spookedbones
Porcus ludens
jag lurar också på kinnekulle 27-28/5 men nytt jobb och nyss hemkommen från landet asien gör att det är osäkert med både semester och cash-flow
28:e är det väntelista nu, såg jag.
jag lurar också på kinnekulle 27-28/5 men nytt jobb och nyss hemkommen från landet asien gör att det är osäkert med både semester och cash-flow
Jag tycker som så många andra att de nya ljudkraven gör val av blås väldigt snävt.
Finns det något tips från forumet på bra eftermarknadsblås som klarar ljudkraven OCH ger bättre effekt i hela registret?
Mina nuvarande är väl "rakt ut" med ljudet. Jag ska prova med ett par generic db-killers för att se vad det kan ge men är fundersam om det kanske bromsar avgaserna för mycket.
Tips och tankar från er övriga?
Ett helsystem med väldämpade burkar är nog det som gäller. Du får större genomsläpp istället för de sugrörsmala originalkrökarna och då spelar slutburkarna mindre roll. Bara ett par tysta slipon ger ingen större skillnad i effekt, möjligen tjänar du vikt. Leta reda på ett par lättare originalburkar från en större 4:a...Finns det något tips från forumet på bra eftermarknadsblås som klarar ljudkraven OCH ger bättre effekt i hela registret?
Ett helsystem med väldämpade burkar är nog det som gäller. Du får större genomsläpp istället för de sugrörsmala originalkrökarna och då spelar slutburkarna mindre roll. Bara ett par tysta slipon ger ingen större skillnad i effekt, möjligen tjänar du vikt. Leta reda på ett par lättare originalburkar från en större 4:a...
KW har rätt i sin analys, jag hade likadant 2-1 system... Ett 2-1-2/2-2 ger dock totalt bättre genomströmning med samma dämpning vilket är att föredra.
Spelar inte så stor roll så länge anslutningen inte är mindre än porten i cylindern så det blir en kant. Utvidgningen senare hjälper till att öka farten lite. Tror jag...Skum grej med Akra dock, är 32mm vid gasportarna mot 38mm original & 42mm MAB. Är inget geni på på detta men det KAN ju inte främja gasflödet på mina gött portade blås....?
...lite OT....
Det här med blås är rätt luddigt. Originalsystemet är f.ö. riktigt bra på att leverera effekt i förhållande till ljud-nivå. Har ngt gammalt tyskt test där alla dåtida slip-ons testades, och om jag kommer ihåg rätt, så var det inget slip-on som "slog" originalsystemet.
Jag har kvar ett orginalsystem i fint skick om någon är intresserad. Hade ju på bullerburkarna när jag klotade med TRX:en och den blev inlöst...
Vad sägs om 1000kr+frakt?
Intresserad, mina agerade kraschpuckar också!
Dina gamla trumpeter fick både agera krashpuck och äta gräs
Om du var intresserad att köpa mina orginalburkar kan du ju PM:a mig.
Det är möjligt att det går att lösa... Fast jag är i Uppsala förståss.någon snäll människa som kan hjälpa mig å kolla ventilspelet...jag ringde till yamaha center dom vill ha 7000 för det...
Det är möjligt att det går att lösa... Fast jag är i Uppsala förståss.
Tror inte jag har shims kvar men en ventilkoll går att göra på några timmar, om jag kommer ihåg hur man gjorde med den motorn
någon snäll människa som kan hjälpa mig å kolla ventilspelet...jag ringde till yamaha center dom vill ha 7000 för det...
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|