TRX-tråden

TomasT

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2005
Ort
Stockolm S
Hoj
Yamaha TRX850, Kawa Zx9R(SÅLD)+Opel Ascona -86 e85(Ska göra en Getaway Sthlm. med den)
Jodå!
Kåm o tjööööp!! :)

Seriöst, jag tycker bågen tappar utseendemässigt på 2-1 så personligen skulle jag köpt burkar.
Det finns annars 2-1 rör till TDM på evilbay som förmodligen skulle kunna fixas till med ett mellanrör...

Här har du en bild på akra 2-1.....
CIMG0759.jpg





Dom e schyssta dina rör ! Kollade på dom förra gången dom var ute på Ebay.
Hur mycket släpper du dom för då ?
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Låt bli Gimbel setet! På den tyska siten har dessa diskuterats, och tydligen är de av sån kvalitet att det inte går att montera dem som de kommer, utan måste modifieras. Kundservicen klagar de på också. (Sen är det ju tyskar, och de har ju lite speciella krav både på produkter och service...)
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Last edited:

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Låt bli Gimbel setet! På den tyska siten har dessa diskuterats, och tydligen är de av sån kvalitet att det inte går att montera dem som de kommer, utan måste modifieras. Kundservicen klagar de på också. (Sen är det ju tyskar, och de har ju lite speciella krav både på produkter och service...)

Måste hålla med ang. Gimbel....dom verkar inte vilja sälja ngt! Kundservice NOLL!

Ungefär såhär?

http://lh5.google.com/hagavagen12/RsVb5x7sAXI/AAAAAAAAAY0/LoQC4kfGwIo/PA230006.JPG?imgmax=720

Ursäkta den knepiga länken, men den kommer från ett av mina icke-offentliga album....

Fy fanken, där var det rent!!! :gnissla
 
Last edited:

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Tjena gott folk, jag problem med min bensinkran; den är på oavsett i vilket läge den står i, eller om motorn är igång:va . Är det någon som har haft samma problem?
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Tjena gott folk, jag problem med min bensinkran; den är på oavsett i vilket läge den står i, eller om motorn är igång:va . Är det någon som har haft samma problem?
Japp, min betedde sig så i somras. Jag gjorde inget åt det så jag har inga tips, sitter både ett membran och gummipackningar i den kranen om jag inte minst fel.
Jag kollade upp packningarna som var juste, troligen sprucket membran och jag tippar att du har samma problem.
 
Last edited:

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
De där skulle killen sålt blixtsnabbt om han tagit med TRX i listan på hojar de passar :D


Och 4995:- ....då hade dom varit per pronto!
Har ju varit gruppköp på 41:eek:r inne på engelska....dom börjar trilla in nu vad det verkar....

Tjena gott folk, jag problem med min bensinkran; den är på oavsett i vilket läge den står i, eller om motorn är igång:va . Är det någon som har haft samma problem?

Kolla på engelska forumet, är dock övertygad om att jåke har rätt....membranet i kranen är kass.
 
Last edited:

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
....ett tillägg, dom däringa engelsmännen hade rätt om silkolene comp 4
numer säger det "klick" istället för "KLONK" när man lägger i ettan :tummenupp

hihi "KLONK" e ju oxå mer regel än undantag på vtr.en men inte för att d stör men e nyfiken på om Silkolene Comp4 gör skillnad! Såg att Moriwaki rekomenderar/kör Silkolene Comp4 i sina race cyklar, men vart köper jag d här hemma nånstans?
 

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
hihi "KLONK" e ju oxå mer regel än undantag på vtr.en men inte för att d stör men e nyfiken på om Silkolene Comp4 gör skillnad! Såg att Moriwaki rekomenderar/kör Silkolene Comp4 i sina race cyklar, men vart köper jag d här hemma nånstans?


Det ligger en liiiiiten firma i Kållered där jag köper min.
Dom har dock postorder om du inte vill köra....

http://www.traxsports.se/
 

Liff

Medlem
Gick med
31 Aug 2005
Ort
Katrineholm
Hoj
Hojlös...
Här kommer ett par bilder på hur min ser ut nu men än är det mycket kvar att göra...

Testade nya övre styrkronan idag passade kalas..
 

Bifogat

  • 001-1111.jpg
    001-1111.jpg
    125.5 KB · Visningar: 65
  • 002-1111.jpg
    002-1111.jpg
    129 KB · Visningar: 71

Peder Rosberg

It places the lotion in the basket
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Falkenberg
Hoj
En något modifierad Yamaha TRX 850. Ein st Kronreif und Trunkenpolz, Mattighofen 520 EXC/SM. 1/3 Suzuki Gsxr 1000 banhoj
Här kommer ett par bilder på hur min ser ut nu men än är det mycket kvar att göra...

Testade nya övre styrkronan idag passade kalas..

Nice:tummenupp Mera TRX-fighters till folket:tungan Jag hoppas att du tänker lägga upp fler bilder och håller oss informerade:)

Edit: Du hadde visst redan startat en tråd om detta såg jag nu.
Jag får se till att spamma i den istället:)

Och här e den http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=170950
 
Last edited:

Liff

Medlem
Gick med
31 Aug 2005
Ort
Katrineholm
Hoj
Hojlös...
Försöker att hitta nå snyggt framlyse men det är svårt att hitta nån som faller en i smaken..
 
Last edited:

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
HansJ

Tja Hasse, hur går det med traktorn?? :)

Tänkte se om du har koll på vad din borrning gick på...
Har fått ett ca: pris på 2.200:- men har fanken ingen koll på om det är vettigt eller ej! :tuttar
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Tja Hasse, hur går det med traktorn?? :)

Tänkte se om du har koll på vad din borrning gick på...
Har fått ett ca: pris på 2.200:- men har fanken ingen koll på om det är vettigt eller ej! :tuttar

Låter liite dyrt. Hittade dessa priser på nätet, vet ej hur aktuella sidorna/priserna är. Motormekaniker brukar inte vara lika snidiga med hemsidor som med fräsar...
http://www.mmr.nu/nytt/prislistor/verkstan.htm
http://www.kgtrimning.com/cylborr.htm
http://www.motorteknik.com/price.htm
Min borrning ingick i ett paket av tjänster, så lite svårt att säga. Honingen innan dess gick på ett par hundralappar per cylinder, så det borde vara lite dyrare, men 2200 låter övermaga. (Fast ibland fattar man inte hur de lyckas överleva, avskrivningar, lokalkostnader och löner...)
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top