Glömde!
På FCR41
Med eller utan luftburk,vad finns det för erfarenheter????
Där är jag på!
FCR41 ligger och dammar!!
Har Acrapovic hel system som jag använder på kör-hojen!!!
Honing är överflödig, motorn ser ut som ny på insidan!!!
(Till och med en blekfet och inåtriktad individ som jag har med bästa läsglasögon från Q8 och bra ljus noterat att cylindrarna ser överaskande bra ut.....)
Planing får jag ta med till diskussion när jag åker upp lämnar grejorna innan han startar "seansen"...
Tok tack för svaren !!!
Alltid nyttigt att höra från de som redan gjort!
Glömde!
På FCR41
Med eller utan luftburk,vad finns det för erfarenheter????
Sorry att jag suger när det gäller att formulera mig!
Filter kommer jag att ha i någonform!!Men det va det där med luftburk...
Vet folk som på "gamla" maskiner verkligen kämpat med korsstag och volymen på luftburkarna och tycker att dom till slut nåt nirvana....
Men nästan alla jag tjuvkikat på som har modade TRXer har ingen luftburk!
Finns det en tanke eller???? Jag får nog prova lite och se.
Har långt kvar ,men det skadar inte att planera lite........
Du menar:
Mekanisk flatslide är alltså inte beroende av utfomningen av luftburken på samma sätt??
Jag ha ställt frågan i andra sammanhang och aldrig fått ett vettigt svar......
Var det inte någon här på forumet som turbomatade sin TRX??
Moi!
Har lämnat in topp och cylinder,han ska gå igenom grejorna så får vi se vad blir...........
Generatorn?
Behöver lite guidning.
Var ute och åkte med pojkarna häromdagen när jag vid en paus konstaterade att det inte gick att starta. Hmmm, putta igång (medelst en svettig medryttare - sorry Tobbe) och körde utan lyse samt slog ej av förrän jag var hemma. Dagen efter staratde den som vanligt vid flertal tillfällen.... Ok, jag kanske glömde något lyse på och nu är det okej.
Nopes - efter liknande strul ett par gånger till så mäter jag över batteriet med och utan motorn igång. Generatorn laddar ej. Batteriet kan laddas med vanlig batteriladdare och sedan funkar ju allt ett tag.
Vad är nästa sak att kolla? Eller är det bara att bita i det sura och köpa sig en ny generatorlindning?
Om så, är det någon som har en bättre beggad hemma ?
Vad har du för spänning över batteriet med motorn igång?Vad är nästa sak att kolla? Eller är det bara att bita i det sura och köpa sig en ny generatorlindning?
Hej igen.
Det verkar som att jag tyvärr har rätt ändå.
Batteriet får ingen laddning, generatorn ger fel ohm-värden enligt boken och om jag mäter växelström direkt från generatorn (Jåke vita kablar ) så ger den noll volt. Därmed "bör" det ha varit lindningen som gett upp och förhoppningsvis är regulatorn fortfarande okej.
Tack för supporten - forumet är som alltid fullt av goda råd och välvilja.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |