Oct 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Honda CB 600F Hornet 2008a
Hmm såg att det ingick konferensutrymme i hyran av banan.....kan man inte slagga där??? Tillgång till dusch och wc fanns ju också......


Jag har semester den helgen, ska räkna på vad det kan kosta....om det blir av så blir det släp....och då passerar jag ju Göteborg....
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Ripnilpor skrev:
Hur fungerar det med försäkringen?
gäller trafikförsäkringen på denna banan/körningen?
Det beror på ditt bolag, de gör ju lite som de vill från år till år. Detta är ingen "kurs" utan sorterar som vanlig bankörning. Av "tradition" har ju IF och T-H vägrat ersättning på såna dagar....

Jag hade tänkt att jag skulle kolla med de olika bolagen vad som gäller, men det kan man ju lika gärna göra själv. Den här banan skiljer sig ju lite från de flesta andra:

- Den är inte inhängnat tävlings/träningsområde utan ett allmänt övningsområde.
- Alla hojar måste vara reggade, besiktigade och således minst trafikförsäkrade. Rejshoj eller avställt funkar alltså inte...
- Info om området finns här (Monzta MC) eller här (Monzta Track & Event).

Jag tycker du kollar med ditt bolag och försöker få skriftligt (via epost) vad som gäller.

Edit:
Nu är det förresten fritt fram att anmäla sig...
Bandagar: http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=110536
TRX-dag: http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=110542
:yoparty
 
Last edited:

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Ort
King-älv
Hoj
R6 02
Jåke skrev:
Mmmm....



Det var det där med pengar bara. Tror inte jag blir poppis om jag köper fuggar istf diskmaskin :3freak

Diskmaskin är den bästa investering i husfrid som existerar..... :pannkyss

Men om du låter Laila lägga 50:- varje gång hon slipper diska är fuggarna snart betalda.


//Peter
 

nlx567

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2005
Ort
Sverige
Hoj
850cc
Hejsan alla

Jag har letat med ljus o lykta efter pakethållare till min TRX, jaja låt sarkasmerna flöda bara, Jag bjuder på det, bara ni har på förslag vart man kan finna en sådan
Jo jag har bildbevis på att det finns se här..

http://www.kalliness.shetland.co.uk/originart/bikes/pics/trx.jpg

Det var bara en bild utan koppling till ägaren så jag kan inte fråga den vart denna är innköpt, någon som sett något liknande någonstans eller till och med köpt.

mvh nlx 567
 

nlx567

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2005
Ort
Sverige
Hoj
850cc
Tack så jättemycket hjälpen, precis vad jag sökte.

Jag har kikat på din r2d2 sida och kan se att "Dino" har IXIL och och "Den Gröne" har Sebrings som ljuddämpare.

Har du provat flera innan du kom fram till just dessa två eller var det bara så att det satt på när du köpte hojarna?

Eller

Är den Gröna mera trimmad och därför Sebrings, än Dino som bara behöver andas mera fritt och därför IXIL? Har du bytt mellan hojarna och i så fall någon skillnad?

Den enda anledningen för mig att byta skulle vara för ljudets skull, det få extra hk man får på topp är för mig inte så intresant. Så vilket system ger de mest mustiga mullret (kan en 850-motor mullra?) som man nu kan få ut ur en 850.

NLX 567
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
nlx567 skrev:
Tack så jättemycket hjälpen, precis vad jag sökte.

Jag har kikat på din r2d2 sida och kan se att "Dino" har IXIL och och "Den Gröne" har Sebrings som ljuddämpare.
Varsågod :tummenupp

När det gäller dämparna var det så att Laila var rätt missnöjd med det något "fesiga" ljudet när Dino köptes, hon körde GS500 Twin med Laser helsystem innan...
Därför inhandlades ett par burkar med kriteriet att de skulle vara billiga. Just då var IXIL avsevärt billigare än annat vi hittade, så det blev ett par såna. Dessa kördes det med till i höstas, en period på drygt 3 år.

När jag köpte min gröna TRX satt det Sebring på redan, vilket väl inte var en nackdel :D

Eftersom jag hade ett komplett Akrapovic-system "över" från min TDM modifierade jag det och det sitter numera på Gröne, samtidigt har Sebring-burkarna flyttat till Dino. De flesta bilderna är m.a.o lite "out of date"...

Det märks att det är prisskillnad mellan de två märkena, Sebringburkarna är lättare och smidigare än vad IXIL var. Dessutom ger de märkbart annan effektkurva, jämför man med IXIL har Sebring bättre drag på mellanvarv men planar ut lite på topp. Fenomenet märktes oavsett vilken av hojarna vi hade dem på... Bägge märkena har dock potential att ge ett märkbart effekttillskott med rätt bestyckning, så det är inte bara ljudet.

Visst går det att få muller i en 850. Tyckte nog att alla burkarna gav helt OK ljud, det hörs definitivt att det är en TRX som kommer. Låter mer som en Ducce än japan-twin men ändå lite eget. Maffigast ljud tror jag man får ur ett par riktiga kolfiberburkar. Mest udda är det med 2-1 som jag har:3freak

Om du kommer upp den 1:a juli får du möjlighet att höra bägge live :rofl
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top