TRX-tråden

one4fun

Snart börjar bankalaset :-)
Gick med
31 Oct 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Honda CB 600F Hornet 2008a
Låter kul med bankörning,röstar nog på 1/7 i så fall...

funderar lite på hur lång tid det tar med släp ifrån Helsingborg....tog ca 4h till Vänersborg och det kan väl vara halvvägs...Tror inte jag vågar att köra bågen dit....trist om man skull lägga den och få knuffa den hem.... :brinnerup
 

lunamod

Two stroke smoke forever!
Gick med
29 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
TRX 850 och Italjet Dragster 172R som bara rasat en gång......
Vinter TRX.
ATARI%20-%20VAPOR%20TRX%201998.jpg
 

lunamod

Two stroke smoke forever!
Gick med
29 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
TRX 850 och Italjet Dragster 172R som bara rasat en gång......
Jag gillar texten "....a high flying race with weapons and turbos...". :lol
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Garagestatus:

Skulle smällt på toppen i helgen, men mc-butiken där mina föräldrar bor hade inte öppet så att jag kunde köpa shims. (Och då kollade jag innan jul, jodå, vi har öppet på lördagar...) Ventilsätesfräsningen har gjort att jag måste ha nya shims överallt, hade inget spel på någon ventil öht, flera ventiler som öppnade då jag drog kamöverfallen, så det är svårt att veta vilka storlekar jag behöver. Det löser sig förhoppningsvis i veckan, topp och kammar befinner sig nu hos mig... Måste bara hitta en ny helg som inte är uppbokad så att jag kan smälla ihop allt.

Så jag ägnade lite tid på puts istället. Autosol, borst och lumpskiva gör underverk. Resterna av det förkolnade kapellet är borta från avgassystemet, likaså den gula missförgningen och diverse skit. Om det bara kunde bli en regnfri sommar så att det kunde hålla sig blankt och fint...

Toppen ser skitbra ut, ska bli jäkligt kul att se vad det gör. Svårt att se på bilderna hur jobbet är gjort, men det verkar lovande :tummenupp
 

Bifogat

  • DSCN6099.JPG
    DSCN6099.JPG
    80.4 KB · Visningar: 84
  • DSCN6093.JPG
    DSCN6093.JPG
    102.2 KB · Visningar: 95
  • DSCN6089.JPG
    DSCN6089.JPG
    106.5 KB · Visningar: 112
  • DSCN6101.JPG
    DSCN6101.JPG
    69.7 KB · Visningar: 100

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
vevhusventilation

Ngn av er som vet hur stort luftflödet från vevhusventilationen är?
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
HansJ skrev:
Hur nogrannt behöver du veta (och ffa varför)?

Behöver inte vara så toknoga.
Tänkte dra det till en catch-tank i stället. Och vill inte "strypa" flödet för mycket.

Ser 2 fördelar med detta: Jag slipper en massa olja i luftburken och motorn får endast friskluft.

Har du ett hum om hur mycket luft det rör sig om Hasse?
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
TRX-joCCe skrev:
Behöver inte vara så toknoga.
Tänkte dra det till en catch-tank i stället. Och vill inte "strypa" flödet för mycket.

Ser 2 fördelar med detta: Jag slipper en massa olja i luftburken och motorn får endast friskluft.

Har du ett hum om hur mycket luft det rör sig om Hasse?
Nej, egentligen inte... Jag själv har efter att ha kastat luftburken, bara låtit slangen gå rätt ut. Tänker sätta på ett litet "luftfilter" på slangen till våren, vet egentligen inte ens varför, annat än för att hindra skit att sugas in den vägen. Har sett det på andra morotar, verkar vara en vanlig lösning i alla fall. Funderade också på någon form av behållare för att samla upp ev. oljedimma, men skiter nog i det (fast det ser ju raceigt ut ;))
 
Last edited:

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
HansJ skrev:
Nej, egentligen inte... Jag själv har efter att ha kastat luftburken, bara låtit slangen gå rätt ut. Tänker sätta på ett litet "luftfilter" på slangen till våren, vet egentligen inte ens varför, annat än för att hindra skit att sugas in den vägen. Har sett det på andra morotar, verkar vara en vanlig lösning i alla fall. Funderade också på någon form av behållare för att samla upp ev. oljedimma, men skiter nog i det (fast det ser ju raceigt ut ;))
Aha. När dumpade du burken? Goare ljud nu va :)

Gick den ngt bättre efter det?

Kom på att jag behöver ju bara koppla loss slangen nästa gng jag startar hojjen och känna efter...
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
TRX-joCCe skrev:
Aha. När dumpade du burken? Goare ljud nu va :)

Gick den ngt bättre efter det?

Kom på att jag behöver ju bara koppla loss slangen nästa gng jag startar hojjen och känna efter...
Beställde trattar och skumfilter i höstas någon gång. Gick bättre och gick bättre, den lät bättre, det räcker väl??? Rasslet från spjällen hörs mer nu i alla fall. Seriöst så gick den sämre, i vart fall på höga varv, tappade orken. Måste byta munstycken nu, men efter det så kommer den att gå bättre :mattias
 

Lynn

www.hojridemc.com
Gick med
20 Jun 2005
Ort
Kungälv
Hoj
Aprilia tuono 1000r -06, Aprilia 550sxv -08, krockad KTM 625 SXC -04, Ducati 996S -01, KTM 450 SXF -07
Begagnade scorpio-slipon till TRX

Hej

Har sålt min TRX men har ett par scorpio-slipon kvar. Dessa har används i endast två säsonger och jag tänkte höra om det är någon som är intersserad av att köpa dem.

Hade gärna behållt dem om jag inte fått en sådan bra deal på nya pipor till min nya hoj.

Bara att höra av er om ni är intresserade så kan vi diskutera priset.

//Linda

PS: har du inte en TRX men vill ändå ha ett skönt ljud så är det universalpipor. Det är bara anslutningen som är anpassad för en TRX på just dessa men den går att byta ut.
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Lagt in en begäran om att få boka Monzta 30/6 - 2/7. Återstår att se om den är ledig... VIP-dag för Yamaha 850?
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Jåke skrev:
Lagt in en begäran om att få boka Monzta 30/6 - 2/7. Återstår att se om den är ledig... VIP-dag för Yamaha 850?
:mad:

Ha't så kul...

Om någon är intresserad. De nya insugsventilerna (enl. art.nr är det samma som R6:an) är något lite längre än original. I mitt fall så skulle jag haft 140 shims efter ventilsätesfräsning och montering av nya ventiler. Eftersom 120 är tunnaste storleken så bestämde jag mig för att ta ner dem lite så att det finns lite större framtida justeringsmöjligheter.
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Har fått bokningen bekräftad nu, har Monzta-banan 30/6 - 2/7. Om jag lyckas planera rätt och få tillräckligt stort intresse blir det minst 1 VIP-dag för TRX/TDM-åkare (lördag).

Så boka in det i kalendern nu :banana

Det kommer att bli begränsat med platser på VIP-dagen, jag räknar med max 20 platser och jag tror inte det går att få ihop fler intresserade heller :)

De övriga dagarna troligen lite fler men aldrig över 30. Funderar i banorna (obs, vits) att göra en tjejdag på fredagen. Men där kan man nog snacka om begränsat underlag :3freak

Intresserade anmäler sig här, tråd kommer i banåkningsforumet när planeringen är färdig.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top