TRX-tråden

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Spooky o jag har fnulat lite på ånn form av TRX-träff. Vi har 2 förslag, och om intresse finns, så kör vi båda.

Tisdag 26/5 18-21, Tuvängen. Banan helt för oss själva. riktar sig främst t TRX-åkare, men om underlaget blir klent fyller vi på med andra betroda. Vi vill inte bli många, utan försöker hålla det informellt utan en massa organisation. jg måste boka snart, så anmäl intresse så snart som bara möjligt. Kostnad beror på antale detagare, men det blir inte dyrt :) Troligen mest bankilometer per krona under hela 2009. Jag är ingen expert, men om du aldrig varit på bana, så kan jag ta på mig att gå igenom lite grunder.

8/8 mkt lösa planer på en TRX-träff på Tuvängen
plus landsvägstur plus kvällssamkväm. Vi behöver veta hur stort intresse som finns för att gå vidare med planeringen.

på känt SH-manér görs en lista, kopiera o fyll på:

26/5
1 hansj
2 spookedbones

8/8
1 hansj
2 spookedbones

kremro

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2009
Hoj
TRX 850
Ash det blev ett nytt metzeler Z6 i bak. va 2,5mm kvar på framdäcken så det blev ett billigare alternativ att bara byta bakdäcket. :rolleyes:
Är man fattig villa ägare så är man.. :död

Återstår det bara att kränga på det, undra om biltema har balanseringsvikter?
:confused:

Last edited:

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Via mail

26/5
1 hansj
2 spookedbones
3 NLX567
4 Jåke

8/8
1 hansj
2 spookedbones

Last edited:

nlx567

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2005
Hoj
850cc
Till Italien med min TRX

Har någon några väskor att sälja, hyra, eller låna ut eller tipps på väskor att köpa för att används till en TRX -97, dämparna sitter på sin orginalplats, ej ombyggd kuts.

Jag har en miniiten pakethållare, har haft rulle packad på enveckas turer när jag åkt ensam, nu skall jag åka i grupp och vara borta 14 dagar, behöver ha mera ordning och lättare att komma åt. Än att stå o gräva som en grävling i packningen så for man skall ha tag i något. Tror resesällskapet ledssnar ganska snart. jag åker solo på hojen, så det är bara mina prylar som skall få plats.

mvh NLX567

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Till Italien med min TRX

Har någon några väskor att sälja, hyra, eller låna ut eller tipps på väskor att köpa för att används till en TRX -97, dämparna sitter på sin orginalplats, ej ombyggd kuts.

Jag har en miniiten pakethållare, har haft rulle packad på enveckas turer när jag åkt ensam, nu skall jag åka i grupp och vara borta 14 dagar, behöver ha mera ordning och lättare att komma åt. Än att stå o gräva som en grävling i packningen så for man skall ha tag i något. Tror resesällskapet ledssnar ganska snart. jag åker solo på hojen, så det är bara mina prylar som skall få plats.

mvh NLX567
Tankväskor kan du låna av mig, jag har 3 olika tror jag... Har tyvärr inga väskor för passagerar/pakethållare. Inga bra tips heller på såna.

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
300 läsningar sen "inbjudan", men inte en enda reaktion? :va

Tuvängen tisdag 26/5, jag håller på att kolla upp ansvars/försäkringsfrågan för mig som "arrangör", men har i princip sagt ja. Vi har fått med en icke-TRXare, (fast i själ o hjärta så är han nog det ändå...) Låt mig presentera en tvättäkta däckstestare de luxe, tillika instruktör (så slipper jag förnedra mig!);
JÅKE! 4 stycken anmälda nu. Vi öppnar nu upp för andra icke-TRXare också. Som krav har jag att det ska vara "kända" människor, med någon form av personlig kännedom/rekommendation, eftersom det hela inte är ett proffesionellt arrangemang. Vi siktar på ca 10 pers, inte fler.

Finns det alltså inget intresse för en TRX-träff i början på augusti? Beror det på val av datum, plats, mig, eller något annat?

nlx567

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2005
Hoj
850cc
Hejsan

Tankvänska och en bag/rulle på pakethållaren är väl ett alternativ om jag inte kan lösa det på annat sätt. Bra att veta att du har HansJ om det blir aktuellt.

När det gäller den 8/8, så är inte alla semmesterplanerna riktigt på plats ännu återkommer. Så nej det beror inte på dig/plats/ ej heller datumet då jag själv inte riktigt vet.

Vänligen
NLX567

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
26/5
1 hansj
2 spookedbones
3 NLX567
4 Jåke
5 NLX's kompis

8/8
1 hansj
2 spookedbones

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850

Hmmpffff, bekväm eller?

Jag åkte Sthlm-Anderstorp för den första inofficiella TRX-träffen, och Sthlm-Älvdalen för Thunderday (och då landade jag på Arlanda ca 4 timmar innan jag drog igen)

Montepython:
"The youth of today would never believe us when we told them..."

:D

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Hmmpffff, bekväm eller?

Jag åkte Sthlm-Anderstorp för den första inofficiella TRX-träffen, och Sthlm-Älvdalen för Thunderday (och då landade jag på Arlanda ca 4 timmar innan jag drog igen)

Montepython:
"The youth of today would never believe us when we told them..."

:D

Jo, man är väl det på gamla dar :gnissla
Synd man har firmabil nu för tiden...

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
26/5
1 hansj
2 spookedbones
3 NLX567
4 Jåke
5 NLX's kompis
6 Spooked's kompis

3 TRX:er och resten utsocknes...

8/8
1 hansj
2 spookedbones

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
1 hansj
2 spookedbones
3 NLX567
4 Jåke
5 NLX's kompis
6 Spooked's kompis

8/8
1 hansj
2 spookedbones
3 Pluggen

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
1 hansj, TRX
2 spookedbones, TRX
3 NLX567, TRX
4 Jåke, Blade
5 NLX's kompis, CBR600
6 Spooked's kompis, Hinckley 3pip
7 Hansj's kompis, VTR

8/8
1 hansj
2 spookedbones
3 Pluggen

Last edited:

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
R6 02
1 hansj, TRX
2 spookedbones, TRX
3 NLX567, TRX
4 Jåke, Blade
5 NLX's kompis, CBR600
6 Spooked's kompis, ?
7 Hansj's kompis, VTR

8/8
1 hansj
2 spookedbones
3 Pluggen
Om man har haft en alt har ett lik ståendes i garaget då ? :) Jag har iofs en tank kvar...
Vad är det från rätt sida, 40 mil ?
//P

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Om man har haft en alt har ett lik ståendes i garaget då ? :) Jag har iofs en tank kvar...
Vad är det från rätt sida, 40 mil ?
//P

Tisdag är helt OK, augusti kan väl tänkas också, beroende på upplägg, plats o.dyl. Men trefvliga människor är ju aldrig fel! Annars får du väl börja leta delar på ebay, för att komplettera tanken med :D

Apropå, ser tanken bra ut? Jag missade ju förra gången att köpa billiga kraschpryttlar av dig...

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
R6 02
Tisdag är helt OK, augusti kan väl tänkas också, beroende på upplägg, plats o.dyl. Annars får du väl börja leta delar på ebay, för att komplettera tanken med :D

Apropå, ser tanken bra ut? Jag missade ju förra gången att köpa billiga kraschpryttlar av dig...

Nej, den ser inte bra ut, ett spacklingsprojekt är påbörjat men inte avslutat (ovanligt med mina projekt......:va) men den skall vara tät tror jag.
Givetvis utan tanklock och annat bröte som bor i den.
Orginal bromsok och slangar finnes också tror jag, dem torde det vara enormt intresse för :)
Ripnilpor köpte det mesta, vet inte om han lyckats krascha sönder allt än :D
//P

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept