TRX-tråden

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Örebro
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
Inget mer än att jag hajjade till när jag såg den på blocket, såg proffsigt ut. Ombyggnationen alltså.

Jo den känns bra att köra och har inte ångrat mig än. Enda nackdelen med ombygget är väll att den är aningen tyngre än orginal pga ramjobbet (tjänstevikt 235kg)
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Frågor till kollektivet;

1. Vulktejp (namn?), är det bränslebeständigt?

2. Hur fungerar luftningsslangen ut ur tanken? Alltså inte den som går till soppakranen, utan den som går direkt in i tanken?

3. Vacumslangen, hur fungerar det egentligen? Min tank släpper bensin, det började med en spricka i den stora bränsleslangen mellan tank och bränslepump. Jag trodde att vacumfunktionen skulle hindra bensin från att rinna så länge motorn inte gick runt, och därigenom skapade just vacum.

4. Har någon skrivat isär sin bränslekran? Några uppenbara delar som kan gå åt helvete?

5, Det finns en liten L-formad rörbit, som är kopplingen mellan bränslekran och bränsleslang. På denna sitter det en liten o-ring. Har någon haft loss denna lilla rörbit, och hur löste ni den packningen efteråt?

6. Någon som har en bränslekran med tillhörande bränsleslang att sälja för en fantastiskt låg summa pengar?
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
1, aldrig testat
2, tror du menar den som går ner mellan svinginfästning och motorn? Antar att dn är ansluten till tankn högt upp, så att ev. övertryck ska gå ut den vägen. Osäker på hur dn är dragen i tanken dock...
3, tror du tror rätt...
4, inte skruvat isär den, men det ska sitta ett membran i kranan, som vid undertryck ska sugas inåt, och därmed öppna flödet. Spricka i det membranet, och då kan det läcka ändå. Jag har f.ö. smma problem, när jag vjker upp tanken så rinner det soppa trots att kranen står i ON läget. Kan ju ev0 ocks vara så att den ventilen kärvar, så att den inte stänger helt. Det är ingen syndaflod som rinner ur min...
5, Nope, inget som finns på min
6, tyvärr...

fått någon VIP inbjudan på sistone?
Sitter f.ö. just nu i Zell am See, med tre Hefeweizen och två schnaps innanför västen, life is good :)
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
HansJ skrev:
...
fått någon VIP inbjudan på sistone?
Sitter f.ö. just nu i Zell am See, med tre Hefeweizen och två schnaps innanför västen, life is good :)


Hmm, skall till skroten i morgon, får se om de har slang där. Har fått förslag om krympslang med.

Inbjudan finns, är konfirmerad, och stuga torde beställas snart.

Zell? Upp på glaciären och åka en sväng då?
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Jahopp, då är man snart ute i kylan. Har ställt undan en H-ond-a som avhämtas i slutet av veckan om inget inträffar. Nu blir de kwistfiq ett tag. :gnissla
Egensinne, snabba kurvor och karaktär byts mot dussinhoj med muskler i sporthojsformat.

TRX Corse blir i så fall Bladerunner och Humlan lämnas in för någon annan att avnjuta, den är ju trots allt i sina bästa år.... :tummenupp

Fortfarande kan snö, skurna vevlager och annat sätta stopp för bytet. Men om det faller väl ut är det en hyfsad deal som förhoppningsvis går hem billigare än de där förgasarna jag inte köpte :rolleyes:
 
Last edited:

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Nån som är intresserad av en uppsättning begagnade Metzeler M3 till TRX:en? De har väl ca 150-200 resp 500 mil landsvägskörning kvar bak/fram. För bankörning iaf 1 dag på "fullt ös" i snabb grupp eller 2 dagar i lugn/medel gissar jag med tanke på tidigare slitage.

Frakten med bussgods är 150,- å däcken kanske jag kan ta en 500:ing för?

120/70 resp 160/60.
 
Last edited:

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Nån som är intresserad av en uppsättning begagnade Metzeler M3 till TRX:en? De har väl ca 150-200 resp 500 mil landsvägskörning kvar bak/fram. För bankörning iaf 1 dag på "fullt ös" i snabb grupp eller 2 dagar i lugn/medel gissar jag med tanke på tidigare slitage.

Frakten med bussgods är 150,- å däcken kanske jag kan ta en 500:ing för?

120/70 resp 160/60.

Salar ihop till nya slampan??? :tummenupp
 

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
cpkossa: Har du större bild på din hoj?

2568751904.jpg

2569556185.jpg

2500565352.jpg
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Kongrattulerar till köpet! Långtur till helgen nu då? :)
Finns risk att det blir en sväng till Gelleråsen på race, men det är inte speciellt långt härifrån. :) Först ska jag dock sortera ut fjädringen så den går som en hoj och räta ut lite krokiga växelstag m m

Att hyra Renault Master med 12 m3 lastutrymme var ett genidrag. Lite kostsamt men det gick ju fan att KÖRA in hojen och ändå ha plats för minst 2 till... 2,5 meter takhöjd i lastutrymmet säger jag bara :tummenupp

Snabb var klossen dessutom... Vilket Honda'n verkar ha potential för också, om man jobbar lite på den :D
 
Last edited:

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
Finns risk att det blir en sväng till Gelleråsen på race, men det är inte speciellt långt härifrån. :) Först ska jag dock sortera ut fjädringen så den går som en hoj och räta ut lite krokiga växelstag m m

Att hyra Renault Master med 12 m3 lastutrymme var ett genidrag. Lite kostsamt men det gick ju fan att KÖRA in hojen och ändå ha plats för minst 2 till... 2,5 meter takhöjd i lastutrymmet säger jag bara :tummenupp

Snabb var klossen dessutom... Vilket Honda'n verkar ha potential för också, om man jobbar lite på den :D

Eh, ska inte du vara på Amsberg?

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=159058
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top