TRX-tråden

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Klickar det inte ens i relät när du trycker på start-knappen? Försvagas ljuset om du trycker på knappen?

-dödarknappen i rätt läge, använder man inte den i vanliga fall så kan man lätt missa den...
-brytaren till sidostödet kan glappa
-start-knappen, oxid på kontaktytorna?
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Finns det nån lathund på orginalmunstyckes moddning ?
Vad kör ni med som gjort det ?

Man kanske måste lämna in hojen på en riktig bänkning med FactoryPro grejor...?!
Snåljåpen inom mig protesterar dock mot detta, skulle vilja prova själv egentligen.

Vad är det för skillnad mellan ett kit från tex. FacPro och större org.munstycken ??

//TT
vet inte vad du menar med munstycksmoddning? Är det förgasarjustering (med ev. byte av munstycken) så kan du självklart göra det utan att bänka den. Lite svårare är det, men är man noggrann så slår man nog en slarvig bänkning. Fördelen med bänkning är att man får svart på vitt, samtidigt så är det ju under just de förhållanden som man bänkar som inställningarna optimeras för... Det finns en sticky på mekforumet med en bra instruktion hur man justerar.

FactoryPro, DynoJet och liknande är eg. inget annat än färdigtestade 'onesizefitsall' kit som påstås ha någon optimerande egenskap utöver original. Jag tvivlar på att det är värt pengarna, men andra hävdar motsatsen. En fördel med nålarna från Factorypro är att de ska vara gjorda i ett hårdare material, och slits inte ovala pss som originalen. Man kan även tillverka små brickor som läggs under nålarna i trotteln, som gör att de inte kan vicka, och då ska det inte vara några problem längre. Får försöka ter passa på att tipsa om Steve på www.topham.de. Han pratar engelska, kan mycket om Mikuni och en hel del om TRX. Skriv ned dina modifieringar och be honom gissa, så komer du garanterat nära, beställ nån storlek över/under samtidigt, så kan du labba lite själv enl. stickyn i Mekforumet.
 

Liff

Medlem
Gick med
31 Aug 2005
Ort
Katrineholm
Hoj
Hojlös...
Klickar det inte ens i relät när du trycker på start-knappen? Försvagas ljuset om du trycker på knappen?

-dödarknappen i rätt läge, använder man inte den i vanliga fall så kan man lätt missa den...
-brytaren till sidostödet kan glappa
-start-knappen, oxid på kontaktytorna?

Tror jag hittat felet.. ska testa det senare eller imorrn....
Tror det är startrelät som har gett sig...
Får ström dit hör inget klickande när man försöker starta..
Får även ingen ström mot startmotorn när jag trycker på start knappen...
så förhoppningsvis är det relät annars blir jag lite mer tokig...
men det är inga säkringar som gått på relät det tycker jag är konstigt att ett relä bara kan ge upp:va ... vi får se vad som är felet...
 

TomasT

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2005
Ort
Stockolm S
Hoj
Yamaha TRX850, Kawa Zx9R(SÅLD)+Opel Ascona -86 e85(Ska göra en Getaway Sthlm. med den)
vet inte vad du menar med munstycksmoddning? Är det förgasarjustering (med ev. byte av munstycken) så kan du självklart göra det utan att bänka den. Lite svårare är det, men är man noggrann så slår man nog en slarvig bänkning. Fördelen med bänkning är att man får svart på vitt, samtidigt så är det ju under just de förhållanden som man bänkar som inställningarna optimeras för... Det finns en sticky på mekforumet med en bra instruktion hur man justerar.

FactoryPro, DynoJet och liknande är eg. inget annat än färdigtestade 'onesizefitsall' kit som påstås ha någon optimerande egenskap utöver original. Jag tvivlar på att det är värt pengarna, men andra hävdar motsatsen. En fördel med nålarna från Factorypro är att de ska vara gjorda i ett hårdare material, och slits inte ovala pss som originalen. Man kan även tillverka små brickor som läggs under nålarna i trotteln, som gör att de inte kan vicka, och då ska det inte vara några problem längre. Får försöka ter passa på att tipsa om Steve på www.topham.de. Han pratar engelska, kan mycket om Mikuni och en hel del om TRX. Skriv ned dina modifieringar och be honom gissa, så komer du garanterat nära, beställ nån storlek över/under samtidigt, så kan du labba lite själv enl. stickyn i Mekforumet.


Bitte ! Är lite rudis på detta, men nån gång ska ju vara den första.:D

Cit. Wikipedia: "Amatör, av fr. amateur, en person som ägnar sig åt något under icke yrkesmässiga former - motsatsen till professionell.

Även ur lydelsen "amore" (passionerat). Någon som utövar en hobby passionerat."
 

Liff

Medlem
Gick med
31 Aug 2005
Ort
Katrineholm
Hoj
Hojlös...
Har varit i garaget idag å felsökt å felsökt tagit dän hela kabelhärvan å mätt å haft mig....
Sen när jag sätter tillbaka kablarna så vill hojen nästan starta men han startar inte på grund av att batteriet är dåligt laddat...
Men nu lever besten iallafall så det måste jag fira ikväll:banana...
Ska kolla en kabel särskilt för jag tror det är ett litet kabelbrott på den men en kabel kan man byta....
Ha de bra!!!
Nu måste den bli fint väder snart å sol så man kanske kan ta en provtur....
 

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Har varit i garaget idag å felsökt å felsökt tagit dän hela kabelhärvan å mätt å haft mig....
Sen när jag sätter tillbaka kablarna så vill hojen nästan starta men han startar inte på grund av att batteriet är dåligt laddat...
Men nu lever besten iallafall så det måste jag fira ikväll:banana...
Ska kolla en kabel särskilt för jag tror det är ett litet kabelbrott på den men en kabel kan man byta....
Ha de bra!!!
Nu måste den bli fint väder snart å sol så man kanske kan ta en provtur....

Jag körde precis 10 mil, inte fan måste det vara sol.....även om det är mer njutbart... :)
 

Liff

Medlem
Gick med
31 Aug 2005
Ort
Katrineholm
Hoj
Hojlös...
Nej men snöfritt förhoppningsvis å torr vägbana......:p
Nej nu måste man ta några öl till:tummenupp
Finns det nån hojträff med Trx:er i sommar någonstans här i sverige???
Det finns några Trx klubbar som brukar träffas utomlands vet jag men det skulle vara kul att ha nån sorts Trx träff här i sverige också tycker jag...
 

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Örebro
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
har läst igenom ett gäng däck-trådar här i forumet nu och det lutar åt att det blir ett par Dunlop sportmax qualifier till sommarn. hänkte bara höra vad ni åker på innan jag bestämmer mig. vad rekomenderas till trxen?
Kanske ska nämna att jag inte ska åka bana...
 

Liff

Medlem
Gick med
31 Aug 2005
Ort
Katrineholm
Hoj
Hojlös...
Själv åker jag pirelli diablo...
Bra däck bra grepp livslängden vet jag ej än men jag har kört ca 250mil på mina och det är väldigt lite slitet... även om man har kört lite mer aktiv på vägarna....
 

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
har läst igenom ett gäng däck-trådar här i forumet nu och det lutar åt att det blir ett par Dunlop sportmax qualifier till sommarn. hänkte bara höra vad ni åker på innan jag bestämmer mig. vad rekomenderas till trxen?
Kanske ska nämna att jag inte ska åka bana...

Köpte qualifier första gången och dom var så bra så jag köpte igen...2400:- (+lite frakt o jox) för ett par är inte fel. Vart lite dyrare denna gången då jag kör 120/70+170/60

Har helt klart för mig att dom släppt qualifier 2ct nu också så sådana blir det nästa gång så inte bakdäcket blir helt platt! :D
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Ngn som sitter inne med orgnalbestyckningskonfigen på trx? Huvud å lågfart är jag ute efter.

//Jocke
 

Liff

Medlem
Gick med
31 Aug 2005
Ort
Katrineholm
Hoj
Hojlös...
Jorå, det är skoj. Vi hade en 2006 men sen blev vi bannlysta från den banan :D

Den uppe i Älvdalen???
Kommer även ihåg den när den var bara grusplan där ambulans, polis å brandkåren övade halkkörning.....
Det är så jävla larvigt att dom stängt den banan...
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Renthal bakdrev?

Är det fler av er som är sugna på snygga 39 kuggars alubakdrev från renthal?

Pris 499:- st.

Det krävs 6st för att de ska tas hem. Kan ev fås i andra färger mot 100:- extra. Mer info kommer på måndag.
 
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

Top