jpe70
Twinverkstan
Egentligen tycker jag ju att det slår en sen inbromsning med TRX:enHansJ skrev:...ansikte mot ansikte med en isbjörn...
Egentligen tycker jag ju att det slår en sen inbromsning med TRX:enHansJ skrev:...ansikte mot ansikte med en isbjörn...
one4fun skrev:Tror inte jag vågar att köra bågen dit....trist om man skull lägga den och få knuffa den hem....
one4fun skrev:funderar lite på hur lång tid det tar med släp ifrån Helsingborg
TRX-joCCe skrev:Tjoho! Då har vi en som får ta all packning
Ser ju ut som man kan torrbryta i alla falllunamod skrev:Vinter TRX.
Hur nogrannt behöver du veta (och ffa varför)?TRX-joCCe skrev:Ngn av er som vet hur stort luftflödet från vevhusventilationen är?
HansJ skrev:Hur nogrannt behöver du veta (och ffa varför)?
Nej, egentligen inte... Jag själv har efter att ha kastat luftburken, bara låtit slangen gå rätt ut. Tänker sätta på ett litet "luftfilter" på slangen till våren, vet egentligen inte ens varför, annat än för att hindra skit att sugas in den vägen. Har sett det på andra morotar, verkar vara en vanlig lösning i alla fall. Funderade också på någon form av behållare för att samla upp ev. oljedimma, men skiter nog i det (fast det ser ju raceigt ut )TRX-joCCe skrev:Behöver inte vara så toknoga.
Tänkte dra det till en catch-tank i stället. Och vill inte "strypa" flödet för mycket.
Ser 2 fördelar med detta: Jag slipper en massa olja i luftburken och motorn får endast friskluft.
Har du ett hum om hur mycket luft det rör sig om Hasse?
Aha. När dumpade du burken? Goare ljud nu vaHansJ skrev:Nej, egentligen inte... Jag själv har efter att ha kastat luftburken, bara låtit slangen gå rätt ut. Tänker sätta på ett litet "luftfilter" på slangen till våren, vet egentligen inte ens varför, annat än för att hindra skit att sugas in den vägen. Har sett det på andra morotar, verkar vara en vanlig lösning i alla fall. Funderade också på någon form av behållare för att samla upp ev. oljedimma, men skiter nog i det (fast det ser ju raceigt ut )
Beställde trattar och skumfilter i höstas någon gång. Gick bättre och gick bättre, den lät bättre, det räcker väl??? Rasslet från spjällen hörs mer nu i alla fall. Seriöst så gick den sämre, i vart fall på höga varv, tappade orken. Måste byta munstycken nu, men efter det så kommer den att gå bättreTRX-joCCe skrev:Aha. När dumpade du burken? Goare ljud nu va
Gick den ngt bättre efter det?
Kom på att jag behöver ju bara koppla loss slangen nästa gng jag startar hojjen och känna efter...
Jåke skrev:Lagt in en begäran om att få boka Monzta 30/6 - 2/7. Återstår att se om den är ledig... VIP-dag för Yamaha 850?
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |