TRX-tråden

demolitiondave

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2009
Hoj
trx 850-98, gs450-81
Vilken är orginaldrevningen på TRXen? Spände min kedja igår men tror den börjar bli grymt sliten. Ska beställa i dagarna. Blir från addemoto har jag tänkt.

är också påväg att beställa drivpaket från addemoto, orginal är enligt dem 17/30 kostar 1270 + 98 i postförskott om man inte skojar till det med en färgad kedja...

Rauken79

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Hoj
Kawasaki Z1000 -09 och Kawasaki 250 -14
Idag har jag 17/39 på min cykel i dreven. Vad tycker ni man ska ha då jag tänkte köpa nytt. Kör blandat bana och vanlig landsväg. Tacksam för hjälp med detta!

är också påväg att beställa drivpaket från addemoto, orginal är enligt dem 17/30 kostar 1270 + 98 i postförskott om man inte skojar till det med en färgad kedja...

Ja om man kör super paketet ja. Kör man ekonomi är det väl billigare.
Jag vet än inte vad jag ska ha för drevning.
Varför färgad? den blir ju svart av oljan ändå...haha

Last edited:

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Detacha ratios.txt, byt namn till ratios.xls, och voila, en enkel utväxlingsberäknare.

(Om det nu funkar, vet inte om jag kan lura SH såhär, får inte ladda upp Excel-filer egentligen... Den är dock scannad m McAfee)

17/47 låter extremt, jag har kört m 16/39 och 17/41, det har funkat kalas, och då är ändå mitt bakhjul lite större.

Bifogat

• RATIOS.txt
    21.5 KB · Visningar: 58
Last edited:

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Ja é tebax

...
mvh NLX 567
:tummenupp

Jag bodde mindre än 3 mil från Stilfserjoch/Passo di Stelvio. När vi åkte t hotellet från Gardasjön så passerade vi på natten, från ca 2500 möh var det nyplogat... Hade kommit mer än en decimeter snö, nollgradigt! Då var jag glad att jag inte satt på hoj. Vi åkte tillbaka några dagar senare, då var det solsken och 20 grader varmt, då saknade man gamla bettan...

och vad änvänder ni för verktyg när ni får dit kedjelås? går det att hyra/låna nån stans, köpa har jag ingen lust med då det verkar kosta ett par spänn

I ett garage nära dig...

(Jag har en nitare, inte värsta proffsgrejen, men den funkar!)

Last edited:

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
TRIUMPH SPEED TRIPLE -04 med clip-on så man får ligga
16/39 eller 17/39 är nog bäst enligt mitt tycke. Och så är det väll så att 17/39 är orginal.

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Idag har jag 17/39 på min cykel i dreven. Vad tycker ni man ska ha då jag tänkte köpa nytt. Kör blandat bana och vanlig landsväg. Tacksam för hjälp med detta!

Körde 17/40 på Kinnekulle och det var bra på rakan men hade varit bättre med 16/40 tycker jag. 16/40 lite väl extremt om man kör en del motorväg (om man inte håller 110 vill säga)
Jag kommer att byta framdrev till bana och 17/40 för vägen...

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Hoj
"Premiärtur" till helgen...

Nya clipon på, original fotpinnar tills vidare...diopa kåpan med nya blinkers åker på i morgon...nya dämpare köpt men får låna till helgen...orkar inte sätta på helsystemet...KEDO hängare på idag...och nya grymma handtag med det bästa greppet jag känt...anehalls puckar skall på i morgon. Nu hoppas jag på att allt är rakt och fint!!
Blir nog ingen lång tur då korsbandet fortfarande är keff...

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850

Nya clipon på, original fotpinnar tills vidare...diopa kåpan med nya blinkers åker på i morgon...nya dämpare köpt men får låna till helgen...orkar inte sätta på helsystemet...KEDO hängare på idag...och nya grymma handtag med det bästa greppet jag känt...anehalls puckar skall på i morgon. Nu hoppas jag på att allt är rakt och fint!!

Gottmos!

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
Och så va den sista körningen för säsongen på storbana avklarad dårå. Tyckte det gick riktigt skapligt att hitta runt på Sviestad den här gången. Tänkte jag skulle försöka hinna med och knixa runt på Tuvängen någon gång innan snön.

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Kanon!

För första gången denna vecka har jag inte saknat TRX... Törs man säga så? ;)
Har saknat tryck i den lilla 750-motorn, hittade dock ett helsystem och tillsammans med den PC2 som Laila satte dit har jag nu mer mos upp till 9000 för första gången.
Fortfarande låter den dock lite fjantigt... :D

Last edited:

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Hoj
Då har man kört för första gången på 2 månader, gaffeln var märkligt svampig och bottnade nästan vid stoppie...nåja skall snart isär iaf.

Tyvärr en liten spricka precis vid timingskruven så foten fick sig en fin oljedusch, får beställa en begad. Skall ju också isär då ett lättat svänghjul ligger i köket.

I övrigt verkar allt vara rakt osv. Nu är det bara att vänta på nya hjälmen o kläder mm. :tummenupp

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
@KW: That's the spirit! Då är det bara ut och jaga lågflygande busor...

Säsongen är inte slut, jag hade fel. Precis bokat in mig för den sista bandagen, Sviestad på fredag! Yr.no lovar uppehåll...

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
HansJ; skrev:
Säsongen är inte slut, jag hade fel. Precis bokat in mig för den sista bandagen, Sviestad på fredag! Yr.no lovar uppehåll...

Akta tårna i högern över krönet i esset.:tummenupp

Last edited:

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
Den däringa kåpan såg aftermarket ut. Var rätt snygg trots att den var röd.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept