TRX-tråden

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Nu har jag hittat och åtgärdat felet!!
Dock var det ju ingenting med tändningen utan helt enkelt en slang till bränslekranen som ramlat bort:rodnar Skönt iaf att det inte var något värre!

När jag ändå är igång och skriver, var köper ni era kraschpuckar, jag har ganska gott om tid på mig innan det är dags.. iaf för bana, ska på open quattro i slutet av juli:tummenupp och bör det nog sitta ett par puckar på

Kanontråd det här, speciellt för en nybörjare som jag!!

Kalas, du är inte den första som missat det där med slangarna, Yours truely har varit där några gånger också... Bluddrar och spottar först eftersom den suger tjyvluft till en cylinder, och sen kommer det ingen mer soppa eftersom antingen pumpen eller kranen inte levererar soppa(om inte kranen står i PRI).

Puckar, jag vet inte heller var man får tag i dem. Jag köpte för några år sen från en australiensare, som hade en egen smart lösning. Nu vet jag att de fungerar, och jag funderar på att låta nån svarva till ett par stycken. Finns det intresse, så kan jag se vad några såna kit skulle kosta?

jag har oxå om du vill låna..bara säg till då..

Topp! :tummenupp

Nu löser det sig nog, Jåke kommer troligen med personlig leverans, och det av samma modell/fastsättning jag hade tidigare, men som sagt, tack för erbjudandet, och vem vet, det kanske skiter sig så att jag hör av mig!

Last edited:

robban b

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2005
Hoj
cbr600f honda z50j o kinamoto
ok jag köpte mina för flera år sen på s-racing rätt snygga till trxen..kolla där...

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
R6 02
Jag har packat ner mina TRXpuckar som är 57mm och tar med dem till kalkgruvan. Har för mig att de är väldigt korta, iaf på ena sidan.
Skall du bo på Bunge också Hasse ? Oavsett verkar ju fredagen kunna ägnas åt mysmek hela dagen i depån.....
//Peter

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Jag har packat ner mina TRXpuckar som är 57mm och tar med dem till kalkgruvan. Har för mig att de är väldigt korta, iaf på ena sidan.
Skall du bo på Bunge också Hasse ? Oavsett verkar ju fredagen kunna ägnas åt mysmek hela dagen i depån.....
//Peter
Men, ni är ju fan helt jävla inkompetenta.... Jag är inbokad på grannens, same procedure as every year :)

Har försökt lobba för pizzeriaöppning o TV-fotboll, men det lät inte helt övertygande... Mailade din kamrat via SH idag okm en bok, vars innehåll jag verkar ha glömt, påminn honom gärna!

Mysmek är bättre än stressmek, men vi håller tummarna... SMHI har haft fel förut! Jag är tacksam för puckarna, fast jag kommer ju aldrig att lägga mig...

Last edited:

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
R6 02
Men, ni är ju fan helt jävla inkompetenta.... Jag är inbokad på grannens, same procedure as every year :)

Har försökt lobba för pizzeriaöppning o TV-fotboll, men det lät inte helt övertygande... Mailade din kamrat via SH idag okm en bok, vars innehåll jag verkar ha glömt, påminn honom gärna!

Mysmek är bättre än stressmek, men vi håller tummarna... SMHI har haft fel förut! Jag är tacksam för puckarna, fast jag kommer ju aldrig att lägga mig...

:)Du menar publikationen som han på lördag "lånat" i ett år ????? :rofl
Kollat SMHI, DMI, Weatherchannel än ?
//P

Last edited:

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Läskigt bra vädertjänst:http://www.yr.no/

Hasse! Blev bilderna från Tuvis helkassa?

Vet inte om jag vill kika på vädertjänster... Men tack ändå! (ett år nördade jag till det ordentligt, och hitade en blixtnedslagssida som uppdaterads typ varje minut, var skitkul att sitta på jobbet och se hur träffarna närmade sig. Numer har jag vuxit upp och porrsurfar som en riktig karl.)

Nope, inte helkassa, rent kvalitetsmässigt så funkar de. Sen körde vi ju så långsamt att de inte ser så balla ut, men det är en annan pilsner :arsele Vill dock lägga lite tid på dem, fotar i RAW, så de måste konverteras till JPEG o bearbetas lite. Har inte hunnit, får se om tid finnes i kväll. Nåt exempel ska jag försöka hinna med. Sen sköt jag och NLX ju en del utan minneskort...

