HansJ skrev:
2087780 Satan vilken trist inledning... Tur att det gick så sakta, och att det gick förhållandevis väl. Se det så här, nu har du klarat av det obehagliga för den här säsongen
Ja, jag får hoppas att det inte behöver bli fler gånger på ett litet tag, jag får rubba däcken med någonting för att få bort den hala ytan.
Jag hade inte skinnstället idag p.g.a att det är lite svalt ute så jag hade ett touringställ på mig som jag köpte strax efter inköpet av TRXen blev av. det var lite synd på det stället för jag har inte använt det så många gånger då jag uteslutande använder skinnställ numer och har funderat på att sälja det, det blev några repor och sömmar som gick sönder men inget allvarligt som tur var.
Med ett touringställ skulle jag inte vilja vurpa med i över 50km/h och ev. färd 10-20 meter. då hade det bara varit skit kvar.
jag fick ett skrap sår på underarmen trots dem låga farten.
Nu har jag fattat att ett ställ (skinn) skall vara trång och åtsittande för att skydden inte skall flytta på sig.
Men jag har inte deppat i mer än någon timme då jag lagade bromsen bak för att kunna fortsätta köra hem, men det tog två timmar för att få det att fungera hyggligt.
bakbromsen behöver ju bara fungera på bes, så det löser sig.