tuffa husdjur?

intrepid

Vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Letar
vad finns det för alternativ till "tuffa" husdjur? har kollat lite på "minihajar" (paroonhaj), någon typ av stor ödla typ leguan eller liknande, iller vore tufft dom är söta...men vad finns det för fler tuffa djur? skulle vilja ha en liten krokodil..det vore soft...

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Man köper väl inte husdjur för att dom är tuffa? Reptiler kräver dessutom viss skötsel. Och leguaner behöver ha lite socialt umgänge. Så det är ingen som du stänger in i ett terrarium och sitter och kolla på.
Tänk även på att en krokodil som är ca 1m lång. behöver minst 3m vatten att simma på. Och kanske 1,5 meter mark att ligga och sola på. Kommer inte riktigt ihåg hur reglerna för sådant är. Finns att läsa om på naturbruksverket eller vad det heter...

intrepid

Vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Letar
ormar e äkliga...möss har jag haft, hamster,kanariefågel,ökenråttor,tamråttor,minihamster,katter,guldfisk,och marsvin lika så...
men ormar och spindlar klarar ja inte av..får rysningar!

intrepid

Vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Letar
nej om jag köper en leguan så e det klart att jag inte har den som prydnad i ett terraium..jag tycker om djur så den skulle få mycket socialnärhet! och en krokodil är väl inte direkt det mest seriösa alternativet..men en liten krokodil vorre tufft men rätt otänkbart...

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
Alltså tuffa och tuffa men en välvårdad Rottweilier är odiskutalbelt det vackraste husdjuret :fakta

Hinkas

Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Jag hade också en faslig ormfobi och spinderfobi. Men dom har jag blivit av med. Flickvännen hade ju en orm så det var bara att vänja sig. Tillslut fastnade jag för det, och hade som mest 5 ormar, 6 ödlor och 3 sköldpaddor på rummet. Spindel fobin blev jag av med på skansen när jag fick klappa spindeln "Elsa".

intrepid

Vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Letar
jo men jag måste ha ett djur som kan vara hemma när man är och jobbar...har inte tid att komma hem och gå ut o gå med hunden mitt på dagen..pluss att jag nog i ärlighetensnamn inte skulle orka gå ut med hunden minst 3 ggr om dagen...annars skulle jag jätte gärna haft en hund..helt klart ett av de bättre husdjuren...hund och katt är ju favoriterna..

intrepid

Vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Letar
det är säkert så att fobin försvinner..men nä, dom e läskiga..hehe..förresten bitts en leguan eller vad menas om dom säger att den är aggresiv?

akora

http://www.roadragemc.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -97
Vet inte varför, kändes bara passande när man talar om djur :rolleyes:

-Mom,what does a vagina look like ?
-Before sex a pink rose whit soft lovely pedals and parfum arome.
After, -Boy, have you ever seen a bulldog eating mayonnaise ?

Hinkas

Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
En leguan kan bitas, vet av egen erfarenhet, men därimot är det ytterst ovanligt att en leguan är agressiv. Och en leguan använder hellre svansen eller klorna som vapen.
Just svansen kan vara riktigt farlig. Finns leguaner som slagit av stolsben och bordsben med svansen. Som tur var har aldrig jag fått smakat på den medecinen. Bara av en olyckshändelse en gång när Freddie tappade balansen på min axel och piskade mig i ögat.
Annars är dom riktigt sköna djur!

Hinkas

Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Den gången jag blev biten berodde på att jag höll i en druva lite hårt som han ville ha. Han tappade den hela tiden eftersom den var så hal, så jag tänkte att jag skulle hålla i den lite längre åt honom. Då bet han mig i pekfingret så att bloden rann efter hela handen.
En leguan har ca 120 rakbladsvassa tänder :)

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bakpååkare. :)
Jag har faktiskt haft apor :tummenupp Hade en rhesusapa och en krabbmakak. Livliga djur som river huset. När de blir könsmogna blir de dessutom aggresiva som fan.
Men det var jävligt kul att ta med henne till skolan eller gå på stan med en apa på axeln... :crash

Bifogat

• rhesus.jpg
    rhesus.jpg
    2.4 KB · Visningar: 921

intrepid

Vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Letar
men om man skaffar sig en ung leguan och är snäll mot den och ger den all den kärlek som den behöver, och all uppmärksamhet oxå för den delen. är det då ovanligt att dom blir aggresiva? jag vill ju gärna ha en som man kan klappa och lyfta upp...
eller bör man köpa en lite äldre 1½-2 år gammal som är tam så att säga? eller hur blir det då vid ägarbyte? bryr dom sig inte om vem som lyter eller är dom som vissa andra djur, lite försiktiga vid nya människor?

SuperKnutte

Lägg av!
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
KTM 525 SM-07 + Yamma WR426F Enduro Edition + Canon EOS 400D + en Caddy pickis och en tuff Transporter. :P
Hundar är ju alltid trevliga! :brynad
Å tuffa ibland.. :cool:

Bifogat

• tilaarg kopia.jpg
    tilaarg kopia.jpg
    69.1 KB · Visningar: 705

intrepid

Vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Letar
har hört att apor har en egenskap att riva ner allt dom ser i huset..klättra på allt...men det måste väl finnas regler kring den sortens djur? var köper man en apa?

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
intrepid skrev:
vad finns det för alternativ till "tuffa" husdjur? har kollat lite på "minihajar" (paroonhaj), någon typ av stor ödla typ leguan eller liknande, iller vore tufft dom är söta...men vad finns det för fler tuffa djur? skulle vilja ha en liten krokodil..det vore soft...

Paroonhajar är helt puckade, dom sitter i ett hörn och simmar in i glaset och är dessutom skitfega. Tråkigare fiskar får man leta länge efter, köp INTE!

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...