TRX-tråden

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Låter liite dyrt. Hittade dessa priser på nätet, vet ej hur aktuella sidorna/priserna är. Motormekaniker brukar inte vara lika snidiga med hemsidor som med fräsar...

OK!
Jag är väl egentligen ute efter ngt i GBG men fanken, borde inte vara så dyrt att skicka!?
www.cls.se ville ha 2.200:-
www.smmotor.nu Låg på 2.250:-

....finns en till i GBG regionen som borrar så skall kolla där med.....men dom låg väldigt lika iaf....om än dyrt....
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Nä, det var väl inte direkt menat att du skulle nyttja nån av deras tjänster, bara ett snabbt sök för att få tag på prisnivån. Men det borde ju finnas betydligt fler i Götet som kan borra cylindrar. Många av de större MC-verkstäderna lämnar bort såna jobb till rikiga småskuttar, så låt inte det yttre blinget lura dig. Enmansfirmorna är nog t.o.m. att föredra...Mekaniska verkstäder borde vara ett bra sökbegrepp på Eniro exempelvis.
 

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Apropå att borra, är det någon som vet några priser på kolvar, gärna 91mm om dom går att få tag på?
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Kedo tar 249 för en kolv. Jag har för mig att jag fick mina billigare från en annan tysk, men måste kika hemma i bland mina kvitton.

Edit: hade räkningen på mail: 330 Euro plus 19 % moms plus frakt ca 30 Euro, dvs ca 3900:-. Det är för två kolvar.
 
Last edited:

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Kedo tar 249 för en kolv. Jag har för mig att jag fick mina billigare från en annan tysk, men måste kika hemma i bland mina kvitton.

Edit: hade räkningen på mail: 330 Euro plus 19 % moms plus frakt ca 30 Euro, dvs ca 3900:-. Det är för två kolvar.


Är det JE?? ....vad heter firman "please pretty please with sugar on top!" :tuttar
 

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Kedo tar 249 för en kolv. Jag har för mig att jag fick mina billigare från en annan tysk, men måste kika hemma i bland mina kvitton.

Edit: hade räkningen på mail: 330 Euro plus 19 % moms plus frakt ca 30 Euro, dvs ca 3900:-. Det är för två kolvar.

Var det från Kedo eller var var det ifrån?
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Det är en enmanshow, en skäggig liten tysk som håller till i något som kallas Bergwerkstatt. Han finns på det tyska forumet, talar ingen engelska vad jag förstått. Har haft en hemsida, den verkar vara under uppbyggnad nu, skitdålig på att besvara mail (kanske min knackiga tyska...) Kontoöverföring i förväg är det som gäller, kort tar han inte. Jag kan ju höra med honom om ni är intresserade, han kanske t.o.m. kan engelska om det vankas mer Eurosar ;)
Och jo, det är JE.
 

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Det är en enmanshow, en skäggig liten tysk som håller till i något som kallas Bergwerkstatt. Han finns på det tyska forumet, talar ingen engelska vad jag förstått. Har haft en hemsida, den verkar vara under uppbyggnad nu, skitdålig på att besvara mail (kanske min knackiga tyska...) Kontoöverföring i förväg är det som gäller, kort tar han inte. Jag kan ju höra med honom om ni är intresserade, han kanske t.o.m. kan engelska om det vankas mer Eurosar ;)
Och jo, det är JE.

Kolla GÄRNA för min skull....skulle ju gå på drygt 5 lök i England!! :tummenupp


....sökte lite....det är inte Heinz på HS1 va?
isf har han gjort min framskärm o locket där bak.....
 
Last edited:

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Kolla GÄRNA för min skull....skulle ju gå på drygt 5 lök i England!! :tummenupp


....sökte lite....det är inte Heinz på HS1 va?
isf har han gjort min framskärm o locket där bak.....


Nope, han heter Huby. Jag kollar och ger besked om hur han vill gå vidare.
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
OK, Huby kan engelska, säger han, alltså, maila honom på

hsw.Bergwerkstatt (kringel-a) freenet.de
eller ring 0049 171 821 7457
 
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Harris FZR F1, Yamaha YZF 750 Classic Superbike
Hej alla TRX ägare. någon som skulle kunna mäta längden och diametern på en orginal gaffel åt mig. skulle vilja byta gafeln på min FZR RR hoj och den får inte vara USD. vad kan man justera på en orginal gaffel?
 

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Hej alla TRX ägare. någon som skulle kunna mäta längden och diametern på en orginal gaffel åt mig. skulle vilja byta gafeln på min FZR RR hoj och den får inte vara USD. vad kan man justera på en orginal gaffel?

Kolla på thundercat gaffel istället, fler inställningsmöjligheter.
Vet ej längd men bägge är väl mig veterligt 41mm diam.
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Fick rätt snabbt svar och inget fel på engelskan!
...en fråga, hur gjorde du till slut med toppackningen?? ...den ingår ju när man handlar av TTS....

köpte den av honom i första vevan, men den blåste jag (och det var en original Yamaha packning som jag moddade till den större diametern), så nu sitter det en "big-bore" från Kedo i istället. Fast tyskarna i gemen som har JE kolvar kör med original packningen och har inga problem. Jag gillade bara inte idén att ha en skarp kant i form av en packning i förbränningsrummet, men jag har tydligen fel idet :hihi

Hej alla TRX ägare. någon som skulle kunna mäta längden och diametern på en orginal gaffel åt mig. skulle vilja byta gafeln på min FZR RR hoj och den får inte vara USD. vad kan man justera på en orginal gaffel?
Har också för mig att det är 41 mm, längden måste jag mäta. KW har dock rätt, dunderkissens gaffel har justering för både förspänning, retur och komp, TRX:en bara för förspänning och retur. (Och det är den svagaste delen på en TRX, de flesta byter fjädrar, olja, osv för att råda bot på den klena framgaffeln, alternativt skruvar på en R1 eller Thundercat gaffel.)
 
Last edited:

Liff

Medlem
Gick med
31 Aug 2005
Ort
Katrineholm
Hoj
Hojlös...
Hej alla TRX ägare. någon som skulle kunna mäta längden och diametern på en orginal gaffel åt mig. skulle vilja byta gafeln på min FZR RR hoj och den får inte vara USD. vad kan man justera på en orginal gaffel?

Hallå!!
Jag har thundercat framgaffel på min trx jag lägger upp några bilder på den...
Diam = 41mm
längd får du välja på bilderna vilken du vill ha
antingen från botten av framgaffeln till toppen eller från hjulaxeln till toppen..
Mvh Liff
 

Bifogat

  • 005-111.jpg
    005-111.jpg
    84 KB · Visningar: 67
  • 006-111.jpg
    006-111.jpg
    94.2 KB · Visningar: 69

Ripnilpor

wrooom
Gick med
14 Jun 2004
Ort
Kungsbacka
Hoj
Yamaha TRX 8,5 dl
Kåpa + mer delar

Jag har ju kört ikull med min hoj i sommras och nu behhöver jag lite delar.

Hela kåpan plus kåpställning backspeglar. INKÖPT!! tack Peter..
bilnkers. INKÖPT, fram...
gasgandtag komplett.
snygga ljuddämpare 2st hö+vä.
fotpinnar (förlängda helst)
krachpuckar

det finns fler prylar jag behöver men börjar såhär
det är höger sida som plattades till

tips om vart jag kan hitta prylar mottages tacksamt.
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top