t-rex skrev:BTW, vill ni ha roligare stötdämpare? Ta kontakt med WEMI och byt!
Pumbalaa skrev:Kan bara hålla med!
har 641´an å det blev en helt annan hoj![]()
![]()
oXydex skrev:Tackar och bockar. Jo det va inga svårigheter i att göra det alls och om jag har läst rätt på lite olika ställen så passar R1'ans kåpglas 98-99 som handen i handsken på baklyset så då får du ett 2-delat om du tycker det är trevligare och vill ha lie annorlunda
Lycka till
/oXydex
lunamod skrev:Passar gammelrettans bakljusglas direkt på TRX:ens hållare?
Jerry_ skrev:Hell o..
Kul med bilder, jag är oxå nyfiken på vad T-rex har för kommentarer till helgens bravader? Hur funkade dämpare etc?TRX-joCCe skrev:Ännu en i karusellen
Ja, gärna lite fler bilder och beskrivningar, ser busig ut!Jerry_ skrev:Hell o..
R1:a glaset på TRX:ens lykta är jag osäker på. Nu har jag ingen TRX och är därför osäker men på min TZR passade inte R1:ans glas på TZR:ens lykta då klick-fästena var olika. Tror TZR och TRX med flera har samma baklyse. Men hela lyktan från äldre R1 bör gå att klämma dit om fästena nu är dom samma vilket jag tror att dom är.lunamod skrev:Passar gammelrettans bakljusglas direkt på TRX:ens hållare?
Allt är det kul med bana! Impregnerande att skrapa så mycket och fortfarande vara kvar på på banan, själv lyckades jag bara med stövlarna och litelite fotpinne, och förmodligen mest för att mina 44t-rex skrev:Nu går ögonen i kors snart, men för att sammanfatta;
Rakan på anderstorp är lååång. Längre blir den med lite effektsvag cykel.
MEN; Jävlar i helvete vad kul det var att köra bana. Stövlar, fotpinnar och puckar är skrapade och däcken är färdiga för skroten. Stötdämparen funkade kalas, det kändes otroligt stabilt att ta sig in i kurvorna, och jag vill inbilla mig att det inte gick helt långsamt.
Det första som hände när vi anlände till a-torp i morse var att det bara var 6 som vågade köra i den gröna gruppen=vi blev tvångsflyttade till gul grupp. Eftersom det var första gången på bana kändes det sådär.... Efter ett par varv kändes det dock rätt hyffsat och jag lämnade vår lilla gruppledare (som körde skiten ur de flesta med sin kawwa KLX........) och försökte gasa lite. Första passet gick väl mest ut på att hitta runt banan och inte hamna på den där gröna spenaten som växte alldeles bredvid asfalten.
Efter att ha insett att det faktiskt gick att svänga rätt bra utan att flyga av kom vi fram till 3e passet, och då började det röra på sig. Rätt som det var (med en jävla massa vilja och långa ben....) satt till och med en puck i backen! När jag väl klurat ut hur man skulle sitta gick det finfint att mäta nedlägg med knäna. Fan vet om det gick fortare, men kul var det!
Det blev till och med ett par omkörningar, med en liten personlig höjdpunkt när jag körde om en blade och en 996 på utsidan i karusellen. Det var kul!
All in all, wilberg gör jobbet, 110-däck fram funkar alldeles utmärkt och ni som har IF, bränn era försäkringspapper!!
Sjyssta bilder Jocke!
![]() |
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli
Pirelli har presenterat SCO... |
![]() |
Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson
Foto: Joachim Cruus Inf... |
Dags för äventyrlig motorcykelmässa
Kommande helg, den 8-9 mars... |
|
![]() |
Pirelli lanserar Diablo Powercrusier
All Rights Reserved Pire... |
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |