Behöver inget bakdrev, eller jo, men inte till TRX-fälg (och skulle i så fall vara 520...) Ska försöka få tummen ur och få till det med Marvic fälgarna, men kan inte beställa drev förrän jag mätt allting på plats. Vet inte vilken ev. offset jag måste ha... Marvic har annat bultmönster, så det blir att specialbeställa. (Har en ev. källa som inte skulle vara för dyr, när jag kommit så långt så kan jag ju höra mig för vad han ska ha för at göra lite TRX-drev.)
Lyckades f.ö. sätta ihop hojen i helgen. Inte kört en meter sen Mantorp i september, då topplockspackningen blåstes. Ny topp, gamla Kentkammar (som var krokiga, riktades mha gummiklädd slägghammare
@KW, jag skulle vara intresserad av vad dina kamlober har för mått. Max/min, räcker bra med skjutmåttsnoggrannhet. Jag får inte ihop det med det ökade lyftet som de påstod vi fick...)
Inget som rasslade eller skramlade, gamla Bettan tickade igång så snällt så. Enda smolket var att den läckte kylarvatten. Visade sig att O-ringen i termostathuset gett sig. Möjligtvis en collateral damage från att ha kört med sprucken topplockspackning. Det märkliga var att den inte läckte därifrån då den ställdes in för säsongen...
Premiärtur på ca 10 mil igår. Märkligt, skalet blir äldre, men inkråmet verkar inte mogna något alls. Hade föresatt mig för att åka någon mil på 73:an mot Nynäshamn och i princip bara checka att allt höll ihop, och för att få upp motortemp så jag kunde byta olja. Kall vägbana, ingen aning om vägarnas standard, ev rullgrus, min ringrostighet osv...
30 minuter senare ligger jag och pressar på Slingerbulten, bakom nån BMW med 4 slutrör och M märken som precis kört om mig... Jag besinnade mig dock, och slog av efter nån kilometer, så något mognare har man kanske blivit i alla fall...