TRX-tråden

soilan

Ny medlem
Gick med
18 May 2009
Ort
Sollentuna
Hoj
SÅLD.Yamaha TRX850 96* Honda VTR 1000 Firestorm 2001
Det är möjligt att det går att lösa... Fast jag är i Uppsala förståss.
Tror inte jag har shims kvar men en ventilkoll går att göra på några timmar, om jag kommer ihåg hur man gjorde med den motorn ;)



Vad är shims.. var kan man köpa dom, hur många behöver man?`

oki jag vet inte vad shims är... kan typ nada!!!!
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Hade år 1999 en TRX850 -98 med Öhlinsdämpare bak & fjädrar i fram. Var otroligt lycklig tills jag lade den i ett dike & lämnade in den hos MC varuhuset. 3ggn hann det bli turer mellan hemmet & MC varuhuset som hade klantat till det med ihop lagningen tills jag inte vågade ha kvar hojen pga deras klantighet. Sen har jag mer eller mindre hållt mig till KTM & deras motarhojar. Har planer på att skaffa en helt ny KTM 690R nästa år men kan inte släpa drömmen om en TRX850 igen. Provkörde en TRX850 -98 förra veckan så drömmen kom tillbaka. Otroligt svårt att hitta bra exemplar här hemma så har tittat i Tyskland. Visst lite långt bort men ändå. Den ser väldigt fin ut.

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/s...Motorbike&negativeFeatures=EXPORT&tabNumber=2

&

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/s...&negativeFeatures=EXPORT&lang=de&pageNumber=2
 

MÅLAREN

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2008
Ort
Helsingborg
Hoj
FZ8N 11a
Hade år 1999 en TRX850 -98 med Öhlinsdämpare bak & fjädrar i fram. Var otroligt lycklig tills jag lade den i ett dike & lämnade in den hos MC varuhuset. 3ggn hann det bli turer mellan hemmet & MC varuhuset som hade klantat till det med ihop lagningen tills jag inte vågade ha kvar hojen pga deras klantighet. Sen har jag mer eller mindre hållt mig till KTM & deras motarhojar. Har planer på att skaffa en helt ny KTM 690R nästa år men kan inte släpa drömmen om en TRX850 igen. Provkörde en TRX850 -98 förra veckan så drömmen kom tillbaka. Otroligt svårt att hitta bra exemplar här hemma så har tittat i Tyskland. Visst lite långt bort men ändå. Den ser väldigt fin ut.

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/s...Motorbike&negativeFeatures=EXPORT&tabNumber=2

&

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/s...&negativeFeatures=EXPORT&lang=de&pageNumber=2

Tjenare. Finns en på Gerts cykel & motor i ängelholm. 98a. 1850 mil. 39 lappar. http://www.gertsmotor.se/
 

robban b

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2005
Ort
rönninge
Hoj
cbr600f honda z50j o kinamoto
13 mil på hyndan idag, små kurviga vägar....TRX bara MÅSTE vara bäst bang for buck. Såg en röd/svart på blocket för 23 lökar!!

ja vad roliga dom e på kurviga vägar..körde med en polare i lör som har en värsting r1 09 fick vänta på han flera ggr ha ha..man behöver inte ha nytt man har kul på trx ändå...
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Jaha ska kolla igen!

Jaha ska kolla igen!
 
Last edited:

Lomma

Modded
Gick med
10 Sep 2009
Ort
Viken
Hoj
Ducati S4R 2008, Ducati Monster 900 Sie 2000
Hallå. Jag har hittat en skada på min framfälg (troligen från förra året när jag sa hej på diket) och undrar om det finns någon med en till övers eller som vet vilka andra fälgar som passar rakt av?

Inte funktionshinder men ni vet hur det känns när man hittar något som inte stämmer - vill fixa!

Knix på söndag - ska bli kul!
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Hallå. Jag har hittat en skada på min framfälg (troligen från förra året när jag sa hej på diket) och undrar om det finns någon med en till övers eller som vet vilka andra fälgar som passar rakt av?

Inte funktionshinder men ni vet hur det känns när man hittar något som inte stämmer - vill fixa!

Knix på söndag - ska bli kul!

Jag kanske inte ens borde säga det, men jag har en framfälg. Dock inte till salu, vill kunna återställa originalskick nån gång framöver 8plus att det är "bra att ha"...) Tror Thundercaten har samma framfälg, i vart fall stämmer bultmänstret för bromsskivan, det vet jag med bestämdhet.
 

Lomma

Modded
Gick med
10 Sep 2009
Ort
Viken
Hoj
Ducati S4R 2008, Ducati Monster 900 Sie 2000
Hans, tack för tipset. Ska kolla upp det!

Början på ditt meddelande var som att tro att man har 13 rätt på tipset för att falla på målsnöret efter ett felaktigt domslut =)

Whisky kanske kan funka som muta?

Skämt å sido jag kollar upp Thundercaten. Hur är det med andra Yamahamodeller? Någon som har fler tips?
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Hans, tack för tipset. Ska kolla upp det!

Början på ditt meddelande var som att tro att man har 13 rätt på tipset för att falla på målsnöret efter ett felaktigt domslut =)

Whisky kanske kan funka som muta?

Skämt å sido jag kollar upp Thundercaten. Hur är det med andra Yamahamodeller? Någon som har fler tips?
Det var taskigt av mig, jag vet...

Men du frågade om ngn hade någon fälg till övers ;) Och i normala fall så funkar Whisky som muta, men det går åt en del, och inte vad som helst. Men inte i detta fall, tyvärr. Sitter på så gott som alla originaldelar (utom bakfälg och sving :va) med tanke på min avlägsna pensionering :)

När jag tänker på det, tror att de som monterar 5,5 tums bakfälg, tar den från YZF 750:n, medbringaren är exakt likadan. Torde tyda på att framfälgen är densamma. Skulle inte förvåna mig om även Thunderace:n har samma framfälg. TRX:en är ju en riktig HPD-modell, så det är nog mycket som passar från andra modeller...
 
Last edited:

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Ort
Hallsberg
Hoj
TRIUMPH SPEED TRIPLE -04 med clip-on så man får ligga
TRXen delar väll delar med FZ600 också, har jag för mig.

btw så blir det snart en svart TRX till salu.
 

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Ort
Hallsberg
Hoj
TRIUMPH SPEED TRIPLE -04 med clip-on så man får ligga
WTF?
:skrämd

Och en Hinkley trepip i stället?

Huligan! :mad

Jorå, så blev det. Tjackade en speedy i slutet på mars. Jättebra deal hos en handlare i grannsockna. Sådär så det inte gick att tveka.
Speedyn har fått varit med på en instruktörsdag på Åsen och funkade bra för lilla talanglösa mej.
TRXen har jag inte kört en meter i år så den får nog adopteras.:D
Jaja så är det. Nu ska jag dricka lite te, ta på mig oljerocken och sen skjuta lite fasaner.:D
 

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Jorå, så blev det. Tjackade en speedy i slutet på mars. Jättebra deal hos en handlare i grannsockna. Sådär så det inte gick att tveka.
Speedyn har fått varit med på en instruktörsdag på Åsen och funkade bra för lilla talanglösa mej.
TRXen har jag inte kört en meter i år så den får nog adopteras.:D
Jaja så är det. Nu ska jag dricka lite te, ta på mig oljerocken och sen skjuta lite fasaner.:D

Fasansfullt! :glömdet
 

TiaReX

Ålderstigen - men har kul i alla fall!
Gick med
28 Aug 2008
Ort
på landet i södra norrland
Hoj
Street Triple R -2013 +TRX850 -96 (Japan 95)
Jorå, så blev det. Tjackade en speedy i slutet på mars........................................:D

Har inte blivit av att skruva ihop TRX-motorn, hämtade i alla fall cylindrarna från honing i går, var sen och kollade på en "trepip", är ganska sugen, men ska nog försöka få ork att skruva ihop motorn - annars blir den nog liggande i delar för alltid. Som nybliven pensionär (på måndag) borde man ju få tid - men det vete f-n hur det blir med det.
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top