TRX-tråden

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Killerwhale skrev:
2079792Kan det vara så att det finns fler TRX:are med trav som intresse.....och i bästa fall inkomstkälla!? :va
Nog för att det gått trögt senaste året men en hel del inkomster har det blivit! Tyvärr gav enda sjuan som man suttit endast 15 papp lite drygt.....men man lever väl på hoppet!? :cool:
Nja, inte riktigt sååå seriöst. Spelbolag på jobbet bara, 7 st som cirkulerar. Några stadiga brukar kunna generera vinst ibland, men det mesta har som sagt varit att vi fått lite över tusen spänn per man några gånger.

Ingen som är direkt insatt alltså :3freak :lol
 

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Röfors
Hoj
390, 570, 660, 1300
Hjälp med att uppskatta priset för en annons.

Hej alla TRX-kunniga.

Jag har insett att jag aldrig kommer hinna med alla mina små hobbyprojekt utan funderar på att sälja ett par av dom.

Ett av dom är min Yamaha TRX 850 -98.
Den är röd och har varit omkull på vänster sida så jag har bytt styrhalva och fotpinne samt fixat lite småsaker och jag åkte så förra sommaren utan problem.
Kåpan är skadad (bortom räddning) annars så är tank och allt runt sadeln helt. Ramen oskadad så när som på att en liten lackflaga lossnat, mindre än en 10-öring (om någon här minns dom små slantarna).

Sitter Alu slip-on på den, jag har org. burkar och ett BOS helsysten minus vänster kolfiberburk som dog i vurpan. Stålomspunna slangar sitter det också.
Har flera kåpglas, kolfiberframskärm, sänkt sadel mm liggande bredvid.

Den har gått runt 1800 mil (minns inte exakt), har nya däck, drivpaketet är bra och nytt framdrev och kedja finns bredvid, nya bromsbelägg och stift. Välservad av mig och förra ägaren (jobbarkompis som köpte den vid 1200 mil och nästan ögonblickligen lade den på sidan och sålde den till mig som objekt då han bara hade halvförsäkring)

Vore det inte för att kåpan är sprucken och ett par bitar av den saknas så skulle nog de flesta missa att det hänt något med hojen överhuvudtaget.

Jag hade tänkt att besikta den och sen sätta ut den på annons, vad vore rätt pris för en någorlunda snabb affär?
Det känns som att 25000:- för hoj med alla grejer vore rätt, jag har inte räknat på det men jag har förmodligen lagt ut mycket mer.

Jag har tyvärr inga bilder på den men ett ungefärligt pris borde ni kunna uppskatta.

På blocket så vill dom ha mellan 40000:- och 52000:- för en TRX.

Tackar på förhand för era synpunkter.
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
TLS skrev:
2080952På blocket så vill dom ha mellan 40000:- och 52000:- för en TRX.
Har egentligen ingen aning, men man kan ju spekulera...

Personligen tycker jag att mellan 35-45 är ett vettigt pris för en hel TRX vid privatköp, beroende på årsmodell och skick. De verkar ha stannat lite i pris. Bortåt 50 är på tok för mycket, även för en handlare, enligt mig. Men man kan ju alltid försöka :hihi

BenPool sålde sin vurpade med mindre tillbehör än din i fjol för 25 om jag inte minns fel. Den gick som fighter innan vurpan och han satte i princip ihop den så den gick igen.
 

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Röfors
Hoj
390, 570, 660, 1300
Killerwhale skrev:
2079752 http://www.blocket.se/vi/7824782.htm?ca=15_s
Skall nog tipsa polaren på den som också blivit sugen igen efter lite GPZ etc.
3700:- halv/hel i zon 1 för en T-rex är muntert!!


Host... Se två inlägg upp, tipsa din kompis.

Jåke skrev:
2080978 Har egentligen ingen aning, men man kan ju spekulera...

Personligen tycker jag att mellan 35-45 är ett vettigt pris för en hel TRX vid privatköp, beroende på årsmodell och skick. De verkar ha stannat lite i pris. Bortåt 50 är på tok för mycket, även för en handlare, enligt mig. Men man kan ju alltid försöka :hihi

BenPool sålde sin vurpade med mindre tillbehör än din i fjol för 25 om jag inte minns fel. Den gick som fighter innan vurpan och han satte i princip ihop den så den gick igen.

Tack för det, då borde jag inte vara helt fel ute med 25000:-
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Killerwhale skrev:
En liten fråga till alla:
Hur långt har edra T-rex mullrat??

En fråga till dom som vet:
Hämtade upp BOS dämparna på bilden på vägen upp, nu är det ju som så att dom inte RIKTIGT är samma dimension som krökarna.....what to do?
Det läcker inga gaser eller så vid slipovern men vill ändå ha det tätt där!
...
Grattis till hojen. Enl. min mening är den iofs bara halvrätt i färgen, helröd skall den vara :hihi

Min har gått strax under 4000 mil. Jag hade isär topp och bytte kolvringar nu i vintras. Bytte en del, egentligen inte för att det verkligen behövdes, den hade nog kunnat gå lika långt till utan några ingrepp annat än mer och mer regelbundna oljebyten.

Till din fråga, jag fattar nog inte riktigt, det läcker inte, men det är inte samma dimension, och du vill ha tätt där? :va

Original så sitter det nån form av metallnätspackning, lite á la Svinto. Dyrt, men kanske hjälper det? Jag själv tätar med vanlig byggsilikon. Håller, syns inte, men mina burkar passar å andra sidan på rören...

Hasse
 

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Ort
King-älv
Hoj
R6 02
@TLS: Vart ligger Håhult ?? Har en som ev behöver en TRX (min lillebror), men han är slappare än en stenad sengångare med ischias.

//Peter
 

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Röfors
Hoj
390, 570, 660, 1300
Froven skrev:
2081456 @TLS: Vart ligger Håhult ?? Har en som ev behöver en TRX (min lillebror), men han är slappare än en stenad sengångare med ischias.

//Peter

Om King-älv är Kungälv så är det 22 mil längs E20.

Den kan visas på Söndag och måndag under Påsken. Du har PM med Telefonnummer om du/ni vill komma och kika.

Fortsatt "privatprat" tas via PM.

Glad Påsk
 

Bifogat

  • Kungälv-håhult.jpg
    Kungälv-håhult.jpg
    74.2 KB · Visningar: 70

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
HansJ skrev:
2081184
Till din fråga, jag fattar nog inte riktigt, det läcker inte, men det är inte samma dimension, och du vill ha tätt där? :va
Hasse

Ja precis, det rör ju sig inte om mer än några mm mer i diameter!
Skall kolla på det där med byggsilikon!

Man tackar!! :öl

och....GLAD PÅSK TILL ALLA!!
 

CALLAHAN

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha XSR700 2018
Har en fråga till angånde förgasarna!
När jag fått tummen ur och best från tyskland undrar jag vart jag ska lämna in den för justering av förknasarna?
Eller är det något man fixar själv det också?

Nu sitter det nya däck,bromsbelägg,tändstift,fälgstripes,oljefilter och ny olja i Trixxen. :banana

Om det där förbannade skit vädret kunde ge sig också. :huvet

Best nya MC kängor idag också ville haft dom vita Alpinestars stövlarna men det blev ett par Dainese Anfibio Charlie stövlar från Lelles. :rofl

Får bli ett par Alpinestars när jag får semester lönen!

Ha en nyfiken GUL påsk! :fyllisar
 

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Första 10 milen avklarade....

...toalett och födopaus på firman :tummenupp

Vad säger man då...
Perfekt hoj för mig tror jag, lite sport utan för mycket hästar....10hk till och bättre egenskaper över hela registret så...

Kändes lite "svajig" i rondellerna, blev ju så klart bättre med rätt tryck fram men jag tror inte dom två förra ägarna har pillat alls på fjädringen...skall kollas!

Förstår det där med bromsbytet, svårt att få bra mjuka inbromsningar då den känns "huggande"....allt eller inget!

Märkte att den slirade en del på kopplingen vid fullt påställ, shit...det här blir dyrt tänkte jag....men vid snabb inspektion så verkar det som att kopplingsarmen går i retur lite långsamt sista biten....Smörja vajergrunkan!?!? Skall man även smörja där armen går ner i motorn? ....inställningar vid handtaget!?

Sen får jag nog konstatera att jag bör skicka i DB-eaters:en då dom kommer (har beställt) ....BOS rören skulle inte jag vilja ligga bakom när man vrider på rullen.....men Djaular vad gött det låter!!
Ungefär som min XTZ med laser.....ggr 2 på allting!! :hihi :tummenupp

Lite lunch nu och sedan blir det Fjärås-Bräcka ----> Sätila och tillbaks....kurvigt och fint!

Fortsatt härlig påsk!!

//M
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
CALLAHAN skrev:
2082884 Har en fråga till angånde förgasarna!
När jag fått tummen ur och best från tyskland undrar jag vart jag ska lämna in den för justering av förknasarna?
Eller är det något man fixar själv det också?

...
Visst kan man justera själv, men det är lite pyssel med det. Finns en sticky i Mek-forumet för vacuumförgasarjustering. Det du kan ändra på är:
-byta huvud och lågfartsmunstycken
-ändra nålhöjd-
-skruva på luftskruven

Enl. rykten ska TRX vara rätt så fett bestyckad från fabrik, så enbart byte av ljuddämpare kräver inte ombestyckning.

Det dyra alternativet är att lämna in för bänkning. Jag betalade 2500:-, och då kommer hojen (förhoppningsvis) tillbaka i optimerat tillstånd. Ev. ändring av luftburk, eller annat "trim" innebär dessvärre ny bänkning...

Killerwhale skrev:
...
Kändes lite "svajig" i rondellerna, blev ju så klart bättre med rätt tryck fram men jag tror inte dom två förra ägarna har pillat alls på fjädringen...skall kollas!

Förstår det där med bromsbytet, svårt att få bra mjuka inbromsningar då den känns "huggande"....allt eller inget!

Märkte att den slirade en del på kopplingen vid fullt påställ, shit...det här blir dyrt tänkte jag....men vid snabb inspektion så verkar det som att kopplingsarmen går i retur lite långsamt sista biten....Smörja vajergrunkan!?!? Skall man även smörja där armen går ner i motorn? ....inställningar vid handtaget!?
Svajig låter inte normalt...
Ställ både fram- och bak-fjädring enligt originalinställningar först. Däcken, vilket märke och dimension sitter på? Lika slitna? Styrlager slitet?

Gaffeloljebyte rekommenderas också. Antingen original-viskositet och -mängd, eller så kan du prova att fippla lite, sök i tråden efter zagazig, det är en engelsk sida med tips som jag har för mig Jåke och Laila provat. Hårdare framfjädrar är annars en rekommendation.

Bromsarna, om du inte vill kosta på nya ok, så börja med att ta bort de gamla och gör rent kolvar och byt ev. packningar, och byt bromsoljan

Kopplingen, om du vrider på armen på motorn direkt, är den trög då med? Om inte så kärvar nog vajern...

Motorn finns en hel del att göra åt, men det vanligaste fenomenet är slitna emulsionsrör/nålar. Drar den mkt soppa så bör du byta. Lätt trim finns massor med tips om ;)
 

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Däcktryck

Vilket tryck kör ni i era däck? Jag tyckte att min blev slingrig när jag hade 2-2,5 kilo i mina
Micke
 

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
HansJ skrev:
2084987
Motorn finns en hel del att göra åt, men det vanligaste fenomenet är slitna emulsionsrör/nålar. Drar den mkt soppa så bör du byta. Lätt trim finns massor med tips om ;)

Man skulle kanske en regnig och tråkig dag gå igenom alla 112 sidorna igen och klipp+klistra ihop ett word .doc med alla tips/lösningar!? :tomten

För övrigt så känns den helt ok, trist med en massa löst grus och tjälsprickor hela vägen jag körde i andra passet...och man är FEG efter 5 år utan båge! :rolleyes:

EN sak som det är prio på....högre glas fram...antingen double bouble eller nåt annat....höll på att inte kunna hålla kvar vid ett tillfälle (ok det blåser som fanken i Götet men ändå!) ....sen är den där DB i mattsvart SÅ snygg!!
Var det du som hade den?? Köpte av ngn här inne??

Nåväl, nu känner man muskler som legat i dvala länge!! Men upp igen i morgon! Nu är det dags för en G&T på balkongen i solen! :fyllisar

Var det du som hade en polare som gjorde snygga svarta upphängningar till burkarna så man kan få bort dom onödiga pinnarna bak!?

Till alla: Finns det någon som säljer motsvarande sitsen bak fast bara lackade "lock"??
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Killerwhale skrev:
Till alla: Finns det någon som säljer motsvarande sitsen bak fast bara lackade "lock"??

www.kedo.de säljer för 185 euro. Finns säkert fler tyska siter som her dem.

Heter soziusabdeckung på tyschka jaaah.

Kanske att s-racing har dem?
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
störigt

Håller på att sätta dit de nya bromsskivorna och upptäckte att bultarna behöver bytas. De verkar svåra att få tag på. De hade på mascot motor, men de vill ha 25:- styck.... Det blir 450 sek heheeeeeörk :huvet
Inte nog med det. Bakfälgen som jag fick lackad förra våren är redan repig och risig :brinnerup
 

Bifogat

  • bakfälgsrepor.jpg
    bakfälgsrepor.jpg
    59.2 KB · Visningar: 79
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top