Rauken79

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Hoj
Kawasaki Z1000 -09 och Kawasaki 250 -14
När kommer ni vara vid ringen på fredag. Jag jobbar eftermiddag men har funderingar på att svänga ut om rätt väder.
Annars kommer jag nog ut lördag och ev söndag. Jobbar på nätterna och kör på dagarna!

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Nåt sånt ja, du får akta dig, han måste vara "jettesnabb" efter att studerat den så länge. :)

...

140 knyck rätt ut i kalken. Utan att ens bry sig om sådana petitesser som att sitta kvar på motorcykeln och sånt...

Jag skall göra ett grävande hemma!

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
När kommer ni vara vid ringen på fredag. Jag jobbar eftermiddag men har funderingar på att svänga ut om rätt väder.
Annars kommer jag nog ut lördag och ev söndag. Jobbar på nätterna och kör på dagarna!
Körning 9-16, men som sagt, väderrapporterna ser inte lovande ut för fredagen. (Fast då har man mer tid att fika :))

140 knyck rätt ut i kalken. Utan att ens bry sig om sådana petitesser som att sitta kvar på motorcykeln och sånt...

Jag skall göra ett grävande hemma!
Det var ju innan du läst den! Scientologerna har ett sätt att leverera budskap, det kommer att gå "jettefort", jag lovar!

Det har vi inte sett än, men puck har iaf anlänt Uppsala f.v.b till Bagarmossen efter kontorstid :D

Allright, en pilsner eller en kaffe? Möjligt att jag ger mig på lite garagande, och då behöver jag lite förvarning. Inte hemma före 1830 hur som helst.

Last edited:

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Allright, en pilsner eller en kaffe? Möjligt att jag ger mig på lite garagande, och då behöver jag lite förvarning. Inte hemma före 1830 hur som helst.
Det får bli kaffe då, jag ska ju tillbaka åxå var det tänk. Kommer väl härifrån typ kl 18 och landar nog en timme senare eller så, efter diverse felkörningar :rolleyes:

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Tuvängen

Aldrig att man hinner det man borde. har bara snabbsorterat ut så att det blev minst en hyfsad på alla (utom stackars NLX...)

Fick köra på rätt hög ISO, men har inte hunnit göra nåt åt bruset. Vill någon ha nån bild, så kan jag försöka välja ut en eller två, och lägga lite tid på dem.

Bifogat

• DSC07165.jpg
    DSC07165.jpg
    115.7 KB · Visningar: 65
  • DSC07238.jpg
    DSC07238.jpg
    106.6 KB · Visningar: 63
  • DSC07235.jpg
    DSC07235.jpg
    78.8 KB · Visningar: 62
  • DSC07216.jpg
    DSC07216.jpg
    89.3 KB · Visningar: 65
  • DSC07213.jpg
    DSC07213.jpg
    92.5 KB · Visningar: 69
  • DSC07203.jpg
    DSC07203.jpg
    108.6 KB · Visningar: 64
  • DSC07200.jpg
    DSC07200.jpg
    101.9 KB · Visningar: 60
  • DSC07174.jpg
    DSC07174.jpg
    117.2 KB · Visningar: 66

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
och några till, de är gravt förminskade, för att få plats på SH, originalen ligger på ett par Mb.

Bifogat

• DSC07240.jpg
    DSC07240.jpg
    100.3 KB · Visningar: 60
  • DSC07245.jpg
    DSC07245.jpg
    95 KB · Visningar: 66
  • DSC07250.jpg
    DSC07250.jpg
    114.9 KB · Visningar: 66

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
...

Det var ju innan du läst den! Scientologerna har ett sätt att leverera budskap, det kommer att gå "jettefort", jag lovar!

...

Just det, det stämmer faktiskt... Nåväl, nu känner jag till allt om 'pick-up', så vem vet, det kanske går bättre nu! Jag har iallfall hittat boken (den låg märkligt nog precis där jag trodde att jag hade lagt den!), men huruvida jag får med den eller inte är en sak mellan mig och min tankspriddhet.

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
TRIUMPH SPEED TRIPLE -04 med clip-on så man får ligga
Ja men di däringa bilderna var jue bra, Hasse. Men det var, som sagt, inte läge, vädermässigt, för att knäppa "brassaskiiitenbilder".

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept