Tsunamin i Japan

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK

från igår :D

http://www.youtube.com/watch?v=F8USksKK4-c

jag åker och vrider av nyckeln i forsmark, sorry uffe du får bada någon annanstans :D

Motståndet mot kärnkraft ökar kraftigt i Sverige. En av fyra vill att man omgående ska avveckla kärnkraften. Och andelen som känner sig osäkra över kärnkraften är idag sju gånger större än för ett år sedan. Det visar en unik Sifo-undersökning som SVT Debatt låtit göra.

http://svtdebatt.se/2011/03/var-fjarde-svensk-avveckla-karnkraften/#

Last edited:

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
från igår :D

http://www.youtube.com/watch?v=F8USksKK4-c

jag åker och vrider av nyckeln i forsmark, sorry uffe du får bada någon annanstans :D

Motståndet mot kärnkraft ökar kraftigt i Sverige. En av fyra vill att man omgående ska avveckla kärnkraften. Och andelen som känner sig osäkra över kärnkraften är idag sju gånger större än för ett år sedan. Det visar en unik Sifo-undersökning som SVT Debatt låtit göra.

http://svtdebatt.se/2011/03/var-fjarde-svensk-avveckla-karnkraften/#

Så djävla löjligt, som om elpriserna inte var tokiga nog. Hurfan ska man nu strömförsörja IT-samhället, speciellt när indierna och kineserna hakar på på allvar... :huvet

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
lite handling.

Regeringen arbetar med en evakueringsplan just nu. Den kommer att omfatta alla svenskar i Japan som vill åka hem.

– Det ligger mycket nära i tiden nu, säger Fredrik Reinfeldt

Representanter från amerikanska myndigheter är oroade över hur Japan hanterar den eskalerande kärnreaktorskrisen. De menar att om man inte får kontroll över anläggningarna inom det närmaste dygnet så riskerar landet att hamna i en situation som kommer att ”skapa död i årtionden”.

– Det är svårt att beskriva hur alarmerande det här är just nu, säger en regeringskälla i USA till ABC News.

Last edited:

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
lite handling.

Regeringen arbetar med en evakueringsplan just nu. Den kommer att omfatta alla svenskar i Japan som vill åka hem.

– Det ligger mycket nära i tiden nu, säger Fredrik Reinfeldt

Går det snabbt eller bägge artiklarna från samma dag...

Svenska utrikesdepartementet avråder nu från alla resor till Japan.

Men några planer på att hjälpa svenskar hem finns inte.

– Alla som vill hem kan ta sig hem, enligt våra uppgifter, säger Cecilia Juhlin presschef på UD.

J-zer

Happy!
Gick med
11 Oct 2007
Hoj
BMW S1000XR 2018 HP Style
Svenska utrikesdepartementet avråder nu från alla resor till Japan.

Men några planer på att hjälpa svenskar hem finns inte.

– Alla som vill hem kan ta sig hem, enligt våra uppgifter, säger Cecilia Juhlin presschef på UD.

China Air har dragit ner på turerna men satt in större plan till Tokyo och nån annan japansk destination för att få med så mycket folk som möjligt. De minskade turerna efter så mycket avbokningar men det var väl många som ville lämna landet så därför större kärror.

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha
Läste den precis, får hoppas att det stämmer. :tummenupp

Angående hysterin i Sverige hörde jag att Jod-tabletter tydligen är slutsålda i hela Svea rike. Cheeesuz, ibland skäms man verkligen över svenska folkets allmänkompetens... :rolleyes:

Det väcker frågan om hur stora lager av Jod-tabletter vi har i Sverige den dagen vi själva råkar ut för ett haveri... :va

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Vi utsattes för LÅNGT mer strålning efter Tjernobyl, blev ingen masshysteri & jodknaprande då vad jag minns...(vi fick mest nedfall efter Ryssland...)

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Vi utsattes för LÅNGT mer strålning efter Tjernobyl, blev ingen masshysteri & jodknaprande då vad jag minns...(vi fick mest nedfall efter Ryssland...)

Enligt de jag känner som jobbade på apoteket då så gick det åt en hel del jodtabletter den veckan.

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
Hmm... Ser ut som om vi får nog hålla oss tillgodo med bordssalt som är berikat med jod. :näsblod

Det gick tydligen åt en jäkla massa jod-berikat salt för att motsvara en enda jod-tablett(närmare bestämt ca 80st matskedar).

Nu vet jag inte hur mycket jod-tabletter man knaprar vid sådant behov.

Skulle nog själv spy efter 3'e skeden...

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning