HansJ skrev:893967Har hittat kraschpuckarna, de syns på bilden nedan. Ett par med frakt kostar under 300:-, så om någon vill vara med och dela så hojta till. Finessen med dem är tydligen att de har en gummibit som expanderar när man drar åt bulten, vilket ska göra att de inte är helt stumma. På så sätt ska man inte skada motorfästen och ram lika lätt vid en tuffare krasch. Vad vet jag, men det låter vettigt. (Vill bara säga att jag inte tjänar nåt på det här, letar bara bra förslag!)
/Hasse
Att gå ner en kugg fram till 16 tycker jag gör ganska mycket. Transmissionsglappet får man leva med, tycker man vänjer sig och att det märks mindre om du har så lite spel i kopplingen som möjligt, tycker jag i alla fall.nlx567 skrev:2105579Hejsan
Dags för (riktig) säsongspremiär snart, bara mitt knä läker efter operationen, skada efter skidåkningen i vintras, Va? e ja inte 20 längre, vadå kört över min förmåga, jag har väl åkt skidor förr, ja det va just detta ordet FÖRR....
Nåja eftersom det nu är på detta sätt så kanske man skall köpa sig ett par kraschpuckar, du hade visst något bra förslag, men jag hittade inte vart man köper dem, har du någon länk eller är det igenom dig privat? Någon annan som vet vad som passar och fungerar till våra TRX:er
Jag har tjuvåkt lite, och den är ganska yxig att hantera i vanlig trafik, det rister och rycker i transmissionen och ingen växel stämmer riktigt bra, är det någon som har hittat en lämplig drevning för vår trafikkö och 50-70-90 trafik?
Jag har 50-50 motorväg-stadstrafik, inför en helhelg med riktig MC-körning så blir det kanske till att byta tillbaka för den blir väl svagare med en "stadstrafikdrevning" eller?
nlx567
Det blir inte så mycket bättre. Prova lossa kylaren helt så den bara sitter i slangarna och tryck fram den lite. Det är det bästa som går att åstadkomma utan att tömma kylarvätskan. Att ta bort kåpan ger dig just inget mer utrymme för stiften.Phr33k skrev:2109903Hur gör ni när ni lossar tändstiften? Det är ruskigt trångt! Jag har provat att lossa kylaren på de nedre fästena, men det gav inte så mycket...
Jag besiktade Kawa'n med cykeldator.... men det kan ha varit en lokal händelse.Froven skrev:2109975..eller om det finns ett enkelt sätt att lösa hastighetsmätaren utan att herr besiktningsman klankar ner på mig...
Froven skrev:2109975Frågan jag ställer mig är om någon (typ Jocke...) har en nedre krona med stammen liggandes som jag kan hyra för en besiktning, eller om det finns ett enkelt sätt att lösa hastighetsmätaren utan att herr besiktningsman klankar ner på mig.
//Peter
Vilken hojhandlare som helst har batterier, det är "standardtillbehör". De tar fram rätt om du säger vad du har för hoj.tomasni skrev:2110328Är det någon som bytt batteri på sin TDM 850?
Måste jag köpa på YamahaCenter eller har någon dimension, artikelnummer på Biltema eller så ? Med KEDO.DE blir väl frakten dyr?
Jag har underhållsladdat med Optimate III men nu startar jag bara med startkablar från närmaste mc/bil
Jåke skrev:2109933Det blir inte så mycket bättre. Prova lossa kylaren helt så den bara sitter i slangarna och tryck fram den lite. Det är det bästa som går att åstadkomma utan att tömma kylarvätskan. Att ta bort kåpan ger dig just inget mer utrymme för stiften.
Skippa verktyg med led, det tar för mycket plats. Jag använder originalverktyget som är en kort tändstiftshylsa tillsammans med en fast nyckel från verktygslådan.Phr33k skrev:2110345Vad använder ni för verktyg när ni skruvar stiften då? Jag kör med vanlig hylsa o spärrskaft med en liten ledförlängning för att nå ner till hylsan i topplocket. Nånting med en lång böjlig led vore kanske att föredra...
KGA skrev:2102337.En fråga till när jag ändå håller på, Hur ser era styrändar ut ? svarta långa saker eller runda metall färgade.
Gammal bensin/tomma förgasare låter det som. Vrid om kranen till PRI istället och låt den stå där några timmar. Sedan försöker du igen med normal choke. Kan hända att du får nöta en del. Det tar ett tag innnan det kommer ner färsk soppa...Phr33k skrev:2111224Tanken står på RES för de är inte så mkt soppa i den.
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |