TRX-tråden

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Hur är det med avstånd och boende? Har intrycket att de flesta här med TRX:er finns i skåne, på V-kusten, mälardalsområdet. Karskoga eller Anderstorp ligger väl hyfsat inom räckhåll för de flesta av oss, om man ska fokusera på banåka?
/Hasse
 

Wellcraft

Ny medlem
Gick med
12 May 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Bandit 1250 -08, Bandit1200s -05 såld,WR 426 -01 såld, XT660X -05 såld, KLR 650 -01 Såld, VTR1000 -97, TRX 850 -97 såld, ZX9R -95 Såld, ZX400R Såld, FZ600 -88 såld, RD350 -84 såld, RM 400 -80 Skrotad, DT 50 -90 såld, KX 80 -82 såld
Håller med om att det vore skitkul att samordna en TRX-träff med banåka mm.

Hur många är vi med TRX i sthlm föresten, om vi ska åka nån längre sträcka kan det ju vara bra att samordna resan ner.
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
t-rex skrev:
Vem håller i det?

TRX-träffen är ju gjuten på din altan/gräsmatta/garderob. Här skall grillas och ljugas!

Scandinavian Competition Services AB borde det vara (det var de som höll i den som gick i helgen).

Nu i helgen var det kanon. Det var så få deltagare (40-60), så det blev en enda stor grupp. Inga pass, utan man kunde köra så mycket man ville :tummenupp

Mailade dem nyss om boknings info (står inget på deras hemsida än www.scacomp.se ).
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Wellcraft skrev:
Håller med om att det vore skitkul att samordna en TRX-träff med banåka mm.

Hur många är vi med TRX i sthlm föresten, om vi ska åka nån längre sträcka kan det ju vara bra att samordna resan ner.
Finns några stycken registrerade med Sthlm som hemort, men aktiva (som syns här inne är det nog bara TobbeP och jag). Sen finns det några till i krokarna, TomK, MrHyde, någon från Nynäs osv. Men visst, klart vi samkör, om vi kan enas om plats och tid för sammankomst :tummenupp
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
TRX-joCCe skrev:
Scandinavian Competition Services AB borde det vara (det var de som höll i den som gick i helgen).

Nu i helgen var det kanon. Det var så få deltagare (40-60), så det blev en enda stor grupp. Inga pass, utan man kunde köra så mycket man ville :tummenupp

Mailade dem nyss om boknings info (står inget på deras hemsida än www.scacomp.se ).
Lysande initiativ! Måste vi fylla upp platser så har säkert Jåke lite TDM kontakter, och de är väl tillräckligt besläktade (så länge de har 270 veven :hihi) för att få vara med...
 

Wellcraft

Ny medlem
Gick med
12 May 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Bandit 1250 -08, Bandit1200s -05 såld,WR 426 -01 såld, XT660X -05 såld, KLR 650 -01 Såld, VTR1000 -97, TRX 850 -97 såld, ZX9R -95 Såld, ZX400R Såld, FZ600 -88 såld, RD350 -84 såld, RM 400 -80 Skrotad, DT 50 -90 såld, KX 80 -82 såld
Sänker vi nivån till att tillåta TDM oxå så bör vi kunna få ihop betydligt fler, men bra förslag! :banana
 

Laila

ser snabb ut
Gick med
19 Feb 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Gixxer - Rakel
Froven skrev:
Det är ju ändå bara hälften jämfört med den faciliteten din sambo föreslog :fyllisar

//Peter


Han kör TDM....han är inte som vi andra :pannkyss

(Vi brukar ha dagstripper på 50-60 mil så 45 är luuugnt)
 

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Ort
King-älv
Hoj
R6 02
Ben Pool skrev:
:3freak Efter 10 mil så har mitt taniga arsle domnat bort, skulle behöva mer "stoppning" :rolleyes:

Slå en signal till Linda Rosing, hon verkar ha koll på ställen som mer än gärna förser din kropp med stoppning på lämpliga ställen.

Kom ihåg, "Smärta är vekhet som lämnar kroppen" :fakta

//Peter
 

Wellcraft

Ny medlem
Gick med
12 May 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Bandit 1250 -08, Bandit1200s -05 såld,WR 426 -01 såld, XT660X -05 såld, KLR 650 -01 Såld, VTR1000 -97, TRX 850 -97 såld, ZX9R -95 Såld, ZX400R Såld, FZ600 -88 såld, RD350 -84 såld, RM 400 -80 Skrotad, DT 50 -90 såld, KX 80 -82 såld
Samma problem för mig, har som mest kört 20 mil på en kväll och då blev röven ganska mör... :rofl


Ben Pool skrev:
:3freak Efter 10 mil så har mitt taniga arsle domnat bort, skulle behöva mer "stoppning" :rolleyes:
 

one4fun

Snart börjar bankalaset :-)
Gick med
31 Oct 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Honda CB 600F Hornet 2008a
Banträff....

Låter helt ok, jag är nog på...om inte jobbet säger annat.... :kocko

Känns som problemet med stoppning inte är aktuellt riktigt.....kör man i ett sådant här sällskap är det väl ca 700% risk att man lägger hojen när alla hetsat klart.....Släp är nog en vettig lösning så att man kommer hem....
 

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Ort
King-älv
Hoj
R6 02
one4fun skrev:
Låter helt ok, jag är nog på...om inte jobbet säger annat.... :kocko

Känns som problemet med stoppning inte är aktuellt riktigt.....kör man i ett sådant här sällskap är det väl ca 700% risk att man lägger hojen när alla hetsat klart.....Släp är nog en vettig lösning så att man kommer hem....

Sant. Arslet är nog den kroppsdel som man har minst ont i efter lite aktiv körning.

Fast målsättningen måste väl vara att behålla beståndet av TRXer i drift, inte att reducera det ?

Men släp är alltid en bra lösning..

//Peter
 

Wellcraft

Ny medlem
Gick med
12 May 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Bandit 1250 -08, Bandit1200s -05 såld,WR 426 -01 såld, XT660X -05 såld, KLR 650 -01 Såld, VTR1000 -97, TRX 850 -97 såld, ZX9R -95 Såld, ZX400R Såld, FZ600 -88 såld, RD350 -84 såld, RM 400 -80 Skrotad, DT 50 -90 såld, KX 80 -82 såld
Ett släp som följe från sthlm är nog en förutsättning för att jag ska våga ge mig iväg... vad fan gör man annars om skiten brakar ihop :va ?

one4fun skrev:
Låter helt ok, jag är nog på...om inte jobbet säger annat.... :kocko

Känns som problemet med stoppning inte är aktuellt riktigt.....kör man i ett sådant här sällskap är det väl ca 700% risk att man lägger hojen när alla hetsat klart.....Släp är nog en vettig lösning så att man kommer hem....
 

Ben Pool

Kärring
Gick med
8 Apr 2003
Ort
Har flyttat
Hoj
Min TRX gick sönder
Äh, du ska ändå lacka om så det gör väl inget om du lägger den liiiite ;)

På tal om det, min blev påbackad i söndagskväll :(
Stod parkerad utanför Hauffes och avnjöt en milkshake i sommarvärmen, när en tjej backade på hojen :mad:

Ursäkta, blev lite OT där

Edit: Var inte snabb nog, skulle hamnat direkt under Pers inlägg
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Äsch, it's all in Your mind... Vi ska ju ha kul, inte utse Sveriges snabbaste TRX förare. Kör efter mig så är nog risken minimal att det kommer att gå för fort :hihi
En rulle silvertejp och ett multi-tool som back-up så är det lugnt...

Har f.ö. diskuterat dyna tidigare, jag har en tunnare dyna än original, och sitter utan större besvär även på långa sträckor (men röven gör sig alltid påmind oavsett hoj tycker jag). Kan kanske t.o.m. vara så att den hårdare sadeln är bättre för långfärd? Har inte testat origialsadeln ännu, får göra ett experiment bara vädret blir lite bättre...

Helt annan sak, jag är lite nallad att köpa en beggad bakdämpare, en original men med fjäder avpassad för min vikt OCH med påstådda Öhlins komponenter invändigt. Modifieringen ska vara gjord av Maxton i UK. Någon som hört något om en sådan mod???

(Och jag som intalat mig själv att lägga pengar på förare och förarutrustning istället för mer godis åt hojen :gnissla)
 

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Ort
King-älv
Hoj
R6 02
HansJ skrev:
Helt annan sak, jag är lite nallad att köpa en beggad bakdämpare, en original men med fjäder avpassad för min vikt OCH med påstådda Öhlins komponenter invändigt. Modifieringen ska vara gjord av Maxton i UK. Någon som hört något om en sådan mod???

Kanske ute o cyklar helt här, men du har väl YZF750-svingen på din?
Den har väl inte samma stötdämpare som TRXen ?
Har en artikel liggandes (digitalt) från PB, där de slaktar en 750 och slänger på alla godbitarna på en TRX. PM om ni vill ha den..

Såhär gör vi HansJ: Du köper den bakdämparen, och när den inte passar byter vi sving och bakhjul du och jag. På så sätt kan du använda din nya fina dämpare !!
Och nej, du behöver inte betala mig något för den goda idén.

//Peter
 

Ben Pool

Kärring
Gick med
8 Apr 2003
Ort
Har flyttat
Hoj
Min TRX gick sönder
HansJ skrev:
(Och jag som intalat mig själv att lägga pengar på förare och förarutrustning istället för mer godis åt hojen :gnissla)

Men godis åt hojen kan ju tolkas som förarutrustning, som du precis sa: it's all in your mind ;)
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top