Anehall
www.gasolinemagazine.se
lunamod skrev:Startade pärlan idag, muller,muller och muller. Det blir en tur imorgon.
Apropå att bygga om, bygg inte så här tyskt bara.....
Hua!
Hoppas man inte kommer ens i närheten av denna styggelse
lunamod skrev:Startade pärlan idag, muller,muller och muller. Det blir en tur imorgon.
Apropå att bygga om, bygg inte så här tyskt bara.....
HansJ skrev:Fått någon ordning på vad som behöver fixas för att få på fälgen?:
Jupp, R1 pump med 14 mm cylinder i stället för 5/8 som vi har original. Bör kanske åter igen nämna att om man byter, byt också handtaget. De ser likadana ut, men diffar någon mm, vilket gör att kolven inte går tillbaka helt, som i sin tur leder till att trycket inte minskar, och frambromsen nyper till sist...TRX-joCCe skrev:Nope. Har inte kollat det än, men troligen är det bara nya hylsor och vända drevet som behövs. Den ska ju i väg på lack, så jag kommer köra med den gammla ett tag till.
Jo, tro mig. Jag har känt av vårstressen ordentligt, men har legat sjuk i nästan 2 veckor (bra tajming va?). Hoppas få ihop den till helgen och att framstänkan kommer på posten snart.
Gött att gaffeln din blev bra med de nya fjädrarna. Vad är det för bromspump du satt dit? R1?
Om man har fel kalsonger på sig kan de hävda att man inte hade godkänd utrustning då och neka ersättning?JBL16 skrev:* Förare och passagerare ska användas av oss godkänd skyddsutrustning
JBL16 skrev:Hallå. Hoppas att någon här kan hjälpa mig lite.
Har nyligen köpt min TRX.
Märkte igår natt att avgasrören var illröda från cylindrarna
ner till första kröken under motorn. Och jag hade bara haft igång
motorn i någon minut.
Ringde ner till Claessons motor och hörde med dom,
men dom sa att det är helt normalt att det blir så.
Men jag tycker inte att det är normalt.
Någon som har någon lösning på problemet
Mvh Mattias
Ps. Hoppas att ni har fått ut era
HansJ skrev:Grattis till ny hojen!
Det där med rödglödande krökar låter inte normalt, inget jag har upplevt i alla fall. Vänta och hör med några till här, men det låter lite märkligt. Under den här minuten, stod den bara på tomgång? Choke? Hur är den utrustad, slip-on, K&N, DynoJet etc? Första tanken som slår mig är att den går för snålt. Jag har iofs för mig att jag läst om fenomenet på något annat TRX forum, jag ska rota lite.
/Hasse
Om avgassystemet är bytt så du sitter å klämmer på ett titan-system med tunna rörväggar kan det mycket väl vara så att krökarna blir glödgade, men annars låter det minst sagt märkligt. Precis som Hasse har jag läst det nånstans förut så vi får väl se vad han hittar....JBL16 skrev:Märkte igår natt att avgasrören var illröda från cylindrarna
motorn i någon minut.
JBL16 skrev:Märkte igår natt att avgasrören var illröda från cylindrarna
motorn i någon minut.
HansJ skrev:Cool Gif!!!
Hojen är väl Honk's från trx850.myfreebb.com? Verkar väldigt seriös, jag tycker också den är snygg.
Vad hittar jag denna morgon, jo lite roliga prylar att lägga pengar på Ingen aning vad han vill ha för prylarna, men "gutfeel" är billigt.
-USD gaffel R1, med lätta spår på gaffelrören
-Topplock utan kammar
-BOS dämpare med lite repor och småbulor
http://www.racelinks.de/motorradsport/dcforum/DCForumID1/495.html
/Hasse
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION