TRX-tråden

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
:confused: Halloj !

Som nybliven trx.are är jag i desperat behov av ett par slipon !

Frågan är bara vad ska man kränga på ? Och vad låter BRA !

Tacksam för hjälp !

Dom TRX:er jag tycker låtit bäst har haft Termignoni´s moterade....lite halvsvåra att få tag på samt ibland dom dyrare.

Har du gott om flis har termi ett helsystem i titan som är smaskens!!

Om du inte har några tankar om det estetiska sp kan du ju kolla på akrapovic´s 2-1 helsystem!! Billigare att byta en burk....

Själv tycker jag dock att tjusningen i TRX:ens ljud försvinner med 2-1...

Skall du ha något fort o billigt är det bara att hugga på micron ovan, nog det märke som ligger där i topp dB mässigt! :tummenupp

Grattis till rolig båge!
 

tomasni

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2004
Ort
Vällingby
Hoj
TDM 900A '08
Tjena alla TRX/TDM-experter!

Var ute o startade TDM:en idag på em.
Gick bra, nytt batteri!

Två frågor:
* Vilken av Biltemas 15W-40 mc-oljor duger?
Multigrade eller Synt ?

* Jag brukar betälla oljefilter/O-ringar/brickor av KEDO men har inte
gjort det i år. Något bra ställe att köpa dessa i stället för MC-Varuhuset
/YamahaCenter osv. ?
/Tomas
 

Sanoj_lidatorp

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2006
Ort
Ösmo
Hoj
Yamaha TRX 850
Jag köpte i veckan en TRX850 -96, men har inte hunnit att hämta hem den än.
Jag kunde dock inte hålla mig så jag beställde ett nytt Leo Vince från BIKE i Trollhättan. Dom hade utförsäljning och halva priset.
Hur står sig Leo Vince bland de övriga systemen?
Sen har jag beställt diverse kolfiberdelar oxå från England :tungan
Någon som har en kolfiberframskärm liggandes?

// Jonas

.
 
Last edited:

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Var ute o startade TDM:en idag på em.
Gick bra, nytt batteri!

Två frågor:
* Vilken av Biltemas 15W-40 mc-oljor duger?
Multigrade eller Synt ?

* Jag brukar betälla oljefilter/O-ringar/brickor av KEDO men har inte
gjort det i år. Något bra ställe att köpa dessa i stället för MC-Varuhuset
/YamahaCenter osv. ?
/Tomas

Om nu inte mitt topphaveri beror på oljan, men det tror jag inte :gnissla , så har jag kört på Biltemas racingolja, förutom vid inkörningen av de nya ringarna, då jag körde ca 100 mil på deras vanliga olja. Funkar klockrent för mig, inga kopplings eller växellådsbekymmer öht.
Kör på racingoljan för MC (dvs synteten)! Kolla i Mekhörnan här på SH om Biltemas oljor, det är inte 100 % bevisat, men troligt att det är samma raffinaderi och t.o.m. samma olja som säljs under annat märke och för betydligt mer pengar...

Jag köper filter och ringar från MC-varuhuset, känner inte till något annat förutom Polo eller Lois, men just filter tycker jag kan vara värt att köra original.
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Tjuvj-vlar

Nån har under natten varit inne i min bil, och snott prylar. Alla mina verktg, vevaxel osv. Om någon TDM:are/TRX:are hör talas om en vev till salu, så vet ni vems det är... Nu dog projektet känns det som, var 17 får man tag i en vev. (Och vem f-n är så korkad att han snor en vevaxel till en såpass ovanlig modell???)
:mad:
 

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Ort
King-älv
Hoj
R6 02
Nån har under natten varit inne i min bil, och snott prylar. Alla mina verktg, vevaxel osv. Om någon TDM:are/TRX:are hör talas om en vev till salu, så vet ni vems det är... Nu dog projektet känns det som, var 17 får man tag i en vev. (Och vem f-n är så korkad att han snor en vevaxel till en såpass ovanlig modell???)
:mad:


Fy f*n. Lider med dig. Det var din enda vev antar jag? Så du står med en motor utan vev ?
Släng ut en annons på Blo**et eller Trad**a om att du kan tänka dig att köpa tillbaka DIN vev ? Kan ju bli svårt att få fullvärde av föräkringsbolaget för den...
//P
 

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Nån har under natten varit inne i min bil, och snott prylar. Alla mina verktg, vevaxel osv. Om någon TDM:are/TRX:are hör talas om en vev till salu, så vet ni vems det är... Nu dog projektet känns det som, var 17 får man tag i en vev. (Och vem f-n är så korkad att han snor en vevaxel till en såpass ovanlig modell???)
:mad:

Helt j**la otroligt ja, tjuven kan ju inte ens ha en aning om vad den är till....
....håller ögonen öppna, både på "billiga" i svedala och på ebay.....
SKIT!
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Tackar för medlidandet, tyvärr hjälper det inte så mycket just nu. Det mesta känns rätt segt nu. Verktygen, OK, det kanske man får ut på försäkringen (om jag kommer ihåg allt jag samlat på mig under plus 20 års mekande, kvitton, hahaha...) Veven är nog värst, dels har jag ju köpt nya lager som passade just den veven, och hur vanligt är det att det finns skapliga beggade... FB vill nog inte köpa en ny till mig, inkl nya lager. Jag frågade vad en ny topp kostar från Mr Yamaha, nästan lika mycket som jag köpte hojen för...
 

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Ort
King-älv
Hoj
R6 02
Bråka med FB så kanske de hjälper dig mer än vad de tänkt från början.
Har du en komplett motor utan vev nu ? Eller försvann det mer saker ?

Skall du ge dig in i 900cc träsket nu ???

//Peter
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Bråka med FB så kanske de hjälper dig mer än vad de tänkt från början.
Har du en komplett motor utan vev nu ? Eller försvann det mer saker ?

Skall du ge dig in i 900cc träsket nu ???

//Peter


Ska försöka hitta ut ur mitt personliga träsk först...

Jo, motorn är komplett förutom veven, har t.o.m. nya lager anpassade för just den veven liggande. De var justa nog att lämna svänghjulet och startdrevet kvar i alla fall. Har för mig att det finns nåt maxbelopp på ersätning för saker liggandes i bil? Förhoppningsvis kan drulleförsäkringen täcka en del av det som inte ingår, men hur 17 bevisa vad jag hade i bilen...
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
FB vill nog inte köpa en ny till mig, inkl nya lager. Jag frågade vad en ny topp kostar från Mr Yamaha, nästan lika mycket som jag köpte hojen för...
Jag skulle kunna tänka mig att FB löser in hojen åt dig, alternativet är att du får en beggad motor från skroten. Det borde varken vara så dyrt eller svårt. En TDM-klump från 96-framåt duger ju precis lika bra i ditt fall och bör finnas för en bit under 10 tusen.

Tror inte heller att verktygen är så omöjligt att få ut ersättning för, men det skiljer säkert beroende på bolag och handläggare.

Ändå... :huvet
 
Last edited:

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Förhandsinfo är, BR försäkrngen täcker det inte, Allriskförsäkring had täckt det om jag varit på resande fot, fordonsförsäringen kan möjligen täcka någon tusenlapp... Inlösen, då måste väl MC-försäkringen gälla, men det verkar lite knepigt, eller har du nåt tips?

En ny vev kostar 7500:-
Vad verktygen är värda törs jag inte tänka på...
 
Last edited:

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Ort
Hallsberg
Hoj
TRIUMPH SPEED TRIPLE -04 med clip-on så man får ligga
Jag köpte i veckan en TRX850 -96, men har inte hunnit att hämta hem den än.
Jag kunde dock inte hålla mig så jag beställde ett nytt Leo Vince från BIKE i Trollhättan. Dom hade utförsäljning och halva priset.
Hur står sig Leo Vince bland de övriga systemen?
Sen har jag beställt diverse kolfiberdelar oxå från England :tungan
Någon som har en kolfiberframskärm liggandes?

// Jonas

.

Jag har ett ett 2-1 Leo vince på min TDM och jag måste nog säga att matrial och sammansättning är vettigt. Avsevärd viktbantning på en TDM. Vad det gäller pulver så kan det inte bli sämre än den "härliga" orginalkonstruktionen. Rappt ljud.
 

nlx567

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2005
Ort
Sverige
Hoj
850cc
KN + Bestyckning

Hejsan

Nu så är det dags att montera ihop hojen igen, det blev till att borra .50
nya kolvo oljeringar samt kolvar samt nya ventiltätningar, och allmän översyn av fuggar och ventilspel så borde allt vara klart, Nu undrar jag följande:
Om jag väljer att montera ett KN-filter på min 97:a 4400mil, bör jag bestycka om den då? och i så fall till vad?

NLX 567
 

HL

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2006
Ort
Vallentuna
Hoj
Yamaha TRX 850
Jag köpte i veckan en TRX850 -96, men har inte hunnit att hämta hem den än.
Jag kunde dock inte hålla mig så jag beställde ett nytt Leo Vince från BIKE i Trollhättan. Dom hade utförsäljning och halva priset.
Hur står sig Leo Vince bland de övriga systemen?
Sen har jag beställt diverse kolfiberdelar oxå från England
Någon som har en kolfiberframskärm liggandes?

// Jonas

Jag köpte ett LeoVince kit runt jul (också BIKE-rea) och har bara hunnit montera och provstarta. Låter naturligtvis mkt bättre och mer än original. Tyvärr har jag inte några andra system att jämföra med. Men en sak irriterade mig, de sitter inte särskilt stadigt. Det verkar som det räcker att snudda vid någon av burkarna för att dom ska peka åt lite olika håll. :confused: Kanske går de att dra åt hårdare?

Var ifrån köpte du kolfiber? Och vad blev det?

Är det någon som vet om man måste bestycka om fuggarna efter detta? Om jag minns rätt så ska väl inte det behövas?

/HL
 

Sanoj_lidatorp

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2006
Ort
Ösmo
Hoj
Yamaha TRX 850
Var ifrån köpte du kolfiber? Och vad blev det?
Jag beställde från http://www.fibre-lyte.co.uk/.
Det blev styrkroneskydd samt runt instumenten. Bra firma som är enkla att ha att göra med. Olika kolfibermönster att välja från.
Fick hem grejorna på 3 dagar.
pblade_clocks.jpg


En annan sida som verkar lovande som har allt är denna:
http://www.lm-spares.co.uk/cgi-bin/sh000002.pl?REFPAGE=http%3a%2f%2fwww%2elm%2dspares%2eco%2euk%2facatalog%2findex%2ehtml&WD=trx850&SHOP=%20&PN=Yamaha_Top_Fairings%2ehtml%23a2068#a2068
Kanske något dyra dock?


Är det någon som vet om man måste bestycka om fuggarna efter detta? Om jag minns rätt så ska väl inte det behövas?
Enligt Leo Vinces hemsida ska det inte behövas.

// Jonas

.
 
Last edited:

Ringo

-
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Hemlös
Hoj
-
Hans: Mycket tråkigt att höra om stölden. Jag hoppas att du får tillbaks prylarna, även om chansen är liten.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top