TRX-tråden

Rauken79

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Hoj
Kawasaki Z1000 -09 och Kawasaki 250 -14
Jag skulle gärna kommit på en av träffarna som de talas om. Nu blir det inte av så ev i augusti då i så fall. Finns vettigt boende i närheten?

/ Rauken

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Jag skulle gärna kommit på en av träffarna som de talas om. Nu blir det inte av så ev i augusti då i så fall. Finns vettigt boende i närheten?

/ Rauken

Oj, har jag fått det att låta som en planerad event :) Vi är inte så långt komna i planeringen ännu. Allt beror ju på intresse/uppslutning, och budget och önskemål från deltagarna. Kan tänka mig att fixa allt möjligt, men vill först få klart om det är läge att satsa energi. Är vi redan 4 st TRX:er, med ev några ex-TRX:are, så låter det ju som man kan börja planera något i alla fall. Stay tuned!

Rauken79

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Hoj
Oj så var inte det att låta men klart de skulle vara kul att träffa annat folk oxå med TRX.
Jag har då iaf min semester då i augisti. Intresse finns menar jag bara! Får se hur många som hakar på. Håller med om att man vill ju inte lägga en massa tid mm på något som ingen är intresserad av.
Bra initsiativ iaf. Hade funderingar på samma sak men här på ön! Ringen då självklart!!
Men de får jag skjuta på framtiden som de set ut idag. Det är ju lite svårare att få så många att åka till en ö. Kostnad mm.

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
...
Hade funderingar på samma sak men här på ön! Ringen då självklart!!
Men de får jag skjuta på framtiden som de set ut idag. Det är ju lite svårare att få så många att åka till en ö. Kostnad mm.

Varför skjuta det på framtiden? Ett upplägg med nån dag på ringen får kosta en del, i alla fall för mig!

Ska ju dit m Actionpics i Juni, vi kanske syns då?

Som sagt, intresseförfrågan var det bara, inget bindande på någt vis. Sen får vi väl diskutera plats, aktivitet och budget!

Rauken79

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Hoj
Ja jag ska nog försöka ta mig dit den helgen! Har ingen tid bokad men fota lite får det nog bli.
Sjkuta det på framtiden vet jag inte men just ju orkar jag inte ta tag i det tror jag. Har inte pratat med Alec (han som e med och driver ringen) på länge heller så jag har tappat lite av den kontakten. Ska försöka bygga upp lite kontakt med avsvariga där ute så man får bra priser! Sen får man se vart det leder.

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Ja jag ska nog försöka ta mig dit den helgen! Har ingen tid bokad men fota lite får det nog bli.
Sjkuta det på framtiden vet jag inte men just ju orkar jag inte ta tag i det tror jag. Har inte pratat med Alec (han som e med och driver ringen) på länge heller så jag har tappat lite av den kontakten. Ska försöka bygga upp lite kontakt med avsvariga där ute så man får bra priser! Sen får man se vart det leder.

:banana

Ang. tisdag. Jag skriver på kontraktet nu. Kostnad med 7 stycken förare ligger på 428:-, men jag kikar på lite alternativ som kan göra det billigare. (Ordinarie SMC-körning på Tuvängen kostar 200:- för medlem, då får man 4 x 15 minuters körning, 100:- extra för att förboka plats så att man slipper köa kl 07.00 en lördagsmorgon...)

Jag räknar med att vara där från 17.30, för att ordna praktikaliteter. Det är i skrivandes stund inte klart med kringutrustning, som kvastar, oljesanering etc, (om det mot all förmodan skulle behövas...), men ska få svar idag.

Körning 18-21, eftersom vi är så få, så kör vi öppen depå, dvs inga körpass. Många varv blir det...

Jag kommer att be er skriva på en ansvarsbefrielse, så att ni eller uthyraren inte kan stämma röven av mig. I övrigt gäller det vanliga vid bankörningar, exvis försäkringsfrågan, kolla med ditt försäkringsbolag vad som gäller. Det är inte ett SMC-arrangemang... Olycksfallsförsäkring är mao ett bra förslag. Vi kör en genomgång av regler när vi samlats.

Serveringen/fiket är inte öppet, men vi kanske ska dra ihop lite korv o bröd, eller några andra förslag?

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
R6 02
Sugen men orkar ärligt inte jobba mig upp till Södertälje för körning mellan 18-21. Tj-resa till Das Vaterland på onsdagen oxå.
Grymt kul initiativ iaf.

//Peter

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Triumph Speed Triple
Hej Jag är Spooked´s Kompis som bufflar in på eran tråd lite..:tungan

Jag undrar om ljudnivå bestämmelser på Banan på tisdag?

Är det bara orginal pipor som gäller eller kan man köra med Bibliotekarie plugg...( noise killer )
Jag undrar hur mycket jag måste operera på hojen innan,

Kul ska det bli!

Tjong!

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
TRIUMPH SPEED TRIPLE -04 med clip-on så man får ligga
Hej Jag är Spooked´s Kompis som bufflar in på eran tråd lite..:tungan

Jag undrar om ljudnivå bestämmelser på Banan på tisdag?

Är det bara orginal pipor som gäller eller kan man köra med Bibliotekarie plugg...( noise killer )
Jag undrar hur mycket jag måste operera på hojen innan,

Kul ska det bli!

Tjong!

De enda som jag vet, har blivit svartflaggade på smc´s körningar har varit stora motardstånkor med typ öppna akra-system. Räcker nog med att stoppa i en butt... ähmm bibliotikare plugg. I utblåset alltså.

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Ähum, jag har nog glömt att fråga om just den detaljen, och tänkte nog inte göra det heller... Inga papper eller muntliga instruktioner hittills i alla fall. Jag körde på en SMC-körning där för 2 veckor sen, och min brötar rätt bra, men det var ingen som sade nåt. Får jag inga direkta instruktioner från banägaren, så kommer inte jag att beivra några dB-gränser i alla fall. Sen behöver vi kanske inte direkt jävlas heller, men det var nog inte meningen heller...

kremro

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2009
Hoj
TRX 850
Vore ju riktigt kul att prova lite bana.. har ju mest kört till och från jobbet än så länge. Klarar nog inte av en bankörningen än. endast avverkat 150 mil sadel sen jag tog kortet.. är ju redan som bambi på hal is. :rolleyes:

Men jag hinner nog inte med.. :(
Småbarn och mitt uppe i husrenoveringen..

Btw blev ett set med Dunlop roadsmart inhandlat idag. Duger dom för bankörning? klart om man kör sakta gör dom väl det. men det vill man ju inte hehe :D

kremro

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2009
Hoj
TRX 850
Ingen som har en hugger liggandes?
Färg spelar igen roll, någorlunda hel bara.
Hittade en på ebay men får ingen fart på d gamla ebay kontot..

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Vore ju riktigt kul att prova lite bana.. har ju mest kört till och från jobbet än så länge. Klarar nog inte av en bankörningen än. endast avverkat 150 mil sadel sen jag tog kortet.. är ju redan som bambi på hal is. :rolleyes:

Men jag hinner nog inte med.. :(
Småbarn och mitt uppe i husrenoveringen..

Btw blev ett set med Dunlop roadsmart inhandlat idag. Duger dom för bankörning? klart om man kör sakta gör dom väl det. men det vill man ju inte hehe :D
Klart du ska hänga på! Det här är nog bästa tillfället att testa, eftersom vi är så få. Vi kan köra lite VIP-pass med dig, det löser vi!

Däcken funkar garanterat, såvida du inte ska köra om Jåke :D

Seså, jobba lite längre på kvällarna nu ihelgen, köp hem lite räkor, vitt vin o blommor till lördag kväll, och berätta hur mycket större chans du har att överleva framöver om du gör det här :)

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
TRXen är såld! Nu rullar den i Karlskoga nån stans och kommer förhoppningsvis till mer nytta där än i mitt garage. Hade gott och tack för hjälpen med allt mek, den här tråden har vart guld värd!

(fzr tråden suger så jag kanske hänger kvar lite här...)

kremro

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2009
Hoj
TRX 850
Klart du ska hänga på! Det här är nog bästa tillfället att testa, eftersom vi är så få. Vi kan köra lite VIP-pass med dig, det löser vi!

Däcken funkar garanterat, såvida du inte ska köra om Jåke :D

Seså, jobba lite längre på kvällarna nu ihelgen, köp hem lite räkor, vitt vin o blommor till lördag kväll, och berätta hur mycket större chans du har att överleva framöver om du gör det här :)

Hehe jo jag ska höra med henne.. :gnissla
När är sista dag att anmäla sig? Måste kolla med försäkringsbolaget med vad dom säger, klart ja ska köra om honom.. det viktiga är väl att vinna inte att ställa upp, eller? :rolleyes:

Asch såg att det va redan nästa vecka.. trodde det va nästa månad. Tyvär helt tomt på kontot denna månaden efter däckköp och gips t garaget hehe..
Får rikta in mig på den 8/8 isåfall hinner inte ens få på nya däcken till på tisdag.
Lite för när inpå för mig. men 8/8 går nog fint har nog semester då. :)

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...