Denna kör jag på Shell Advance vsx 4T 10w40. Vet ej om det är bra eller dåligt men mc firman jag har kontakt med pekomenderade den sen finns det säkert bättre (Dyrare) och sämre.
Jag har läst diverse rekommendationer, men det verkar inte finnas något entydigt svar. Folk kör på olja för dieselbilar, hel-mineral, del-syntet osv osv, och alla tycker deras val är det bästa.
Om du har bytt lager, ringar/honat, så skulle jag börja med en billig mineral-olja som du kör med ett fåtal mil. Byt filter och olja till nåt du tror på efter säg sisådär 50 mil. Anledningen är dels att "för" bra smörjegenskaper inte medger korrekt inslitning av exvis ringar/lopp, och att de första milen kommer att generera mer skit i oljan som man vill bli av med rätt så raskt.
Själv har jag provat både Biltemas racing-olja, samt OK/Q8s motsvarighet. (sägs ju vara samma olja). Nu är ju min morot helrenoverad, men jag ser knappt någon oljekonsumtion öht.
Hallå, Ny på tråden och med problem med min TRX,
Skulle ut och finåka i solskenet igår kväll men helt plötsligt började jag få avgassmällar ur vänster pipa vid gasavslag, kort senare började den gå ryckigt. In till vägkanten och konstaterar att den bara går på en cylinder och till slut orkade den inte hålla igång längre. Gick att starta ett par gånger till men sen drogs batteriet ur illa kvickt. Nu till frågan, någon som råkat ut för detta? Vad kan vara rimligt fel?
Tacksam för all assistans,
Mvh Mats
NLX har väll inte sin cykel igång än? Kolla med honom.Var får man tag på kraschpuckar i Sverige, utan att behöva vänta dagar på frakt? Sent ute som vanligt
Alternativt, någon som kan låna ut en till högersidan i 08-området, återfås efter helgen i samma skick, eller helt ny...
Oj, kan vara en massa grejor. Om problemet uppkommit utan andra förvarningar (exempelvis ökande oljeförbrukning, ökande soppaförbrukning, mekaniska oljud etc), så skulle jag satsa en slant på tändspole/stift/kabel.
Testa att switcha sida på tändkablarna. Får du inte igång den högra då, så är du lösningen på spåret.
Hjälper inte det, så kvarstår bensintillförsel, eller generalknas. Blir stiftet blött på den sida som inte vill gå? Luktar det soppa ur avgasröret? Det kan vara skit som satt sig i förgasaren, det kan vara emulsionsrören som glappat (att den nu inte startar mer, kan vara stiftet som pajat ihop efter att fått för mycket soppa, men grundproblemet är i så fall emulsionsrören. Det kan vara en slang som lossnat från insuget, en går från insug till soppapump, en går från insug till soppakran, kommer inte ihåg vilken som är vilken.
Generalknas är inte lika kul, låt oss lämna det t.v, tills du berättat lite mer om historik, symptom o reslutat av efterforskningarna...
Tändspole är enkelt och bra!!!
Krashpuck höger finnes (hoppas jag, för inte slängde jag väl...), visserligen alu men ändå... När behöver du den, idag antar jag? Kan nog inte få den till dig förrän onsdag.Var får man tag på kraschpuckar i Sverige, utan att behöva vänta dagar på frakt? Sent ute som vanligt
Alternativt, någon som kan låna ut en till högersidan i 08-området, återfås efter helgen i samma skick, eller helt ny...
Taget! (inte slänger man väl grejor) Har du vänster också?Krashpuck höger finnes (hoppas jag, för inte slängde jag väl...), visserligen alu men ändå... När behöver du den, idag antar jag? Kan nog inte få den till dig förrän onsdag.
Tyvärr... jag hoppas att Laila vill köra förbi garaget på väg till jobbet imorgon och posta den. Annars är det kört ändå. Har jag din adress?Taget! (inte slänger man väl grejor) Har du vänster också?
Taget! (inte slänger man väl grejor) Har du vänster också?
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari