TRX-tråden

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Ort
Hallsberg
Hoj
TRIUMPH SPEED TRIPLE -04 med clip-on så man får ligga
Har inte blivit av att skruva ihop TRX-motorn, hämtade i alla fall cylindrarna från honing i går, var sen och kollade på en "trepip", är ganska sugen, men ska nog försöka få ork att skruva ihop motorn - annars blir den nog liggande i delar för alltid. Som nybliven pensionär (på måndag) borde man ju få tid - men det vete f-n hur det blir med det.

Du behöver väll inte ha kvar TDMen?:D
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
...
Som nybliven pensionär (på måndag) borde man ju få tid - men det vete f-n hur det blir med det.
Såpass, då får man gratulera då! Klart du hinner få ihop TRX:en. Bästa blandningen av Italien och England, parallell-twin i fackverksram, inget som kan slå det! ;)
 

Lomma

Modded
Gick med
10 Sep 2009
Ort
Viken
Hoj
Ducati S4R 2008, Ducati Monster 900 Sie 2000
HansJ, det är lugnt. jag får försöka hitta någon som vill förbarma sig och dela en flaska Bowmore 1964 med mig ;)
 

Traktorföraren

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2009
Ort
Gbg
Hoj
Tr (aktor) x850
Skickar lite bilder på installerad dämpare (ja, den är lite skitig i övrigt - regnkörning dagen innan...)

Hallå Lomma !

Är lite nyfiken på hur nöjd du är med dämparn och sådär, jag skall byta min till helgen tänke jag.

Har du några inställnings tipps kanske? :)
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
HansJ, det är lugnt. jag får försöka hitta någon som vill förbarma sig och dela en flaska Bowmore 1964 med mig ;)

Haha, var tvungen att kika i barskåpet, och du slog mig med ett år ;) (En single-cask 65'a) Men det är nästan värt att ebaya fram en framfälg åt dig, bara för att få testa!
 

CurlyB

Ja ja jag vet att den är liten....
Gick med
8 Sep 2005
Ort
Bromma
Hoj
1 1/2 yamaha trx 850
Moi!
Jag har en fälg liggandes!
Skivorna är slut!
Ett stinkande Metzeler tror jag sitter på?!?
Hjullagren ska vara OK!
PMa om det kan va nåt.

PS. Köpte en till TRX i förrgår och svart va den........ Så nu är det 1 1/2 igen
 

Lomma

Modded
Gick med
10 Sep 2009
Ort
Viken
Hoj
Ducati S4R 2008, Ducati Monster 900 Sie 2000
Hallå Lomma !

Är lite nyfiken på hur nöjd du är med dämparn och sådär, jag skall byta min till helgen tänke jag.

Har du några inställnings tipps kanske? :)

Jag är supernöjd med hur den har blivit nu. Jag väger runt 85-88 kg med all utrustning på (raceklar) en bra dag =) Viktigt att veta när du läser mina inställningar.

Förspänning på fjädringen (preload) har jag satt till näst högsta - det är först då jag får tillräckligt lite "static sag" och det kan ju vara rimligt eftersom TRX är en tyngre hoj än R6.

Rebound (returdämpning) är satt till 16 klick tillbaka (moturs) från fullt in.
Slow compression är också 16 klick moturs från fullt in.
High compression är 8 klick moturs från fullt in.

Med detta har jag en hoj som lirar med framgaffeln och en gammal tendens att vara understyrd försvann helt när jag tog i med förspänningen till fjädern. Så jag är nöjd med de inställningar som jag använder enligt ovan. Är du mycket lättare än mig får du nog andra värden och är du mycket tyngre kanske R6 dämparen har för klen fjäder... Good luck!

CurlyB - helt klart intressant! Finns bild på fälgen som du kan skicka? Jag skickar PM också.

HansJ - kan bjuda en hutt ändå :D
 

Traktorföraren

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2009
Ort
Gbg
Hoj
Tr (aktor) x850
Jag är supernöjd med hur den har blivit nu. Jag väger runt 85-88 kg med all utrustning på (raceklar) en bra dag =) Viktigt att veta när du läser mina inställningar.

Förspänning på fjädringen (preload) har jag satt till näst högsta - det är först då jag får tillräckligt lite "static sag" och det kan ju vara rimligt eftersom TRX är en tyngre hoj än R6.

Rebound (returdämpning) är satt till 16 klick tillbaka (moturs) från fullt in.
Slow compression är också 16 klick moturs från fullt in.
High compression är 8 klick moturs från fullt in.

Med detta har jag en hoj som lirar med framgaffeln och en gammal tendens att vara understyrd försvann helt när jag tog i med förspänningen till fjädern. Så jag är nöjd med de inställningar som jag använder enligt ovan. Är du mycket lättare än mig får du nog andra värden och är du mycket tyngre kanske R6 dämparen har för klen fjäder... Good luck!

CurlyB - helt klart intressant! Finns bild på fälgen som du kan skicka? Jag skickar PM också.

HansJ - kan bjuda en hutt ändå :D

Jaha tackar !

Kan nog vara för klen fjäder för mig då .... får väl prova helt enkelt.

Men det kommer bli bättre än det var innan ialla fall :)
 

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Akra

En industrifirma hemmavid blästrade akrat in/utvändigt och pulverlackade (klarar 750 grader), detta gjorde dom för 200:- Heeelt otroligt så jag köpte dom en tårta :D
20110512179.jpg

och undra om det inte var rätt sotigt för jag tyckte det vart mer tryck i grejjerna när jag vart ute precis
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
En industrifirma hemmavid blästrade akrat in/utvändigt och pulverlackade (klarar 750 grader), detta gjorde dom för 200:- Heeelt otroligt så jag köpte dom en tårta :D
...
och undra om det inte var rätt sotigt för jag tyckte det vart mer tryck i grejjerna när jag vart ute precis

Sweet! :tummenupp

Det mullrar säkert mer också, eller?
 

Traktorföraren

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2009
Ort
Gbg
Hoj
Tr (aktor) x850
Nu fick jag den här i brevlådan, made by Kayla såklart och riktigt snygg tycker jag! :tummenupp

Skall bli intressant det här, dom nedersta hålen är inte centrerade , tror ni det kan påverka på nåt sätt?

Lomma märker du av att det är mycket kortare fjädringsväg på r6 fjädern på nått sätt ?
 

Bifogat

  • IMG_1060.JPG
    IMG_1060.JPG
    141.9 KB · Visningar: 41
  • IMG_1059.JPG
    IMG_1059.JPG
    166.7 KB · Visningar: 50
Last edited:

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
En industrifirma hemmavid blästrade akrat in/utvändigt och pulverlackade (klarar 750 grader), detta gjorde dom för 200:- Heeelt otroligt så jag köpte dom en tårta :D

och undra om det inte var rätt sotigt för jag tyckte det vart mer tryck i grejjerna när jag vart ute precis

Riktigt schnyggt! :tummenupp
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Någon som läst senaste Bike, tänker på beg testet av SV1000. TRX:en nämndes som ett alternativ, i ganska positiva ordalag ;)
 

robban b

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2005
Ort
rönninge
Hoj
cbr600f honda z50j o kinamoto
Någon som läst senaste Bike, tänker på beg testet av SV1000. TRX:en nämndes som ett alternativ, i ganska positiva ordalag ;)

ne den ska jag köpa..men trxen e ju mindre smidigare än sv1000 e väl det som e fördelen kanske..+snyggare ha ha
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
ne den ska jag köpa..men trxen e ju mindre smidigare än sv1000 e väl det som e fördelen kanske..+snyggare ha ha

Inegn större anledning att köpa den bara för det. TRX:en fanns bara med i en sån där liten ruta, med 2 meningar i. Stod ngt i stil med Budget-twin från Japan, och att den är något av en raritet. De listade TL och VTR också, men jag tyckte det var kul att de tog upp TRX:en, den brukar glömmas bort, trots att konkurrenterna då var 900 SS, och TL:en och VTR:en som kom runt den tiden.
 

robban b

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2005
Ort
rönninge
Hoj
cbr600f honda z50j o kinamoto
Inegn större anledning att köpa den bara för det. TRX:en fanns bara med i en sån där liten ruta, med 2 meningar i. Stod ngt i stil med Budget-twin från Japan, och att den är något av en raritet. De listade TL och VTR också, men jag tyckte det var kul att de tog upp TRX:en, den brukar glömmas bort, trots att konkurrenterna då var 900 SS, och TL:en och VTR:en som kom runt den tiden.

ok ne jag tycker trxen e lätt schysstast av dom tl inge bra kvalite,o vtr e för stor o vanlig, ducati litar jag inte på riktigt iaf dom lite äldre...köpte på mc mässan en allt om mc tidning test på trxen den fick bra rec....ha det bra....

ok ne jag tycker trxen e lätt schysstast av dom tl inge bra kvalite,o vtr e för stor o vanlig, ducati litar jag inte på riktigt iaf dom lite äldre...köpte på mc mässan en allt om mc tidning test på trxen den fick bra rec....ha det bra....

den va från 96 den tidningen förressten...men kul ha test på den då..men man visste väl det mesta iofs..
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top