Tsunamin i Japan

bivius

ingenhardetsåbrasomjag
Gick med
19 Jul 2004
Hoj
KTM 950 SM
Jag brukar inte vara språkpolis men.. :D

Men det är jag och jag rodnar av skam :huvet

Ber om ursäkt, skall inte upprepas, jag straffar mig själv genom att dricka ett glas vin till.

Micke skrev:
man vet ju faktiskt inte om personen som skrivit inläggen man stör sig på är dyslektikter/ordblind o allt vad det nu heter.

Nej jag lider inte av någon ordblindhet, jag gick i skolan innan det uppfanns som ursäkt för att inte lära sig stava.

Edit: För att slippa fler inlägg om detta: Jag stavade jämföra fel, Xibalba påpekade vänligen detta och jag rättade inlägget.
Jag lärde mig något och det känns skönt att ha klarat av årets enda:rolleyes: misstag så tidigt på säsongen. Slutet gott, allting gott.

Last edited:

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Anonym
Den här då:

Hur kan det komma sig att om någon TROR att det KANSKE kan finnas några
hekto dynamit någonstans, som i värsta fall kan skada en gubbe som ska desarmera
den, så kan man skaka fram en bombrobot som kan göra lite av varje?
Tex riva bort tejp från nyllet på en människa.
mouth-bomb-robot-s.jpg

MEN om man om har flera hundra ton potentiell gift-/strålnings-/kärn-bomb, som man
garanterat dör av att ens gå i närheten av, oavsett om det smäller av eller inte, och
som kan riskera flera millioner människors liv, lem och hälsa, så står man helt
handfallen när man ska ha fram en vattenslang.

Är det någon som har förberett sig lite dåligt?

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv

Ber om ursäkt, skall inte upprepas, jag straffar mig själv genom att dricka ett glas vin till.

Nej jag lider inte av någon ordblindhet, jag gick i skolan innan det uppfanns som ursäkt för att inte lära sig stava.

det gjorde jag med(hörde aldrig talas om det under min uppväxt, var lite som så att kunde man inte stava mm så var man retarded thats it.)...

blev lite sne dock på att det ska hackas direkt utan vidare eftertanke på detta handikapp.

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
..och om ingen vågar "hacka" så stavar folk aldrig bättre.. :arsele

Håller delvis med dig, för det finns bra många slöa människor därute som verkar tycka det är okej med att stava fel i inlägg osv etc.

nu tänkte jag mest på dem som verkligen har ett handikapp och knappast lär se rätt eller för den delen göra rätt efter att man hackat på dem... men men vad vet jag,... jag är ingen orddoktor och vet inte så mycket mer om just handikappet.

men men nog om det... vill inte sabba denna tråd som folk generellt verkar göra på SH. nu håller vi oss till det som TS skapade ..... :D

Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts

Nu skall du inte vinpimpla dig till stupiditet för en sån sak, t o m BostonGurkan stafvar understundom fel:

"... i en het branch:7peta:brinnerup..... "

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Hoj
R1100S, XS400
ni tjafsar om stavning etc. i en tråd som handlar och 23 meters vågor, strålskador

Det är så sjukt dumt. Detta tillsammans med det som berättas om sk. "skolpsykologer" i en annan tråd gör att jag vill banka i bordet fortare än hjulbens ben roterar.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Bara för att det är på andra sidan jordklotet ska man inte skämta bort hur allvarligt det ändå är. Tills Sverige får en riktig kris på sina händer så kommer man inte förstå hur stor påverkan en sådan här sak kan ha för det vardagliga livet.

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
har ni en aning om att ni tjafsar om stavning etc. i en tråd som handlar och 23 meters vågor, strålskador och andra mindre allvarliga saker än stavfel:D

Bara för att det är på andra sidan jordklotet ska man inte skämta bort hur allvarligt det ändå är. Tills Sverige får en riktig kris på sina händer så kommer man inte förstå hur stor påverkan en sådan här sak kan ha för det vardagliga livet.

Väl talat. :tummenupp

Och för att belysa ovan, back to topic:
http://www.dn.se/nyheter/varlden/tarar--i-vantan-paatt-krisen-ska-losas

Och denna artikel vittnar kanske lite bättre om det aktuella läget i Tokyo. Domedagsprofeter bör undvika att läsa detta för sitt eget välmåendes skull... :rolleyes:
http://www.dn.se/nyheter/varlden/svenske-kim-atervande-till-japan

Last edited:

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR
Tack.

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
seriöst... hur fan bygger man upp en väg som är så pass skadad på så kort tid. visst är dom många och asiaters arbetsmoral skiljer sig väl en del gentemot vår egen här hemma... ja jävlar...

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning