TomasT
Ny medlem
- Gick med
- 1 Feb 2005
- Hoj
- Yamaha TRX850, Kawa Zx9R(SÅLD)+Opel Ascona -86 e85(Ska göra en Getaway Sthlm. med den)
Jag har en R1 bromspump med original slangar om det är någon som är intresserad ! tänkte mig 400:- ...
En fråga: om man har satt på pump och bromsok från en R1, är det dom slangarna man använder om man samtidigt tänker sätta på stålomspunna slangar?
En fråga: om man har satt på pump och bromsok från en R1, är det dom slangarna man använder om man samtidigt tänker sätta på stålomspunna slangar?
Det går bra att använda R1 slangar rakt av. Dom är en aningen längre, fast det kvittar.
Är det någon som har testat K&N.s cylindriska filter till TRXen ?
Såg att det fanns på KEDO...är lite sugen på ett par.
Jag menar om man ska använda slangar avsedda för R1 eller om det är någon specialare.
R1 är väl ändock en god bit KORTARE än TRX slangarna, så vart det iaf på mina....men dom räcker.
Är en belgisk!? snubbe på engelska forumet som gjort "stage3" på sin TRX och svär att det funkar fint. En engelsman håller på....
CV gasarna gillar dock stilla luft (luftburk) och kan påverkas av fart/sidovind. Köp flatslides!!
Jag använder stålomspunna för R6:an....och använder radial bromspump från PT....så det mesta är samma samma.....
Jag menar om man ska använda slangar avsedda för R1 eller om det är någon specialare.
Annars kan du knalla in på din lokala hydralslangspulare å kolla vad de tar för att göra en uppsättning stålomspunnet efter trx'ens längd & rettans nipplar. Så gjorde jag å kom undan med 300:- Smidigt värre
Å föresten... nu när du börjat förbättra hojjen finns det ingen återvändo nästa steg blir bättre fjädring å snart kommer du sakna effekt till den nya fina väghållningen...
Det är stor risk för det Finns rettans nipplar att få tag i någonstans?
Går det att utgå från dom gamla slangarna i så fall? BTW, mitt paket ligger tydligen på Pesten (Posten), det gick snabbt ska hämta det i morgonDet är väl vanliga banjos? Bör finnas hos hydralikfimor. Se bara till att du får rätt vinkel
F´låt ! Jag menade naturligtvis att Trx-slangarna var längre... !
Vad är Stage3 för någonting ?? Sökte i deras forum men jag hittade inget...
Flattisar skulle ju va optimalt ! men jag får se...
Har ni koll på om vanligt badrumssilikon är lösligt i bensin? det började nämligen droppa vid dräneringsskruven i förgasarna så jag tog till en nödlösning. Om silikon är lösligt i bens in så undrar jag om ni vet vad man kan göra åt problemet? har ni vart med om nått liknande? räcker det med att köpa ny mässingsskruv kanske?
lite osäker på om jag skulle skriva i mekforumet eller här, men ni verkar ju kunniga med
Kom på en till grej. Är gaskabeln (komplett wire, hölje osv) samma på TRX som på någon annan vanligare modell? Orginalkabeln är ju svindyr...
Jotack, det börjar suga i tarmen nu. Själv har jag fått tillbaka toppen, den ser riktigt frän ut. Ska börja sätta ihop den i kväll om allt går som planerat...
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|