TRX-tråden

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Briareus skrev:
Antar att det är Ben Pools gamling jag spanat in på blocket? Numera sänkt till 25000 kr. Jag var ju faktiskt ganska sugen på den! mailat säljaren men inte fått svar...
Priset är ju rätt? men det är alltså inget vettigt köp, eller är det det?
Jag tycker den ser helrätt ut, möjligen med undantag för avgaseriet.
Berätta varför jag ska glömma detta objekt!!!
Det är inget problem med den, bara man är medveten om vad det är. Om du kollat in Ben Pool's tidigare inlägg om hojen i den här tråden så kan du nog avgöra själv om den är värd pengarna. Nuvarande ägaren har skrytit upp den "lite" i tidigare annonser bara...

(Vore kul med en till TRX i krokarna) :tummenupp
 

Lynn

www.hojridemc.com
Gick med
20 Jun 2005
Ort
Kungälv
Hoj
Aprilia tuono 1000r -06, Aprilia 550sxv -08, krockad KTM 625 SXC -04, Ducati 996S -01, KTM 450 SXF -07
Jåke skrev:
... har jag äntligen fått tummen ur. Kommer ni ihåg mitt tjat om Akrapovic? Tja, nu passar mitt 8000-kronors Akra inte på en TDM längre. Däremot sitter det rätt bra på en TRX :yoparty :yoparty

normal_PA230004.JPG


Ljudet blir fulländat då man byter från "symaskinsdämparna" (även sk orginal).

Kör själv med scorpio dämpare... Bräcker pojkvännens ljud... :yoparty
 

Ben Pool

Kärring
Gick med
8 Apr 2003
Ort
Har flyttat
Hoj
Min TRX gick sönder
Briareus skrev:
Antar att det är Ben Pools gamling jag spanat in på blocket? Numera sänkt till 25000 kr. Jag var ju faktiskt ganska sugen på den! mailat säljaren men inte fått svar...
Priset är ju rätt? men det är alltså inget vettigt köp, eller är det det?
Jag tycker den ser helrätt ut, möjligen med undantag för avgaseriet.
Berätta varför jag ska glömma detta objekt!!!


PM:a så får du mitt mobilnummer om det är något du undrar över
Till det priset är den helrätt :)

Jåke skrev:

Det är ju en definitionsfråga :lol
 

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Ett antal med och utan motor
TRX-Lynn skrev:
Ljudet blir fulländat då man byter från "symaskinsdämparna" (även sk orginal).

Kör själv med scorpio dämpare... Bräcker pojkvännens ljud... :yoparty
Jo visst hörs det. Jag har själv Scorpion "dämpare".
Orginal - Bazookan är en styggelse och vore det inte för det där besöket på bilprovningen då och då så skulle de vara lämnade till metallåtervinning för länge sedan.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jåke skrev:
... har jag äntligen fått tummen ur. Kommer ni ihåg mitt tjat om Akrapovic? Tja, nu passar mitt 8000-kronors Akra inte på en TDM längre. Däremot sitter det rätt bra på en TRX :yoparty :yoparty
Hur funkar motorn med 2-1 då?
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Goodstuff skrev:
Hur funkar motorn med 2-1 då?
Jotack, gasresponsen är bättre än med de tunna originalrören... Motorn tar sig bättre genom hela registret tycker jag, möjligen tappat lite runt tomgång (under 2000 rpm) men det är rätt ointressant. Trodde den skulle tappat lite flås på topp när den varvar ur, men det är snarare tvärs om. Effekten verkar räcka lite längre och inte dö ut så tvärt.
Nu är det iofs lite svårt att uttala sig då motorn är tämligen oservad och ingenting injusterat, men när systemet satt på min TDM gick den jämnt med Laila på TRX:n upp till 8500 rpm där luftmotståndet och bristen på mer effekt stoppade framfarten :rolleyes:

Det sitter ju dessutom utjämningsrör mellan piporna en bit innan kollektorn vilket är mer än man kan säga om originalsystemet. Akra lovar 5-10 hkr extra på topp och minst 3 hkr över hela registret men det kan jag inte bekräfta förrän till våren. :fyllisar
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Jåke skrev:
... Akra lovar 5-10 hkr extra på topp och minst 3 hkr över hela registret men det kan jag inte bekräfta förrän till våren. :fyllisar

Det blir nog bättre väder i helgen - bara ut och testa fort-rakt-fram-egenskaperna :7peta Trevligt att det rör på sig i alla fall, men en grundlig service och sedan bänk-justering torde ge lite bättre mos, än bara bakdels-dynon som användes vid ombestyckningen för det öppnare Sebring/luftburks-systemet :)

Jag saknar mullret från hojen, men måste väl erkänna att den nya hojen har liiite bättre chassi och motor...
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
TRX-joCCe skrev:
Hur har det gått med din hojj Hasse?
Jotack, får väl erkänna att jag har lite dåligt samvete... Körde som sagt en repa i lördags med den, men har sen inte gjort ett jota. Ska ställa undan i helgen eller i veckan som kommer, och får då gå igenom lite mer. Intrycket hittills är att jag haft en j-kla tur. Inget verkar ha tagit skada, möjligtvis lite av bakstänkan, men det gör ju ingen ledsen. Konstigt nog var bakdäcket tomt, men jag fyllde på i lördags, och det verkar hålla tätt. Ventilhatten satt på också, så det fattar jag inte riktigt. Det har ju inte blivit någon extrem värme heller :va

Hur går det själv då? Det har varit tyst från smålandsskogarna. Nästan oroväckande tyst?!
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
HansJ skrev:
Jotack, får väl erkänna att jag har lite dåligt samvete... Körde som sagt en repa i lördags med den, men har sen inte gjort ett jota. Ska ställa undan i helgen eller i veckan som kommer, och får då gå igenom lite mer. Intrycket hittills är att jag haft en j-kla tur. Inget verkar ha tagit skada, möjligtvis lite av bakstänkan, men det gör ju ingen ledsen. Konstigt nog var bakdäcket tomt, men jag fyllde på i lördags, och det verkar hålla tätt. Ventilhatten satt på också, så det fattar jag inte riktigt. Det har ju inte blivit någon extrem värme heller :va

Hur går det själv då? Det har varit tyst från smålandsskogarna. Nästan oroväckande tyst?!
Gott att höra ändå.
Mina högflygande planer på turbo skiter sig nog denna vinter om inte ngt plötsligt händer... :)
Sitter i ett litet ekonomiskt klister... Men det smids planer :)
 

Lynn

www.hojridemc.com
Gick med
20 Jun 2005
Ort
Kungälv
Hoj
Aprilia tuono 1000r -06, Aprilia 550sxv -08, krockad KTM 625 SXC -04, Ducati 996S -01, KTM 450 SXF -07
Lord Melchet skrev:
Jo visst hörs det. Jag har själv Scorpion "dämpare".
Orginal - Bazookan är en styggelse och vore det inte för det där besöket på bilprovningen då och då så skulle de vara lämnade till metallåtervinning för länge sedan.

Instämmer helt.... men det är tur att det bara blir ett besök till bilprovningen per år och att det är lätt att byta tillbaka till de coola dämparna... :hihi

Har du något förslag på vart man kan vända sig om man vill byta ut bakdelen... funderar på att bygga om den så skjutsmöjligheter försvinner. Tycker att lampan inte heller är jätte snygg.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
MIn TRX gick utan problem igenom Bilbesiktningen med Lazer kolfiber slipons. Efter testkörningen stegade besiktningsmannen resolut in för att hämta utrustning för ljudmätning. Han såg ganska snopen ut när det var ungefär 3 dB under gränsen. Antagligen var det eftersom jag modifierat luftburken med kraftigare insugljud som följd som han ville mäta.
 

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Ett antal med och utan motor
TRX-Lynn skrev:
Instämmer helt.... men det är tur att det bara blir ett besök till bilprovningen per år och att det är lätt att byta tillbaka till de coola dämparna... :hihi

Har du något förslag på vart man kan vända sig om man vill byta ut bakdelen... funderar på att bygga om den så skjutsmöjligheter försvinner. Tycker att lampan inte heller är jätte snygg.
Om man bara vill flytta in baklampan och få en snyggare profil så är det beskrivet tidigare i tråden med bilder hur det går till, använd sökfunktionen eller kolla igenom tråden så hittar du det nog.
Sen vet jag inte om det finns färdiga bak-cuts från eftermarknads-tillverkare.
Jag tror inte det finns men kolla med killen på S-Racing i Vänersborg som har koll på vad som finns och inte finns.
Ett alternativ skulle kunna vara ett få tag i en bak cuts från någon tävlingshoj, alternativt gjuta en själv. Allt går ju att göra, det är ju bara en fråga om vad det sår kosta och hur mycket tid det får ta.
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
TRX-Lynn skrev:
Instämmer helt.... men det är tur att det bara blir ett besök till bilprovningen per år och att det är lätt att byta tillbaka till de coola dämparna... :hihi
Systemet på min bild gick utan problem genom besiktningen när det satt på TDM:en. Enda kommentaren var "de låter rätt gott de här".

Mätte upp det hos en kompis inför en Kinnekullekörning i våras med db-mätare och den visade ca 93 dbA vid mätvarv 3770 rpm. Har själv lite svårt för burkar som bara låter jättemycket utan att tillföra just nånting annat...

:tummenupp
 

one4fun

Snart börjar bankalaset :-)
Gick med
31 Oct 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Honda CB 600F Hornet 2008a
Ny era inledd

Tjena boys

Så har man inlett första steget mot en enduro karriär som glad amatör. Var och hämta en XR 600-92 i Vänersborg i onsdags. 72 mil med släp, förbaskat roligt.....lite fix att göra, byta styrlager, bakhjulslager och bromsbelägg fram och bak....motor går tystare än min TRX så det bådar gott. Framskärm e på G

Ha D
 

Bifogat

  • 22moddad.bmp
    117 KB · Visningar: 48

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
one4fun skrev:
Så har man inlett första steget mot en enduro karriär som glad amatör.
Då kan du se fram emot många glada vurpor och ett å annat brutet ben i vinter. Grattis :hihi

Å andra sidan är det så oförskämt kul... :banana
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Lord Melchet skrev:
Om man bara vill flytta in baklampan och få en snyggare profil så är det beskrivet tidigare i tråden med bilder hur det går till, använd sökfunktionen eller kolla igenom tråden så hittar du det nog.
Sen vet jag inte om det finns färdiga bak-cuts från eftermarknads-tillverkare.
Jag tror inte det finns men kolla med killen på S-Racing i Vänersborg som har koll på vad som finns och inte finns.
Ett alternativ skulle kunna vara ett få tag i en bak cuts från någon tävlingshoj, alternativt gjuta en själv. Allt går ju att göra, det är ju bara en fråga om vad det sår kosta och hur mycket tid det får ta.
Ska ni köpa kåpdelar, underkåpa och bak-cuts utan passegerarplats så är Pferrer lätt de med bäst kvalité.
Jag köpte toppkåpa och underkåpa därifrån och de var klockrena i både kvalité och passform. End anackdelen är att de enbart pratar tyska men det finsn det ju folk här som kan hjälpa till med.

http://www.pferrer.com/www/seiten/produkte/yamaha.htm#TRX850
 

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Ett antal med och utan motor
Goodstuff skrev:
Ska ni köpa kåpdelar, underkåpa och bak-cuts utan passegerarplats så är Pferrer lätt de med bäst kvalité.
Jag köpte toppkåpa och underkåpa därifrån och de var klockrena i både kvalité och passform. End anackdelen är att de enbart pratar tyska men det finsn det ju folk här som kan hjälpa till med.

http://www.pferrer.com/www/seiten/produkte/yamaha.htm#TRX850
Kolla på denna då, snygg va!
Här har man, om jag fattar rätt, använt Pferrers solocuts för R7 moddad for att passa på på en TRX.
Snygg hoj, tycker jag.
 

Bifogat

  • trx_r7.jpg
    trx_r7.jpg
    22.6 KB · Visningar: 91

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Ort
King-älv
Hoj
R6 02
Då har jag och T-rex anmält oss till körningen på Gotland Ring till våren.
Jisses vad fort platserna gick åt... :va

//Peter
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top