TRX-tråden

kremro

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2009
Hoj
TRX 850
Jo kikade på den. eller ja ringde rättare sagt, men nja lite mycke jobb tyckte ja ändå. inte prutade han mer heller.
Drivpaketet slut, bakdäck, slut, inga papper, inga orginaldelar. så nja. :va

Fått ner priset på den i gtb till 35000 känns som man får mer för pengarna där. sen är det bara tuta och köra med den. Men men vi får se i morgon. Jag återkommer i morgon kväll.. :gnissla

kremro

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2009
Hoj
TRX 850
Trevlig lite hoj iaf.

Det vart en TRX iaf.. :yoparty

Fick bra pris på den om ja kunde hämta den inom en vecka så ja kunde inte motstå. :)
Fina extra pipor fick man med också.
Repfri och fin i lacken. :banana

Bara vänta på det fina vädret nu.. :D

Last edited:

kremro

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2009
Hoj
TRX 850
Föresten.. Upplevde den något låg, justera höjden något går väl inte gissar ja på?
Vart får man tag i en "höjningssats" om det finns.. läst i tråden men hittade inget ställe som säljer.
Sen hur påverkar det cykeln i övrigt?

Vad är bra åtgärder att göra för att få cykeln ännu trevligare? bromsar, dämpare?

Nipejo

2 hjul=2 cylindrar. 4 hjul=4 cylindrar
Gick med
7 Sep 2004
Hoj
Vtr -03
Jag hade tänkt att ge min nya bästa-kompis lite service innan säsongen kommer igång. Är det någon som har testat olja från Biltema?

Det borde duga i och med att SAE20W40 är detsamma oavsett vilket märke, eller hur?

Enligt uppgift ska den dricka en del olja så jag vill kunna fylla på och byta olja ofta utan att gräma mig över kostnaden...men det kanske är en tankevurpa...

Erfarenheter? Kommentarer?

Last edited:

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Föresten.. Upplevde den något låg, justera höjden något går väl inte gissar ja på?
Vart får man tag i en "höjningssats" om det finns.. läst i tråden men hittade inget ställe som säljer.
Sen hur påverkar det cykeln i övrigt?

Vad är bra åtgärder att göra för att få cykeln ännu trevligare? bromsar, dämpare?

www.kedo.com har både +2cm & +4cm hundben, jag körde innan med originalgaffel och +4 men nu när jag har R1 gaffel blir det lite mycket.

Jag hade tänkt att ge min nya bästa-kompis lite service innan säsongen kommer igång. Är det någon som har testat olja från Biltema?

Det borde duga i och med att SAE20W40 är detsamma oavsett vilket märke, eller hur?

Enligt uppgift ska den dricka en del olja så jag vill kunna fylla på och byta olja ofta utan att gräma mig över kostnaden...men det kanske är en tankevurpa...

Åk till ICA i Alvhem, runt 50 lappen för Q8 SBK olja!! :tummenupp
Jag brukar köpa en 10-liters dunk lite då och då.

Last edited:

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Hoj
M696, GSXR750, 660smc

Jag kör med biltemas racingolja (helsyntet) 10w40 i båda mina cyklar. Kopplingen mår fint och jag har väll inget att klaga på direkt. Förut så körde jag med castrol gps men kopplingen klibbade ofta fast när den stog nån vecka. Vad gäller effekterna i det långa loppet så är det väll ingen som vet...

kremro

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2009
Hoj
TRX 850
www.kedo.com har både +2cm & +4cm hundben, jag körde innan med originalgaffel och +4 men nu när jag har R1 gaffel blir det lite mycket.

Såg ju ut att va alldeles för dyrt för två plåtar med hål i..
Ingen som har ett par 4cm som kan mäta längden så kan ja göra mig ett par? :tummenupp

Föresten en mek handbok eller liknande. Är det något som går att få tag i gärna på svenska? :va

KlimaX

Träsmak?
Gick med
25 Jan 2006
Hoj
Z1000 -09
Hejsan!

Tänkte jag skulle börja fräscha upp hojen lite inför nästa säsong. Bromsarna är snart slut, både skivor och klossar fram.

Finns det bra återförsäljare för nätet för det eller man får åka till närmsta Mc-affär?

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Föresten en mek handbok eller liknande. Är det något som går att få tag i gärna på svenska? :va

Snål??? :)
Jag har mina +4 någonstans, förmodligen i garaget....kollar vid tillfälle.
Handbok hittar du inte på svenska men denna är guld:
http://www.motomaniac.net/trx850/hosted/manual/trxmanual.pdf

För övrigt guldforumet för kunskap....

Hejsan!

Tänkte jag skulle börja fräscha upp hojen lite inför nästa säsong. Bromsarna är snart slut, både skivor och klossar fram.

