TRX-tråden

nlx567

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2005
Ort
Sverige
Hoj
850cc
Ok tack för info.

Jag ligger dessvärre i underläge hemma var det gäller våra semesterplaner
just nu är det 3 mot 1, jag kan inte förstå att det skall vara så fint på Gottland? Hus vid havet, nära till badstrand osv.. det är ju bara trams, blåstången ligger o ruttnar o luktar illa, och så en j...a massa får, och fridlysta blommor som man skall akta. suck..

Men vi får se, trägen vinner säger dom låt oss hoppas det...

NLX 567
 

Laila

ser snabb ut
Gick med
19 Feb 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Gixxer - Rakel
nlx567 skrev:
Är den Gröna mera trimmad och därför Sebrings, än Dino som bara behöver andas mera fritt och därför IXIL?
NLX 567

Dino är mest trimmad, städad i toppen och intrimmad i bänk :7peta Att jag dessutom väger mindre än Jåke gör lite till :lol
 

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Ort
King-älv
Hoj
R6 02
CALLAHAN skrev:
Tror ni att Michelin Pilot road funkar bra på TRX?

Det beror väl på vilken körning du ägnar dig åt. TRXen var ju orginalutrustad med Macadamdäcken och de är ju inte de mest greppvilliga däcken på marknaden.

Vi har haft diskussioner rörande däck ett flertal gånger i denna tråden och hela SH är nedlusat av dem.

Personligen ser jag ingen anledning att köra på något annat än beggade racedäck, men det är min uppfattning.

//Peter
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
CALLAHAN skrev:
Tror ni att Michelin Pilot road funkar bra på TRX?
Det gör det säkert, har dock ingen erfarenhet av dem själv. Själv slänger jag nog på ett par Roadtec Z6 inför IoM och fixar nåt mjukare till "Thunder Day" :D
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
CALLAHAN skrev:
Kör ju ingen bana så dom duger nog till mig då!
Det skulle jag tro, dessutom duger de nog till en sväng på bana också om du skulle vilja prova på. Man börjar ju inte på fullgas med fullt nerlägg :)
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Jag har varit otrogen!

Det kan faktiskt vara skönt att vara otrogen ibland, när lusten är för stor och det trycker på så...

(Måste bara göra er lite avis... )
 

Bifogat

  • DSCN6211.JPG
    DSCN6211.JPG
    102.1 KB · Visningar: 111

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
HansJ skrev:
Det kan faktiskt vara skönt att vara otrogen ibland, när lusten är för stor och det trycker på så...

(Måste bara göra er lite avis... )
Märkligt, min AdBlocker spärrade helt plötsligt alla bilder i tråden.... :va


:D


Lite avis blir man ju, även om jag kanske inte tänder på just såna. Men man tager vad man haver :tummenupp
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Jåke skrev:
Märkligt, min AdBlocker spärrade helt plötsligt alla bilder i tråden.... :va


:D


Lite avis blir man ju, även om jag kanske inte tänder på just såna. Men man tager vad man haver :tummenupp
Svårt nog att hitta något ställe som inte bara hade krompråmar. Men CBR600RR var kul att testa, tog ett tag att vänja sig vid 15000 varv, tyckte inte det var så mycket flås i den tills jag insåg att jag växlade vid 9-10 000 varv :hihi
 

CALLAHAN

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha XSR700 2018
Var och best däck idag på den lokala däckfirman.
Fick ge 1700:- för bak och 1350:- för fram av märket Michelin "pilot road"
Är detta ett bra pris?
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
CALLAHAN skrev:
Var och best däck idag på den lokala däckfirman.
Fick ge 1700:- för bak och 1350:- för fram av märket Michelin "pilot road"
Är detta ett bra pris?
För att vara på lokala firman tycker jag det är rätt OK. Var det inkl montering riktigt bra. När jag beställer från Tyskland brukar det landa på 2100-2500,- för en uppsättning inkl frakt. Men då tillkommer monteringen...
 

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Röfors
Hoj
390, 570, 660, 1300
Hejsan Hoppsan

Det är nu hög tid att ta tag i mitt lilla TRX-projekt och jag skulle verligen uppskatta tips om vart/vem som kan tillhandahålla lite prylar.
Jag köper helst begagnat men om någon vet om en bra firma i Sverige eller utlandet som har en skaplig prisbild så uppskattas tipsen.

Störst problem har jag med toppkåpan, jag behöver en ny, min är skrot.
Sen skulle jag behöva vänster styrhalva, vänster backspegel, vänster fotpinne och lite annat småplock.

Eller också säljer någon en ball styrkrona till mig och så blir det fighter, men det skulle kännas lite fel då jag redan har en "Fighter"-liknande hoj.

Så kom igen, jag är tacksam för tips.
 

HOGGE

Dikeskontrollant!!!!!
Gick med
6 Jul 2003
Ort
Viken/Hbg.
Hoj
Yamaha tt600r sm
Vad göra?

Hallo allihopa

Är sugen på att köpa en TRX! Hur bra är den? typ bana,bakhjulsåka mm har aldrig kört en TRX så jag har ingen uppfattning av den mer än fjädringen fram suger.
Vilket fall som helst så uppfyller den mina krav:två cyl. billig att försäkra hyffsat billig i inköp.
Har kört TLs (som jag aldrig skulle ha sålt :mad: )samt en uppsjö av andra bågar.

Hogge
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
TLS skrev:
Så kom igen, jag är tacksam för tips.
Just nu för stunden finns i princip det du efterfrågar till salu på eBay från Tyskland. Kolla på ebay.se och sök efter "TRX 850" (med mellanslaget).

SNOOP HOGGE DOG skrev:
Hallo allihopa

Är sugen på att köpa en TRX! Hur bra är den? typ bana,bakhjulsåka mm har aldrig kört en TRX så jag har ingen uppfattning av den mer än fjädringen fram suger.
Vilket fall som helst så uppfyller den mina krav:två cyl. billig att försäkra hyffsat billig i inköp.
Har kört TLs (som jag aldrig skulle ha sålt :mad: )samt en uppsjö av andra bågar.

Hogge
Bana: Helt OK, går ungefär som en 600 av motsvarande eller nyare årsmodell. Det mesta hänger naturligtvis på föraren...
Bakhjulsåka: Vet inte så mycket om balansen för längre åka, men den går upp mjukt och fint...
Framfjädringen: Den är inte apkass, men heller inte i klass med nyare och mer påkostade hojar såklart. Fjäder och lite trolleri med olja gör underverk utan att man behöver byta hela framänden.

Det finns mycket roliga saker från nyare Yamaha som passar mer eller mindre rakt av, typ bromsok Bluespot och övre kåpa R6 99-02...
 

HOGGE

Dikeskontrollant!!!!!
Gick med
6 Jul 2003
Ort
Viken/Hbg.
Hoj
Yamaha tt600r sm
Jåke skrev:
Just nu för stunden finns i princip det du efterfrågar till salu på eBay från Tyskland. Kolla på ebay.se och sök efter "TRX 850" (med mellanslaget).


Bana: Helt OK, går ungefär som en 600 av motsvarande eller nyare årsmodell. Det mesta hänger naturligtvis på föraren...
Bakhjulsåka: Vet inte så mycket om balansen för längre åka, men den går upp mjukt och fint...
Framfjädringen: Den är inte apkass, men heller inte i klass med nyare och mer påkostade hojar såklart. Fjäder och lite trolleri med olja gör underverk utan att man behöver byta hela framänden.

Det finns mycket roliga saker från nyare Yamaha som passar mer eller mindre rakt av, typ bromsok Bluespot och övre kåpa R6 99-02...


Tackar

Så ett byte till R1 gaffel är lite av en bling bling pryl eller?
Samt byte av svingen gör det mycket på väghållning eller är det endast för att få på större fälg/däck?
Har precis loggat in på TRXforumet där är en hel del tipps o trix.

Hogge
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top