TRX-tråden

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Ort
King-älv
Hoj
R6 02
SNOOP HOGGE DOG skrev:
Tackar

Så ett byte till R1 gaffel är lite av en bling bling pryl eller?
Samt byte av svingen gör det mycket på väghållning eller är det endast för att få på större fälg/däck?
Har precis loggat in på TRXforumet där är en hel del tipps o trix.

Hogge

Totalkostnaden för min R1 konvertering blev ~5000:-. Då ingick en komplett uppsättning bromsok, slangar o handtag som jag förgäves försöker sälja.

Fjädrar och olja går väl loss på ca 2000:-. Jag tycker jag fick rätt mycket blingbling för de 3000:- i diff :)

180däck GÅR på orginalfälgen bak.

Köp en och förnedra killarna med R1 på banan... :D

//Peter
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
SNOOP HOGGE DOG skrev:
Tackar

Så ett byte till R1 gaffel är lite av en bling bling pryl eller?
Samt byte av svingen gör det mycket på väghållning eller är det endast för att få på större fälg/däck?
Har precis loggat in på TRXforumet där är en hel del tipps o trix.

Hogge
Naturligtvis får man en bättre gaffel om man byter, men samtidigt är det mycket blingbling (om än rätt billig). Vill man ha den prestandan finns det gott om nya 600:eek:r för billiga pengar att ha som racehoj. Om det nu inte är så att man just vill ha en TRX och inget annat. :tummenupp

Att byta svingen har ingen betydelse alls prestandamässigt utan är nog bara ballt. Det är inga problem att få plats med 5,5-tums fälg och 180-däck i originalsvingen om man nu vill få större urval av däck.

Froven skrev:
...en komplett uppsättning bromsok, slangar o handtag som jag förgäves försöker sälja.
Har du kvar de grejerna än! :gnissla
 
Last edited:

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Röfors
Hoj
390, 570, 660, 1300
Jåke skrev:
Just nu för stunden finns i princip det du efterfrågar till salu på eBay från Tyskland. Kolla på ebay.se och sök efter "TRX 850" (med mellanslaget).


QUOTE]

Så jag måste altså ta klivet in i framtiden och lära mig hur det funkar med eBay.

Jaja, jag får väl försöka.

Är det ingen som har lite skrot i garaget som dum tycker skulle göra sig bättre på min maskin?
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
TLS skrev:
Jåke skrev:
Just nu för stunden finns i princip det du efterfrågar till salu på eBay från Tyskland. Kolla på ebay.se och sök efter "TRX 850" (med mellanslaget).


QUOTE]

Så jag måste altså ta klivet in i framtiden och lära mig hur det funkar med eBay.

Jaja, jag får väl försöka.

Är det ingen som har lite skrot i garaget som dum tycker skulle göra sig bättre på min maskin?

Du har pm
 

nielsen

#10247
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha FZ1 N -07
byte av bromsok fram frå r6 eller r1
är det bara och byta rakt över eller behöver man byta något mer?
 

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Ett antal med och utan motor
yamatrx skrev:
byte av bromsok fram frå r6 eller r1
är det bara och byta rakt över eller behöver man byta något mer?
De går att skruva på direkt, passa gärna på att byta till stålspunna bromsslangar samtidigt så får du ut mest av oken.
 

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Ort
King-älv
Hoj
R6 02
Lord Melchet skrev:
De går att skruva på direkt, passa gärna på att byta till stålspunna bromsslangar samtidigt så får du ut mest av oken.

Nja, det är huvudbromscylindern som är det viktiga i sammanhanget. SS-slangarna är s a s "grädden på moset".

Självklart är det ju bäst att slänga på alltihop på en gång men måste man prioritera så måste man...

//Peter

PS, jag har ok och pump att sälja..
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Har bett en polare med svets slänga ihop ny avgasupphängning åt mig. Tyckte det var onödigt med fotpinnar och två fästen till bara en burk :hihi

Är det nån mer som är intresserad? Isf jag höra vad han ska ha för att göra ett gäng när han ändå har mallen. Tror inte det handlar om några större summor...
 

Bifogat

  • halter.jpg
    halter.jpg
    19.2 KB · Visningar: 69
  • halter_zeichnung.gif
    halter_zeichnung.gif
    20.6 KB · Visningar: 71

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Ort
King-älv
Hoj
R6 02
Jåke skrev:
Har bett en polare med svets slänga ihop ny avgasupphängning åt mig. Tyckte det var onödigt med fotpinnar och två fästen till bara en burk :hihi

Är det nån mer som är intresserad? Isf jag höra vad han ska ha för att göra ett gäng när han ändå har mallen. Tror inte det handlar om några större summor...

Intresse för att spendera pengar på meningslösa detaljer finns alltid.

//Peter
 

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Ort
King-älv
Hoj
R6 02
Det här med chassienummer igen

Flera av oss har ju lagt näsan i blöt i tråden "Mest hoj för pengarna" och där ger ju Hasse ett regnr på en -98 TRX. Den har enl VV chassienummer 4UN00000016930. Min -96 har chassienummer JYA4UN00000011619. Det är bara 5311 nummer mellan dessa.

Jag får inte ihop det, hur många TRXer byggdes ? Gjorde man majoriteten av dessa 95 & 96 ? Varför har den inte mer effekt?????

Någon som kan hjälpa mig att få klarhet i detta ?

//Peter
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Froven skrev:
Flera av oss har ju lagt näsan i blöt i tråden "Mest hoj för pengarna" och där ger ju Hasse ett regnr på en -98 TRX. Den har enl VV chassienummer 4UN00000016930. Min -96 har chassienummer JYA4UN00000011619. Det är bara 5311 nummer mellan dessa.

Jag får inte ihop det, hur många TRXer byggdes ? Gjorde man majoriteten av dessa 95 & 96 ? Varför har den inte mer effekt?????

Någon som kan hjälpa mig att få klarhet i detta ?

//Peter
Nja, en pusselbit kanske? Min har nr 7430, som registrerades första gången i Tyskland 29/4 '96.
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Froven skrev:
Flera av oss har ju lagt näsan i blöt...
-97:a med nummer 15800 vilket ju är mitt emellan. Jämför med -98:an så är det bara drygt 1000 nummer mellan den och min medan det skiljer 10 ggr det antalet ner till yamatrx's hoj. Ändå bara 1 år åt varje håll... så nog verkar det som att de flesta gjordes i krokarna runt 1996.

Mer effekt har den inte bara för att...tjaa... :va Den är ju inte byggd för att vara en "sporthoj" med de mått man har här på sh. Motorn härstammar dessutom från en gammal traktor, så det är väl inte så mycket att vänta :rofl
 

Laila

ser snabb ut
Gick med
19 Feb 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Gixxer - Rakel
Premiärtur 2006

Nyss hemkommen från premiärturen men Dino. :yoparty

+2 grader och blå himmel, vilt kryssande mellan drivis och polarbjörnar :4skrika

Underbart!
 

Bifogat

  • DSC00158.JPG
    DSC00158.JPG
    140.5 KB · Visningar: 90

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Man får gratulera! Gott ljud, hoppas man får tillfälle att höra den live nån gång i sommar! Själv har jag lite pyssel kvar innan allt är på plats. Siktar på nästa helg, hoppas vädret är ännu bättre. Ser ju inte för kul med tanke på underlaget, snorhalt på sina håll och massvis med grus...
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top