Finns det bra återförsäljare för nätet för det eller man får åka till närmsta Mc-affär?

Köper alltid mina på ebay....men nu när kronan står skit så kanske det ändå är bäst att köpa i Sverige...

Last edited:

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Ingen som har ett par 4cm som kan mäta längden så kan ja göra mig ett par? :tummenupp

Haynes har en bok för trx på svenska.

Tror jag har kedos +2 ben liggandes på jobbet, som jag kan mäta upp.

Hejsan!

Du kan köpa Brakings waveskivor för 2113:- st (1146:- bak) hos max mc import. (www.maxmc.se)

När du ändå är igång att rusta bromsarna kan du ju även köpa mina brembo-ok åxå :D

Last edited:

kremro

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2009
Hoj
TRX 850
Snål??? :)
Jag har mina +4 någonstans, förmodligen i garaget....kollar vid tillfälle.
Handbok hittar du inte på svenska men denna är guld:
http://www.motomaniac.net/trx850/hosted/manual/trxmanual.pdf

För övrigt guldforumet för kunskap....

Köper alltid mina på ebay....men nu när kronan står skit så kanske det ändå är bäst att köpa i Sverige...

Hej snål och ekonomiskt är stor skillnad..:D

Näe inte direkt men två plåtbitar för nån hundring.. När jag har full tillgång till fullutrustad mekaniskt verkstad både på jobbet och hos fargubben. Känns lite onödigt. :rolleyes:

Bättre ja lägger dom hundralapparna på bromsar eller nåt annat roligt. :banana

olzi

Ny medlem
Gick med
6 May 2005
Hoj
Aprilia SL1000 Falco, KTM 640 SM, Gixxer banhoj

TiaReX

Ålderstigen - men har kul i alla fall!
Gick med
28 Aug 2008
Hoj
Street Triple R -2013 +TRX850 -96 (Japan 95)
Det har under åren varit mycket diskussioner om frambromsar (bromsok), jag kan inte påminna mig att jag sett Brembo-ok nämnas, vad är åsikterna om dessa? Min TRX är utrustad med Brembo, jag upplever att jag har lite väl mycket bett fram, max två fingrar för att inte nypa i för hårt (kanske att känslan avtrubbats eftersom jag kör mesta milen med 900:an och ABS). Nån som har erfarenheter??

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Det har under åren varit mycket diskussioner om frambromsar (bromsok), jag kan inte påminna mig att jag sett Brembo-ok nämnas, vad är åsikterna om dessa? Min TRX är utrustad med Brembo, jag upplever att jag har lite väl mycket bett fram, max två fingrar för att inte nypa i för hårt (kanske att känslan avtrubbats eftersom jag kör mesta milen med 900:an och ABS). Nån som har erfarenheter??

Har/hade brembooken på min. De funkar utmärkt vid hårdkörning på bana med rätt belägg. Vid vanlig körning så får man ju dosera trycket lite lagom. Använder aldrig mer än 2 fingrar på bromsen. Mot slutet körde jag med Galfers waveskivor och Galferbelägg samt stålomspundna slangar och hade hur sköna bromsar som helst utan fade, hur man än körde :tummenupp

Kn filter satt på, Hm bluespots.. Är dom bromsarna bolt on från r6?

Yepp! Bluspots och goldspots (R1/R6 -98 - -03) är bara att skruva på. Vet ej om skivorna ligger centrerat i oken dock. Men det borde du få svar på snart :)

Och om du är ute efter lite blingigare ok, så är mina Brembos till salu.

Last edited:

KlimaX

Träsmak?
Gick med
25 Jan 2006
Hoj
Z1000 -09
Haynes har en bok för trx på svenska.

Du kan köpa Brakings waveskivor för 2113:- st (1146:- bak) hos max mc import. (www.maxmc.se)

När du ändå är igång att rusta bromsarna kan du ju även köpa mina brembo-ok åxå :D

2113:- per skiva?:gnissla

Som fattig knegare är det lite i dyraste laget.

Finns det inga billigare någonstans?:död

Waveskivor är inte det en uppgradering eller jag tänker fel? Orginal duger gott åt mig iaf.

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
2113:- per skiva?:gnissla

Som fattig knegare är det lite i dyraste laget.

Finns det inga billigare någonstans?:död

Waveskivor är inte det en uppgradering eller jag tänker fel? Orginal duger gott åt mig iaf.

Touringbutiken tar 2368kr för en skiva i originalutförande så priset på waveskivorna känns motiverat. Om inte b-tema börjar känga skivor till gathojar snart så får du nog kolla e-bay för billigare.

edit: Jag hitta billigare! :D http://www.louis.de/ 112,95€ för billigaste varianten.

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...