Åf för Mikuni.
Bra länkar på den sidan, b.l.a ett företag som sysslar med förgasarrenoveringar, om dom inte är allt för jeffla dyra så kommer jag att skicka förgasarna dit...Åf för Mikuni.
Vill du ha lite vettigare mer progressiv dämpning, 115 mm. Vill du köra original, 130 mm.Godkväll gott folk, jag ska riva gaffelbenen imorgon, hur mycket olja ska det vara?
Kanon, tack!Vill du ha lite vettigare mer progressiv dämpning, 115 mm. Vill du köra original, 130 mm.
Luftspalt från kant ner till olja med helt hoptryckt ben alltså.
Fast efter 3 dagar borde det vara löst.
Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Som jag trodde. 10w och 125 mm funkar bättre i TRX.Kanon, tack!
Snajdig gaffelKonstgjord andning på denna tråden. Status på senaste bygget...
Eller hur!Snajdig gaffel
Boost3 här inne är en jävel på topparEller hur!
Gör sig bra tillsammans med bakdelen. Nu ska jag bara få på en topp som funkar på motorn...
Mjo... Har en på Humlan. Dock inte pengar till såna friheter på den här hojen för tillfället. Alldeles vanlig topp finns, ibland lönar det sig köpa högvis med grejer.Boost3 här inne är en jävel på toppar
Om du tankar 95 oktan som alla andra skulle jag spontant säga att ditt problem är E10. Den gör magert just där, jämn fart med väldigt lite gas. Gissningsvis runt 3000 varv samtidigt som den går som den ska om du gasar på?Hej !
Som jag nämnt tidigare i TRX-tråden hämtade jag hem en TDM i vintras.
Nu när jag börjar åka märker jag att den inte går riktigt bra bestyckningsmässigt.
Bl.a. tappar den kraft vid landsvägsfart på jämn gas (surging om jag skulle välja
ett engelskt ord).
Det är en -99:a så den ska väl ha de uppdaterade förgasarna, tror jag. Ni som har
erfarenhet av dessa motorer, är det någon som vet om även dessa förgasare lider
av problemen med slitna emulsionsrör + nålar? Vilka är symptomen om de är slitna,
går den konsekvent fett eller kan man få andra konstiga fenomen?
Tack på förhand / Mikael
Ja, de reglerar bränslet. Lite felaktigt benämnda som "luftskruvar".Tack för bra input !
Det är precis så den beter sig. Jämn fart när man backar av på gasen då börjar den tveka,
men går rent om man gasar på igen. Allt tyder på att den går magert. Jag tänker att om
det vore ett problem med bränslematningen från tank så skulle den väl fortsätta tveka när
man öppnar spjällen.
Det är kanske så enkelt att E10 märks på bestyckningen, på de ställen i registret där den
redan ligger snålt. Jag tror jag börjar där. Det är enkelt att tanka något med mindre etanol
och se om det gör skillnad.
Jag hittar inget om det i manualerna, men blandningsskruvarna reglerar alltså bränsle på
de här förgasarna? Dvs att man skruvar ut dem för en fetare blandning?
/ Mikael
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |