TRX-tråden

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Kör lödkolven på bultarna, gammal loctite skit lossnar då!!
Eller en sån där creme brulé spruta...

Värme är skiten, oavsett om det är loctite eller inte! Behöver inte bli så jättevarmt, t.o.m. under 100 grader räcker oftast gott, bara materialet runt skruven utvidgar sig lite av värmen. Hårfön, varmluftspicka funkar. Ett par ingenjörsmässiga smällar hjälper också. Sen kan man prova att dra åt skruven lite också, det låter knasigt, men kan släppa på spännningarna.

...
Men tittade runt på kedo och fann wilbers som jag såg några av er kör med.
men det fanns även "promoto" något billigare, någon som testat hört någon om dom fjädrarna? Likvärdiga med wilbers eller är det skräp? :va

Förövrigt så är tyska inte min grej så det kan ju hända att det står något i texten men den förstår jag ju inte hehe.. :)

Eller finns det någon bra svensk firma det går att beställa från. euron är ju inte så låg i dåliga tider. :gnissla
Ska även ha lite mer service detaljer så frakten kanske blir dyr från tyskland.
ProMoto är "budgetvarianten" av Wilbers, säljs av Wilbers själva. Inte testat eller hört nåt om dem, men jag skulle nog lagt på mellanskillnaden till ett par Wilbers/Öhlins, när du ändå gör jobbet.

Hur ser det ut med engelska leverantörer nu? Pundet har ju fått rätt mycket stryk också? Tyskarna åker ju hit o shoppar nuförtiden...

Last edited:

Rauken79

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Hoj
Kawasaki Z1000 -09 och Kawasaki 250 -14
Någon som vet vart man får tag på stålomspunna bromsslangar?
Vilka är det som passar? Har blåspottar på min TRX.
Värt pengarna? Hur dyrt är det?

Rauken79

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Hoj
Ni som flyttat in bakljuset hur har ni gjort med skyltbelysningen (så den går igenom besiktningen)?

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Finnes....

Svart med Silver "yamaha pil", cuts nylackad....spegel finish!!

Ge bud om intresse:
kpa002.jpg

kpa003.jpg

Rauken79

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Hoj
Svart med Silver "yamaha pil", cuts nylackad....spegel finish!!

Ge bud om intresse:
kpa002.jpg

kpa003.jpg

Riktigt snygg!!
Synd att jag inte visste det när vi gjorde de andra affärerna. Fick sakerna idag och de sitter nästan på plats allt. Ledlyset blev det på cykeln nu.

Min bakkåpa är spruken. Kan man byta kutsen på denna mot sadeln?
Vad har du tänkt för pris?
Kan vara intressant om jag nu ska lägga mer tid/pengar på cykeln.

kremro

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2009
Hoj
TRX 850
Värme är skiten, oavsett om det är loctite eller inte! Behöver inte bli så jättevarmt, t.o.m. under 100 grader räcker oftast gott, bara materialet runt skruven utvidgar sig lite av värmen. Hårfön, varmluftspicka funkar. Ett par ingenjörsmässiga smällar hjälper också. Sen kan man prova att dra åt skruven lite också, det låter knasigt, men kan släppa på spännningarna.

ProMoto är "budgetvarianten" av Wilbers, säljs av Wilbers själva. Inte testat eller hört nåt om dem, men jag skulle nog lagt på mellanskillnaden till ett par Wilbers/Öhlins, när du ändå gör jobbet.

Hur ser det ut med engelska leverantörer nu? Pundet har ju fått rätt mycket stryk också? Tyskarna åker ju hit o shoppar nuförtiden...

Jo är nog så. när man andå river ner..
Ska kolla runt lite på engelska siter se om jag hittar något..
Något annat man ska tänkta på när man byter fjädrarna? Några bra tips?

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Riktigt snygg!!
Synd att jag inte visste det när vi gjorde de andra affärerna. Fick sakerna idag och de sitter nästan på plats allt. Ledlyset blev det på cykeln nu.

Min bakkåpa är spruken. Kan man byta kutsen på denna mot sadeln?
Vad har du tänkt för pris?
Kan vara intressant om jag nu ska lägga mer tid/pengar på cykeln.

Det var snabba ryck!! :tummenupp
Denna är det högstbjudande på...Sverige mot Tyskland/England! :yoparty
...kanske blir det evilbay till slut?!

Nipejo

2 hjul=2 cylindrar. 4 hjul=4 cylindrar
Gick med
7 Sep 2004
Hoj
Vtr -03
Nu vet jag att jag sparkar in öppna dörrar men jag kan bara inte låta bli.

Idag var den första dagen som jag kunde tillbringa mer än en timme i taget på min nya leksak. Just nu sitter jag här med ett dumt leende efter 35-40 mil på vägarna runt Göteborg och är hur nöjd som helst med mitt beslut att köpa en TRX. Ljudet, känslan, motorn...ja, ni vet vad jag menar...

Det kommer att bli en bra sommar!

PS. Och jag har tid att köra imorgon också...

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Nu vet jag att jag sparkar in öppna dörrar men jag kan bara inte låta bli.

Idag var den första dagen som jag kunde tillbringa mer än en timme i taget på min nya leksak. Just nu sitter jag här med ett dumt leende efter 35-40 mil på vägarna runt Göteborg och är hur nöjd som helst med mitt beslut att köpa en TRX. Ljudet, känslan, motorn...ja, ni vet vad jag menar...

Det kommer att bli en bra sommar!

PS. Och jag har tid att köra imorgon också...

Japp, du sparkar in öppna dörrar!:) Men det är kul att du trivs med din hoj!:) :) Och jag förstår vad du menar...

Nipejo

2 hjul=2 cylindrar. 4 hjul=4 cylindrar
Gick med
7 Sep 2004
Hoj
Vtr -03
Efter helgen behöver jag ett drivpaket och ett nytt bakdäck. Har ni några bra tips på vad och var jag ska handla?

Fick ett tips om drivpaket på s-racing cirka 1300:- + frakt. Kan det vara något?

Och bakdäck skulle kanske Michelin Pilot Road 2 passa, men där vet jag inte vem som kan ha ett bra pris.

Kom gärna med tips.

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
TRIUMPH SPEED TRIPLE -04 med clip-on så man får ligga
Nipejo; skrev:
Efter helgen behöver jag ett drivpaket och ett nytt bakdäck. Har ni några bra tips på vad och var jag ska handla?

Fick ett tips om drivpaket på s-racing cirka 1300:- + frakt. Kan det vara något?

Och bakdäck skulle kanske Michelin Pilot Road 2 passa, men där vet jag inte vem som kan ha ett bra pris.

Kom gärna med tips.

Vad sitter det fram på hojen?

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Dunlop Sportmax D208F - och det kommer nog att ta slut under sommaren det med men just i något bättre skick...

Du kanske ska byta båda samtidigt i så fall, på min hoj så satt det olika däck fram och bak och det påverkade vägegenskaperna VÄLDIGT negativt... Själv kör jag med Michelin Pilot Power 2ct fram och bak och är väldigt nöjd med dom, både vad det gäller grepp och hållbarhet...:)

kremro

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2009
Hoj
TRX 850
Tyckte jag mötte en svart TRX i morse påväg till jobbet mellan motala askersund kring halv 6 tiden.. någon här ifrån kanske? Kanske möts i morgon ska ta min till jobbet. :D

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept