TRX-tråden

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Det blir nog svårt att hitta en lågmilare, med tanke på att de tillverkades för 10 år sen. Det finns nog några få, men de flesta lär nog ha gått ett par hundra mil om året i snitt.

Min har snart gått 6000, men jag har renoverat en del, inte för att det behövdes, mer ett konstigt tillstånd som inträffade efter köpet av TRX:en. Mupp, jo, kanske :)

6000 Mil? Det väll ingenting, min har gått över 9200 mil och går som en klocka.:) Är det bara jag som blir lite misstänksam när jag ser en hoj (av vilken sort som helst) som har gått mindre än 300 mil per säsong?
 

kremro

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2009
Ort
Motala
Hoj
TRX 850
Dom håller bra då så länge man sköter service. skönt att höra.. Ska tanka bilen i helgen och fara till göteborg på en provtur.

6000 Mil? Det väll ingenting, min har gått över 9200 mil och går som en klocka.:) Är det bara jag som blir lite misstänksam när jag ser en hoj (av vilken sort som helst) som har gått mindre än 300 mil per säsong?
 

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Dom håller bra då så länge man sköter service. skönt att höra.. Ska tanka bilen i helgen och fara till göteborg på en provtur.

Det tycker jag, TRX:en är lite speciell, men det är en trevlig och väldigt billig hoj som ger mycket för pengarna, det är ingen hoj för folk som gillar att gasa som svin, och därför tror jag att dom håller mycket bra... För dom som gillar att gasa som svin så finns det ju andra hojar... Sen att jag har varit lite nojjig för att min har gått så långt och gnällt en aning på att den saknar lite effekt är en helt annan sak, just nu så tar det emot att tänka sig en annan hoj...:)
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
...det är ingen hoj för folk som gillar att gasa som svin, och därför tror jag att dom håller mycket bra... För dom som gillar att gasa som svin så finns det ju andra hojar...
Jo, det var väl lite därför jag bytte (stackars Rex...). Fast jag bedrog mig nog lite, visst går det att gasa som ett svin med en TRX. 9000 rpm på varvräknaren och R1 bakom på varvstopp är ballt :D

Det går bara inte så fort på rakorna sen... :3freak

En markant skillnad som jag funderat ett tag på, är att TRX är så ofantligt smidig att svänga med (jämförelsevis). Dels för att den är smal, men även för att det är en twin, inte alls samma krafter på veven som verkar rakt fram som en 4:a av jämförbar årgång...

Ingen pendlarhoj dock, även om motorn är i princip är omöjlig att helt ta död på så länge den får olja, även om fler här försökt ganska framgångsrikt :hihi

När jag blir stor och får pengar ska jag köpa tillbaka min :fyllisar
 
Last edited:

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Jo, det var väl lite därför jag bytte (stackars Rex...). Fast jag bedrog mig nog lite, visst går det att gasa som ett svin med en TRX. 9000 rpm på varvräknaren och R1 bakom på varvstopp är ballt :D

Det går bara inte så fort på rakorna sen... :3freak

Nä, det är där man känner sig lite handikappad, men det brukar kännas lite bättre när försäkringspremien kommer...:hihi :hihi
 

kremro

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2009
Ort
Motala
Hoj
TRX 850
Ringe runt och kollade lite försäkring idag. Var allt från 13000 hel/hel :näsblod till bästa budet på Bilsport mc på 7000.. Och nästa år har jag haft kortet i 5 år så då blev det 4300 hel, är väl skapligt. 25 år, liten stad, villa. :)

Bara hojen kvar haha :D
 

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Ringe runt och kollade lite försäkring idag. Var allt från 13000 hel/hel :näsblod till bästa budet på Bilsport mc på 7000.. Och nästa år har jag haft kortet i 5 år så då blev det 4300 hel, är väl skapligt. 25 år, liten stad, villa. :)

Bara hojen kvar haha :D

Kolla självrisken på Bilsport & mc, den var ganska saftig, för mig skulle den ligga runt 10.000 och det tyckte jag var lite för mycket, så själv kör jag halvförsäkring!:)
 

kremro

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2009
Ort
Motala
Hoj
TRX 850
Kolla självrisken på Bilsport & mc, den var ganska saftig, för mig skulle den ligga runt 10.000 och det tyckte jag var lite för mycket, så själv kör jag halvförsäkring!:)

Japp första året skulle det bli 10000, året efter då fick ja ju 24+ med 5 år kort och självrisk på 3000 tyckte ja hon sa. jag behöver nog hel, kommer säkerligen slå i backen några gånger i början.. :näsblod :)
 
Last edited:

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Japp första året skulle det bli 10000, året efter då fick ja ju 24+ med 5 år kort och självrisk på 3000 tyckte ja hon sa. jag behöver nog hel, kommer säkerligen slå i backen några gånger i början.. :näsblod :)

Räkna lite på det där innan du bestämmer dig. I och med att det är en rätt gammal hoj, så värderas de lågt av försäkringsbolagen, och man slår snabbt i taket för vad man kan få som ersättning om man ska reparera hojen. Det kanske blir billigare i längden att lägga undan pengar motsvarande skillnaden i halv/hel (eller t.o.m. skillnad i trafik mot halv/hel), inklusive självrisk.

(som om man skulle lägga undan pengarna, men ändå...)

Sen, om du på allvar tror att du ska slå i backen, så kanske du inte ska satsa för mycket pengar på en hoj i "mint condition"? Det kommer bara att svida när du repat/tappat den första gången. Jag skulle satsat på en maskinellt bra hoj, som ser lite "tatty" ut i så fall. Billigare i inköp, inte hela världen om du tappar den i backen, och pengar över för "förbättringar".
 

kremro

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2009
Ort
Motala
Hoj
TRX 850
Har du ju rätt i iofs. . får titta lite på det. :tummenupp

Lite synd dock är att det finns inte många att välja på hehe :)
Dom som har verkar behålla dom. :brinnerup
 

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Örebro
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
Har du ju rätt i iofs. . får titta lite på det. :tummenupp

Lite synd dock är att det finns inte många att välja på hehe :)
Dom som har verkar behålla dom. :brinnerup

För att strö lite salt i såret så fanns det en hel del fina trx till vettigt pris i höstas :tummenupp

Vad gäller försäkring så tror jag inte att det lönar sig med helförsäkring. TRXen är ju hur stabil som helst, näst intill omöjlig att vurpa. rätta mig om jag har fel någon :hihi .
 

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Örebro
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
Du har fel! :mattias

I vart fall har de hala framdäck...

:hihi



Great minds think alike, eller? :)

Jag var lite sen med knappandet...

Men! Har du original gaffel och originalbromsar? Annars lider den troligtvis av R1-sjuka, de kraschar ju titt som tätt. :näsblod
 

kremro

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2009
Ort
Motala
Hoj
TRX 850
För att strö lite salt i såret så fanns det en hel del fina trx till vettigt pris i höstas :tummenupp

Vad gäller försäkring så tror jag inte att det lönar sig med helförsäkring. TRXen är ju hur stabil som helst, näst intill omöjlig att vurpa. rätta mig om jag har fel någon :hihi .

Jo det finns inte många att väla på i nuläget. Verkat vara den i eslöv på blocket samt den jag tänkte åka och titta på i gtb.

Eslöv trxen kanske e bra vad vet jag. Är ju iofs lite gjort på den redan som miniblinkers inflyttad reg skylt och lite annat men det har ju gått 1000mil mer, så nja hm svårt hehe.. föredelen att åka till gtb e ju att det finns lite mer att klämma och känna på, kanske inte alls gillar trxen hehe
 

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Ort
Hallsberg
Hoj
TRIUMPH SPEED TRIPLE -04 med clip-on så man får ligga
Jo det finns inte många att väla på i nuläget. Verkat vara den i eslöv på blocket samt den jag tänkte åka och titta på i gtb.

Eslöv trxen kanske e bra vad vet jag. Är ju iofs lite gjort på den redan som miniblinkers inflyttad reg skylt och lite annat men det har ju gått 1000mil mer, så nja hm svårt hehe.. föredelen att åka till gtb e ju att det finns lite mer att klämma och känna på, kanske inte alls gillar trxen hehe

Har du sökt på både "trx850" och "trx 850". Blocket är så begåvat att du får olika resultat.
 

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Örebro
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
Jo det finns inte många att väla på i nuläget. Verkat vara den i eslöv på blocket samt den jag tänkte åka och titta på i gtb.

Eslöv trxen kanske e bra vad vet jag. Är ju iofs lite gjort på den redan som miniblinkers inflyttad reg skylt och lite annat men det har ju gått 1000mil mer, så nja hm svårt hehe.. föredelen att åka till gtb e ju att det finns lite mer att klämma och känna på, kanske inte alls gillar trxen hehe

De som har hållit kvar sin trx såhär länge är nog smarta nog att vänta till våren innan de säljer. Så det är bara att hålla ut, det kommer fler (bl.a. min :rolleyes: )...
 

kremro

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2009
Ort
Motala
Hoj
TRX 850
Har du sökt på både "trx850" och "trx 850". Blocket är så begåvat att du får olika resultat.

Jo har sett dom, visst finns ju en del men tycker att firmorna som begär över 40000 är lite att ta i. Enligt alla värderings siter mm så står dom ju inte så högt.

Kommer att fara iväg i morgon till gtb och provköra lite.

Hålla dom till våren, det är ju till våren jag vill ha en klar. kan ju inte missa massa fina åkdagar :) :huvet

Sälj nu istället! :banana
 
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Top