Liten update: 16-drev på, ny hoj att köra. Fattar inte att jag väntade så länge! Nu är den mer som den borde. Kollat hänget lite Jåke, och ökade på förspänningen något. Svårt att sia om någon egentlig skillnad med årets tjälskadade vägar. Asså fy fan vad vissa sträckor ser ut runt GBG. Tog några klick fram då jag tycker den dyker väldigt vid inbromsning numera, efter blåpunktarna. Ingen större skillnad tyckte jag.
Nu till dagens fundering: Driftstemperatur. Jag får inte upp den
, och misstänker termostatfel. Mätaren har aldrig rört sig över 70 grader trots utomhustemp på ca 15 grader. Termostaten öppnar väl vid runt 85-90 grader eller? Det lär ju inte vara för bra att köra omkring med en för kall puffra. Vad brukar tempmätaren visa på era hojar när ni kör inspirerad landsvägskörning? Ha det fint där ute och var rädda om er!