TRX-tråden

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Hejsan

Jag behöver hjälp NU! ska på banan på måndag-tisdag (Gelleråsen)
Upptäcker att mina bromsskivor oroväckande nog närmat sig tjockleken av ett asplöv. Någon som bytt till Wave, ISR eller annat som då har ett par framskivor liggandes, och gärna byter dem mot ett antal sedlar o mynt?? Från vilka andra modeller skulle skivor passa tror ni?, tidiga R1 Thundercat, Thunderace, YFZ ?? tänkte i så fall utvidga sökonmrådet på skrot. Kanske blir detta sista sommaren med denna hoj, vill ej lägga ut förmögenhet på den, men vill ju ändå slippa använda någons baklucka som stoppkloss ;-) På banan skall man ju ändå bromsa så lite som möjligt, eller hur var det nu.....

mvh NLX 567

Jag har liggandes i garaget, tror dom var 3,6 eller 3,8....hur som inom specen.
Du kör inte biltema klossar kanske? Åt bra i polarns skivor...
 

Lomma

Modded
Gick med
10 Sep 2009
Ort
Viken
Hoj
Ducati S4R 2008, Ducati Monster 900 Sie 2000
Uppdaterar efter att (äntligen) ha bänkat hojen.

Resultat (på bakhjulet då)

Effekt: 87 hk
Vrid: 81 Nm


"Slutliga" inställningar med Keihin 41 samt öppna filter modell DNA (som K&N)

TPS är fortfarande aktiverad samt att avgassystemet är med andra slutrör dock original från front till slutrör. Varvar utan problem in i rött område på alla växlar =)

Fuel screw 1,5 turns out (skall ev, justeras 0,5 varv till enligt bänkman)
Slow jet #48
Slow air screw precis under 1 varv ut
Jet needle OC-EMP / samma nål men två hack högre (brickan näst längst ned - ganska mycket fetare i mellanregister alltså, och blev rätt!)
Main jet #170+ (Ja KW du hade HELT rätt om main!!!)

Acc-pumpen blev bra precis som den är i original.


Summa-summarum: Mycket bra! Supernöjd.

Hoppas detta kan vara till hjälp för någon annan.
 

robban b

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2005
Ort
rönninge
Hoj
cbr600f honda z50j o kinamoto
Uppdaterar efter att (äntligen) ha bänkat hojen.

Resultat (på bakhjulet då)

Effekt: 87 hk
Vrid: 81 Nm


"Slutliga" inställningar med Keihin 41 samt öppna filter modell DNA (som K&N)

TPS är fortfarande aktiverad samt att avgassystemet är med andra slutrör dock original från front till slutrör. Varvar utan problem in i rött område på alla växlar =)

Fuel screw 1,5 turns out (skall ev, justeras 0,5 varv till enligt bänkman)
Slow jet #48
Slow air screw precis under 1 varv ut
Jet needle OC-EMP / samma nål men två hack högre (brickan näst längst ned - ganska mycket fetare i mellanregister alltså, och blev rätt!)
Main jet #170+ (Ja KW du hade HELT rätt om main!!!)

Acc-pumpen blev bra precis som den är i original.


Summa-summarum: Mycket bra! Supernöjd.

Hoppas detta kan vara till hjälp för någon annan.

djävl bra siffror....
 

Lomma

Modded
Gick med
10 Sep 2009
Ort
Viken
Hoj
Ducati S4R 2008, Ducati Monster 900 Sie 2000
Spooked. Japp - kurvan ser läskigt jämn och fin ut =)

Körde bänk via Mitonga racing (i Lomma då) och har jämn effektkurva. Vridet ligger jämnt men hade ett litet hack i kurvan (måste kolla). Känns väldigt bra iaf.

KW - jag tog aldrig en mätning före =( så det blir bara gissningar.

Men hojen är framförallt väldigt körbar. Utan tvekan i princip överallt och även med häftiga gaspådrag. Dock funkar det inte att spetta järnet från låga varav - då får man det där brölet from hell som antyder en motor som jobbar för att andas korrekt (dock så stallar den aldrig, den kommer även med denna gasteknik om än segare). Däremot kan jag ganska så brutalt rulla på gasen. Det var som Hans sade en gång i denna tråd - att man får utveckla en ny teknik när man accar och numera förstår jag vad han menar.
 

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Ort
Hallsberg
Hoj
TRIUMPH SPEED TRIPLE -04 med clip-on så man får ligga
Lomma, nu när du har vadat ut i modifieringsträsket är det väl bara att fortsätta? Ingen återvändo. :D
Plussa på lite chassieuppgraderingar så har du en riktigt skoj hoj!:tummenupp
 
Last edited:

Rauken79

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Ort
Visby
Hoj
Kawasaki Z1000 -09 och Kawasaki 250 -14
Har någon av er planerat någon körning på Gotland ring i sommar o i så fall när?
 

demolitiondave

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2009
Ort
stockholm
Hoj
trx 850-98, gs450-81
tändningslåset

Mitt tändningslås har börjat kärva lite, får jucka och trixa lite innan det går att vrida om... ska börja använda andra nyckeln och smörja lite för å se om det blir bättre.

om det inte blir bättre; någon som har ett het tips på hur problemet löses?
 

TiaReX

Ålderstigen - men har kul i alla fall!
Gick med
28 Aug 2008
Ort
på landet i södra norrland
Hoj
Street Triple R -2013 +TRX850 -96 (Japan 95)
Mitt tändningslås har börjat kärva lite, får jucka och trixa lite innan det går att vrida om... ska börja använda andra nyckeln och smörja lite för å se om det blir bättre.

om det inte blir bättre; någon som har ett het tips på hur problemet löses?

Samma här, blev något bättre med lite smörjning men är förmodligen slitageproblem. Det är likadant på Suzukin, men den är ju ungefär lika gammal också.
 

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Ort
Hallsberg
Hoj
TRIUMPH SPEED TRIPLE -04 med clip-on så man får ligga
Nu när jag använder reservnyckeln i stället så är det inga problem. Det verkar som det är nycklarna som slits.
 

robban b

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2005
Ort
rönninge
Hoj
cbr600f honda z50j o kinamoto
Mitt tändningslås har börjat kärva lite, får jucka och trixa lite innan det går att vrida om... ska börja använda andra nyckeln och smörja lite för å se om det blir bättre.

om det inte blir bättre; någon som har ett het tips på hur problemet löses?

min e oxå så ibland..spec om man använder låset..blir ju lite bättre om man smörjer

Har någon av er planerat någon körning på Gotland ring i sommar o i så fall när?

alltid kul bränna på ringen vet inte när än...
 
Last edited:

Lomma

Modded
Gick med
10 Sep 2009
Ort
Viken
Hoj
Ducati S4R 2008, Ducati Monster 900 Sie 2000
Lomma, nu när du har vadat ut i modifieringsträsket är det väl bara att fortsätta? Ingen återvändo. :D
Plussa på lite chassieuppgraderingar så har du en riktigt skoj hoj!:tummenupp

Gaaaahhhhhh! Det där är nästan elakt :rolleyes:

Men jo. Bromsarna har ju redan fått sitt och nu ittar jag på framgaffeln som så många andra av er har gjort. Funderar på att "nöja" mig med bättre fjädrar i gaffeln och ny gaffelolja.

Nätt hoj men känns lång i kurvorna (?) - man får jobba lite med att ta ner den. Grym i utgångarna iaf.

Ha det gott alla.
 

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Ort
Hallsberg
Hoj
TRIUMPH SPEED TRIPLE -04 med clip-on så man får ligga
Gaaaahhhhhh! Det där är nästan elakt :rolleyes:

Men jo. Bromsarna har ju redan fått sitt och nu ittar jag på framgaffeln som så många andra av er har gjort. Funderar på att "nöja" mig med bättre fjädrar i gaffeln och ny gaffelolja.

Nätt hoj men känns lång i kurvorna (?) - man får jobba lite med att ta ner den. Grym i utgångarna iaf.

Ha det gott alla.

Nänänä, bara klart och tydligt.:D
Dagens tips är att du köper rätt fjädrar från början så du slipper köpa nya om du får för dig att pilla dit emulatorer.
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Tebax i sommarsverige, efter en veckas vårvinter i das Vaterland...

@Lomma
Kul att du blev nöjd! Har du möjligen lust att viderebefordra dina diagram? Jag jagar ett försvunnet mellanregister, möjligen har du fått det :D (Nä, inte så allvarligt med mitt mellanregister, men det är alltid kul att jämföra kurvutseende!) Tycker du att du får jobba med att lägga ned? Vad har du för däck, sänkt fram/höjt bak?

@Demolition
Det är en feature, även om du glömmer nyckeln i, så tar det 2 minuter innan buset kommer iväg... Likadant med min

@Rauken
Jodå, ska med på andra helgen som Actionpics anordnar. Verkar trots minutiösplanering bli första bandagen för året. Hade tänkt försöka hinna med några varv pååtminstone en go-cart bana innan för att se att allt sitter på plats...

@nlx
saknar race-rapport... :D
 

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Ort
Hallsberg
Hoj
TRIUMPH SPEED TRIPLE -04 med clip-on så man får ligga
Prexis. När jag köpte min så var locken på gaffelbenen jämt i nivå med styrkronan. Som gammelknutte och van vid att verkligen brottas med en del hojar så tänkte jag inte så mycket på det. Fixade dock ett uppstick efter att ha läst tråden och sett bilder där alla trixies hade uppstick på gaffen.
Och höjning bak med ca 30mm och hårdare fjäder.
Nu är det nästan ; dutt på styret och pang in i kurvan.
 
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Top