TRX-tråden

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Frågar innan ebay, har Max´s prototyp pinnar från hiroshima (lyser grönt i mörker) till salu. Två fästpunkter för vanlig o raceväxling.
Vänster pinne utbytt.
Har du nytt telnr? Jag SMS:ade i helgen. För en vettig peng är jag intresserad. :tummenupp

Är det möjligen någon som har en blå eller alternativt svart framskärm till övers? Lyckades spräcka min i en ivrig kurva....

NÄRA men allt gick bra förutom framskärmen och snabb lossning och återmontering av gaffelkronor för att få en rak styrning igen. *host-host* Juvenilt? Nääää....
Tyvärr, inget som ligger hemma. Hur f-n lyckas man spräcka framskärmen? :va Den ligger i alla fall inte överst på min lista av braatthasakerifallnåthänder... :D

Last edited:

Lomma

Modded
Gick med
10 Sep 2009
Hoj
Ducati S4R 2008, Ducati Monster 900 Sie 2000
Tyvärr, inget som ligger hemma. Hur f-n lyckas man spräcka framskärmen? :va Den ligger i alla fall inte överst på min lista av braatthasakerifallnåthänder... :D

Well, det ingick ett besök i ett dike och syftet var inte att testa crosskunskaperna... Framskärmen tog smällen och i övrigt helt lugnt. Jag är sjukt förvånad men ibland skall man ha tur.

Lomma

Modded
Gick med
10 Sep 2009
Hoj
Ducati S4R 2008, Ducati Monster 900 Sie 2000
Vad jag kunde se låg det en svart framskärm för 14-ish pundare på engelska ebay.

Okej, dina search-skills är bättre än mina. Vad sökte du på? Själv försökte jag med mudguard etc. utan att hitta vad du hittade.

Eller en länk från sidan.

Tack!

Rauken79

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Hoj
Kawasaki Z1000 -09 och Kawasaki 250 -14
@HansJ...
Hur gick de i helgen? Visst var du på Gotland ring?

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
@HansJ...
Hur gick de i helgen? Visst var du på Gotland ring?

Jodå... :D

Om intresse finns så kan jag komma med en lite längre "race-rapport", men på det hela taget så var det en kalashelg!

Och du har gått över till den mörka sidan? (IL4:a? :mad:)

PS. OM ngn har en tank till övers, så köper jag gärna den. Jag har ett plast-set extra liggande hos en målare sen 8 månader, som ska fixas till, och vill lacka allt på en gång så det blir samma färg. Det behöver inte vara en vacker tank mao.

Gälleråsen 8/7. Någon?

Tyvärr, bortrest. Knutstorp med ActionPics, 28-29/6?

Last edited:

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
R6 02
Jodå... :D

Om intresse finns så kan jag komma med en lite längre "race-rapport", men på det hela taget så var det en kalashelg!

Och du har gått över till den mörka sidan? (IL4:a? :mad:)

PS. OM ngn har en tank till övers, så köper jag gärna den. Jag har ett plast-set extra liggande hos en målare sen 8 månader, som ska fixas till, och vill lacka allt på en gång så det blir samma färg. Det behöver inte vara en vacker tank mao.

Tyvärr, bortrest. Knutstorp med ActionPics, 28-29/6?

Jag har ju en tank liggandes, som matchar dina önskemål perfekt (inte vacker).

Dessutom säger ryktet att det stektes R1or på löpande band i kalkbrottet........

//P

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Jag har ju en tank liggandes, som matchar dina önskemål perfekt (inte vacker).

Dessutom säger ryktet att det stektes R1or på löpande band i kalkbrottet........

//P

Du får nog ett telefonsamtal vad det lider :tummenupp

Sen var det visst vissa R6:eek:r som dubbelfriterade en TRX oxå... :gnissla

Rauken79

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Hoj
Haha... Saknar ljudet från trxen redan kan jag säga. Men roligt att byta hoj ändå.

Vilken grupp körde du med?

Rauken79

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Hoj
japp jag var där ute en sväng. Såg din röda fara i depån men såg inte dig.
Var ute på fredagen en sväng....

TiaReX

Ålderstigen - men har kul i alla fall!
Gick med
28 Aug 2008
Hoj
Street Triple R -2013 +TRX850 -96 (Japan 95)
Trubbel

Inget kul just nu. Kom hem efter att ha kört 8,5 mil från jobbet, allt ok. Åkte ett par kilometer och tankade, på hemvägen började det att knacka oroväckande i motorn. Inget kul alls, låter värst vid 3500 - 4000 varv, av någon anledning lyser frilägeslampan hela tiden också. Ska försöka utröna i morgon vad som är felet. man blir ju så förbaskat less.:confused:

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Inget kul just nu. Kom hem efter att ha kört 8,5 mil från jobbet, allt ok. Åkte ett par kilometer och tankade, på hemvägen började det att knacka oroväckande i motorn. Inget kul alls, låter värst vid 3500 - 4000 varv, av någon anledning lyser frilägeslampan hela tiden också. Ska försöka utröna i morgon vad som är felet. man blir ju så förbaskat less.:confused:

En JÄVLIGT dum fråga....du har inte diesel bil va?

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850

Ouch... Går den som den ska i övrigt? Knack är svåra att placera, men testa att lägga en metallstav mot olika delar på motorn, toppen, vevhuset etc, och lyssna vid staven. Kan ju vara allt från dieseltankning till vevlager... Tappa lite olja från pluggen på vänstra avtappningen. Är det spån eller metallskimmer i oljan så är det tungt.

TRX
sen en VTR snubbe burkar satan!
Pass 3 första dagen, dvs uppe i totalt 4 mils körning för säsongen, inkl en jobbpendling :D
Jag har just kommit ihåg att inte använda blinkers vid omkörning...

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...