Hej på er!
Jag har nyligen blivit ägare till en röd 96:a, importerad från tyskland -00, den har gått 3900 mil.
Idag har jag grejat med lite smått såsom byte av instrumentlampor, olja, filter och kylvätska. Jag tänkte även passa på att byta stift när jag ändå tömt den på vatten och flyttat undan kylaren. Hatten satt verkligen inte hårt men jag fick tji när jag upptäckte att jag inte hade en 18mm tändstiftshylsa
Såg nu i papperna att stift byttes för 700 mil sedan så det är kanske ingen panik? Jag struntade hursomhelst i det och monterade ihop allt igen.
Nu har jag en fråga till er experter.
Jag läste någonstans att ventilerna bör kollas tätare än 4200 mil, speciellt på 96
rna. Vad är era erfarenheter? De är kollade vid 2000 mil enl. dokumentationen.
Det blir inget körande denna säsongen så jag har gott om tid att pula och putsa på den fram till våren.