Kör lödkolven på bultarna, gammal loctite skit lossnar då!!
Eller en sån där creme brulé spruta...
Värme är skiten, oavsett om det är loctite eller inte! Behöver inte bli så jättevarmt, t.o.m. under 100 grader räcker oftast gott, bara materialet runt skruven utvidgar sig lite av värmen. Hårfön, varmluftspicka funkar. Ett par ingenjörsmässiga smällar hjälper också. Sen kan man prova att dra åt skruven lite också, det låter knasigt, men kan släppa på spännningarna.
ProMoto är "budgetvarianten" av Wilbers, säljs av Wilbers själva. Inte testat eller hört nåt om dem, men jag skulle nog lagt på mellanskillnaden till ett par Wilbers/Öhlins, när du ändå gör jobbet....
Men tittade runt på kedo och fann wilbers som jag såg några av er kör med.
men det fanns även "promoto" något billigare, någon som testat hört någon om dom fjädrarna? Likvärdiga med wilbers eller är det skräp?
Förövrigt så är tyska inte min grej så det kan ju hända att det står något i texten men den förstår jag ju inte hehe..
Eller finns det någon bra svensk firma det går att beställa från. euron är ju inte så låg i dåliga tider.
Ska även ha lite mer service detaljer så frakten kanske blir dyr från tyskland.
Hur ser det ut med engelska leverantörer nu? Pundet har ju fått rätt mycket stryk också? Tyskarna åker ju hit o shoppar nuförtiden...
Last edited: