vet inte vad du menar med munstycksmoddning? Är det förgasarjustering (med ev. byte av munstycken) så kan du självklart göra det utan att bänka den. Lite svårare är det, men är man noggrann så slår man nog en slarvig bänkning. Fördelen med bänkning är att man får svart på vitt, samtidigt så är det ju under just de förhållanden som man bänkar som inställningarna optimeras för... Det finns en sticky på mekforumet med en bra instruktion hur man justerar.
FactoryPro, DynoJet och liknande är eg. inget annat än färdigtestade 'onesizefitsall' kit som påstås ha någon optimerande egenskap utöver original. Jag tvivlar på att det är värt pengarna, men andra hävdar motsatsen. En fördel med nålarna från Factorypro är att de ska vara gjorda i ett hårdare material, och slits inte ovala pss som originalen. Man kan även tillverka små brickor som läggs under nålarna i trotteln, som gör att de inte kan vicka, och då ska det inte vara några problem längre. Får försöka ter passa på att tipsa om Steve på
www.topham.de. Han pratar engelska, kan mycket om Mikuni och en hel del om TRX. Skriv ned dina modifieringar och be honom gissa, så komer du garanterat nära, beställ nån storlek över/under samtidigt, så kan du labba lite själv enl. stickyn i Mekforumet.